Content is a king, czyli co to jest marketing treści
Content is a king, czyli jak bardzo istotny jest marketing treści
Content marketing, czyli marketing treści to sposób na dotarcie do większego grona klientów poprzez publikację w Internecie ciekawych treści. Są to wszelkiego rodzaju blogi, webinaria, poradniki, opisy produktów i wiele wiele innych. Wartościowe treści tworzą profesjonalni copywriterzy, którzy piszą unikalne treści dostosowane do najnowszych trendów i wymagań. Coraz więcej naszych klientów zwiększa budżet właśnie na tworzenie treści na stronach. Bo powszechnie wiadomo – content is a king.
Zobacz także – Cornerstone content – co to jest?
Aktualne treści
Twoja witryna ciągle musi pracować. Nie możesz jej pozostawić samej sobie. Jeżeli prowadzisz np. bloga koniecznie musisz zadbać o to, aby Twoje wpisy były aktualne i świeże. Nie zasypuj jednak odbiorców każdego dnia nowym contentem, musisz publikować wpisy umiejętnie. Nie ma jednak zasady, jak często powinno zamieszczać się wpisy.
Wartościowy tekst
Nie bez znaczenia jest jednak wartość Twojej pisaniny. Content przyniesie zamierzony efekt, ale musi być umiejętnie podany. Lepiej unikać nachalnych treści, które od pierwszego akapitu nawołują do zakupu, czy promują dany produkt. Nie od dziś wiadomo, że dobra, interesująca, ciekawa treść przyciąga klientów i sprawia, że pozostają oni dłużej na Twojej stronie internetowej. To może przyczynić się do wzrostu Twoich usług, czy sprzedaży w przypadku sklepów internetowych. Content powinien się wyróżniać na tle konkurencji. Pamiętaj, im więcej ciekawej treści na stronie internetowej, tym lepsza pozycja w rankowaniu.
Double content, czyli powielanie treści
Twoje treści powinny być unikalne, jedyne w swoim rodzaju i absolutnie nie kopiowane z innych miejsc. Double content występuje wówczas, gdy w kilku miejscach w Internecie, czy na Twojej własnej witrynie występują te same treści. Powielony tekst bardzo może zaszkodzić Twojej witrynie – powoduje zmniejszenie jej widoczności w sieci, gdyż Google blokuje duplikaty. Istnieje jednak wiele sposobów, aby się przed tym zabezpieczyć.
Zobacz także – Duplicate content – przyczyny i sposoby na uniknięcie zduplikowanych treści
Optymalizacja treści = lepsza pozycja w Google
Prawidłowo zoptymalizowana treść na stronie internetowej pod kątem słów i fraz kluczowych z pewnością wpłynie na jej lepszą pozycję w rankingu Google. Jednak sama treść nasycona słowami kluczowymi nie wystarczy. Musi ona być przede wszystkim wartościowa, budząca zainteresowanie i przejrzysta. Tzw. teksty preclowe, czyli krótkie treści nasycone frazami kluczowymi nie mają już dziś takiej skuteczności jak kiedyś. Warto więc zainwestować w rozbudowany, bezbłędny content.
Korzyści płynące z content marketingu:
- wzrost ruchu na stronie internetowej.
- tworzenie długofalowej relacji z klientem.
- wyższa pozycja strony w Google,
- wyższa sprzedaż w przypadku sklepów internetowych,
- focus na konkretnego odbiorcę treści,
- budowanie świadomości marki,
- wyróżnianie się na tle konkurencji.