Skip to content
Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
eko content co to jest?

Jak tworzyć eko content?

Bycie eko jest coraz bardziej modne i całe szczęście. Coraz większą wagę przywiązujemy do dbania o środowisko, a styl eko dotyka wielu aspektów życia. Ekologiczny może być nawet marketing i tworzenie treści. Czym jest eko content i jak nie zaśmiecać sieci? Zapraszamy do artykułu.

Co to jest eko content?

Ekologia niestety wciąż kojarzy się wielu osobom z fanatykami przywiązującymi się do drzewa i wykrzykującymi dziwaczne hasła. A tak naprawdę chodzi o nasze wspólne dobro – o przetrwanie naszej planety. Chyba nie chcemy utonąć w śmieciach, a słonie czy nosorożce podziwiać tylko z kadrów nowej wersji Króla Lwa. Co to wszystko ma jednak wspólnego z content marketingiem? Wbrew pozorom bardzo dużo. Eko content bowiem to nic innego jak treści i grafiki, które są rzeczywiście przydatne i nie powstają dla picu. Wystarczy pilnować kilku zasad, by pisać w stylu eko.

Recykling treści

W content marketingu nic nie powinno się marnować. Raz już użyte teksty możesz śmiało wykorzystywać ponownie. Ale nie chodzi tu o kopiowanie i wrzucanie znowu tego samego artykułu czy zanudzanie odbiorców tym samym postem na Facebooku. Wcześniej zamieszczone informacje zweryfikuj, jeśli trzeba zaktualizuj i podaj w innej formie, np. jako infografikę.

Eko content = evergreen content

Na bieżąco sprawdzaj i w razie potrzeby odświeżaj swój content. Chociażby wymiary grafik na Facebooku zmieniają się regularnie dzięki uprzejmości Marka Zuckerberga, dlatego takie artykuły wymagają aktualizacji. Są też treści, które nigdy się nie przeterminują – to tzw. evergreen content. W tym wypadku nawet nazwa „wiecznie zielone treści” jest ekologiczna. Im więcej evegreen contentu zamieścisz na stronie, tym lepiej. Nie musisz ich bowiem stale monitorować i aktualizować.

Bądź oszczędny

Oszczędzanie to zawsze dobra praktyka. Sprawdza się również przy publikowanie treści. Jeśli udało ci się stworzyć ciekawe artykuły czy grafiki, nie umieszczaj wszystkiego natychmiast w internecie. Tu liczy się bardziej systematyczność, nie ma więc co wystrzelać się ze wszystkich kreatywnych pomysłów od razu. Lepiej zostawić sobie coś na czarną godzinę. Jeśli nadejdą kiedyś chude lata, chwilowe zaćmienie i pustka w głowie – docenisz swoją zapobiegliwość i oszczędność, wyciągając asa z rękawa.

Nie zaśmiecaj internetu

Szanuj czas swój i swoich odbiorców i nie twórz śmieciowych treści-zapychaczy. Nie zaśmiecaj sieci, ale pisz teksty wartościowe i pomocne użytkownikom. Porządek w internecie jest bardzo ważny i należy dokładać wszelkich starań, by go zachować. Treści byle jakich nie lubi też Wujek Google i może znacząco ograniczyć ich widoczność. Nie denerwujmy zatem użytkowników ani algorytmów Google i piszmy eko content przydatny oraz poprawny pod kątem merytorycznym i językowym. Tak, błędy ortograficzne czy stylistyczne także zaśmiecają internet i należy się ich wystrzegać.

Eko porządki

Przed publikacją zatem zadbaj o czystość, czytelność i poprawność tekstu. Pozbądź się zbędnych elementów, które niewiele wnoszą lub wprowadzają zamęt. Jeśli nie jesteś orłem z ortografii, nie krępuj się – słowniki nie gryzą. Lepiej coś sprawdzić kilka razy, niż potem być gwiazdą fanpage’ów typu „copywriter płakał jak pisał”.

Segreguj eko content

Porządek na swojej stronie czy kanałach social mediach uzyskasz również poprzez odpowiednie ułożenie tematyczne treści. Na blogu warto zadbać o właściwe nazewnictwo kategorii i dopasowanie do nich treści. Pomoże to zachować uporządkowaną strukturę i ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie i odnalezienie szukanych informacji. A to pozwoli zaoszczędzić czas, czyli to, co wszyscy bardzo lubimy.

Nie wyrzucaj myśli

Nie martw się, jeśli któryś z twoich pomysłów nie przejdzie od razu – zanotuj go sobie i cierpliwie czekaj. Kto wie, kiedy może się przydać i co ciekawego może się jeszcze z niego urodzić.

Styl eko tak naprawdę nie jest trudny ani w życiu, ani tym bardziej w content marketingu. By stworzyć eko content wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach, by i nam i odbiorcom żyło i czytało się lepiej. Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje treści spełniają wymogi internetu – zgłoś się do nas. Z ekologią treści i Wujkiem Google jesteśmy za pan brat.

eko content infografika

Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie? Pojęcia marketingu internetowego – mini słownik

Related Posts

ile kosztuje pozycjonowanie

Artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

copywriter czym się zajmuje

Artykuły

Copywriter – kim jest i co robi?

menedżer na facebooku

Artykuły

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?

Najnowsze wpisy

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?
  • Copywriter – kim jest i co robi?
  • Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT