Skip to content

Pozycjonowanie Niemcy

Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie w wyszukiwarce Google by艂o us艂ug膮, z kt贸rej korzystali nieliczni. P贸藕niej przyszed艂 boom na pozycjonowanie i tak naprawd臋 dzi艣 bez pozycjonowania w komplecie z us艂ugami komplementarnymi, nie ma co liczy膰 na wysok膮 pozycj臋 w wyszukiwarce. 艢mia艂o mo偶na zaryzykowa膰 powiedzenie 'nie pozycjonujesz strony, nie istniejesz’, bo je艣li Ty tego nie robisz, to na pewno robi to Twoja konkurencja. A pozycjonowanie Niemcy to dzisiaj niezwykle istotna kwestia! Jak wynika z danych stat.gov, w 2020 roku import z Polski w Niemczech oscylowa艂 w granicach niemal 30%.

Pozycjonowanie Niemcy – z czym to si臋 w og贸le je?

Pozycjonowanie to szeroko rozumiane dzia艂ania, podejmowane celem podniesienia widoczno艣ci strony internetowej w wynikach wyszukiwania (niezale偶nie od tego czy nasza strona jest firmow膮 wizyt贸wk膮, sklepem czy portalem). Mo偶na za艂o偶y膰, 偶e zasady dotycz膮ce pozycjonowania s膮 takie same na ca艂ym 艣wiecie – Google daje bowiem og贸lnodost臋pne wskaz贸wki co i w jaki spos贸b mo偶emy zrobi膰 z nasz膮 stron膮, by by艂a ona lepiej wyszukiwana.

W dobie kryzysu gospodarczego, tu偶 po pandemii, gdy rynki europejskie zacz臋艂y podnosi膰 si臋 po stagnacji wywo艂anej Covidem, polscy przedsi臋biorcy dostrzegli pewn膮 atrakcyjn膮 furtk臋, z kt贸rej – nie wszyscy, ale coraz wi臋ksze grono – skutecznie korzystaj膮. Mowa o pozycjonowaniu stron internetowych na Niemcy. Taki zabieg sprawia, 偶e z naszymi tre艣ciami docieramy r贸wnie偶 do naszych zachodnich s膮siad贸w, kt贸rzy mog膮 by膰 zainteresowani naszymi rodzimymi produktami, ale coraz cz臋艣ciej tak偶e us艂ugami. Co wa偶ne, pozycjonowanie na Niemcy wcale nie dotyczy wy艂膮cznie firm z miejscowo艣ci przygranicznych czy teren贸w le偶膮cych blisko granicy. Polscy przedsi臋biorcy, kt贸rzy s膮 w stanie logistycznie ogarn膮膰 temat, ju偶 od pewnego czasu pr贸buj膮 wybi膰 si臋 na rynku niemieckim. I robi膮 to na r贸偶ne sposoby. Jednym z nich jest w艂a艣nie pozycjonowanie dedykowanej strony lub wersji j臋zykowej strony internetowej.

Czy pozycjonowanie na Niemcy r贸偶ni si臋 od pozycjonowania w Polsce?

I tak i nie. Zasady og贸lne s膮 takie same, zmienia si臋 jedynie specyfika odbiorcy oraz contentu jakiego ten oczekuje. W og贸lnym kszta艂cie, standardy pozycjonowania wynikaj膮ce z polityki Google b臋d膮 takie same dla polskich stron internetowych, jak i niemieckich. Clue sprawy tkwi w u偶ytkownikach. Polscy i niemieccy u偶ytkownicy nieco inaczej wyszukuj膮 i oceniaj膮 strony internetowe i to w艂a艣nie mo偶liwo艣膰 wychwycenia tej subtelnej r贸偶nicy jest szans膮 na sukces.

Pozycjonowanie Niemcy – od czego zacz膮膰 SEO w google.de

Przede wszystkim konieczne jest zrozumienie, 偶e Niemcy to nie Polacy oraz 偶e mentalno艣膰 narodowa w internecie rzeczywi艣cie istnieje. Trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e wielu Niemc贸w odruchowo wybiera rodzime produkty – trzeba zrobi膰 wi臋c wszystko, by niemiecki u偶ytkownik chcia艂 i wola艂 wybra膰 Twoje. Musisz r贸wnie偶 uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰 – pozycjonowanie to proces, efekty nie s膮 widocznie od razu, ale za to wypracowane utrzymuj膮 si臋 przez d艂ugi czas.

Domena z ko艅c贸wk膮 .de – czy jest obowi膮zkowa?

Czy domena z ko艅c贸wk膮 .de jest niezb臋dna? Formalnie nie, jednak daje wi臋ksze mo偶liwo艣ci i z automatu zapewnia wi臋kszy autorytet w oczach potencjalnego Klienta. Przyjazne url-e i krajowa domena to pierwszy krok do sukcesu. Mo偶esz skorzysta膰 r贸wnie偶 opcji subdomeny lub podstron, jednak zdecydowanie domena z rozszerzeniem .de b臋dzie dla Ciebie najlepszym rozwi膮zaniem.

Jak dla Niemc贸w to po niemiecku

To chyba oczywiste, ale… strona internetowa, kt贸r膮 kierujemy na rynek niemiecki, musi by膰 po niemiecku.聽 I nie powinien to by膰 j臋zyk niemiecki z t艂umacza czy translatora automatycznego, ani nawet przet艂umaczony przez kogo艣, kto po prostu zna niemiecki. Najcz臋艣ciej samo t艂umaczenie strony internetowej na niemiecki to zwyczajnie za ma艂o. Najlepiej i najefektywniej by艂oby, aby by艂y to tre艣ci i komunikaty przygotowane przez osob臋, kt贸ra obcuje z tym j臋zykiem w praktyce, rozumie specyfik臋 dialekt贸w i wie co nieco o mentalno艣ci Niemc贸w. Jeszcze lepiej, gdy osoba ta ma poj臋cie o SEO i potrafi zinterpretowa膰 analiz臋 fraz kluczowych, kt贸ra jest zawsze podstaw膮 budowania strony i ca艂ej komunikacji reklamowej w sieci.

Analiza fraz kluczowych na rynek niemiecki

Je艣li co艣 dzia艂a w Polsce, to na pewno zadzia艂a w Niemczech – to najwi臋kszy b艂膮d w艂a艣cicieli stron i sklep贸w, kt贸rzy zaczynali w polskim internecie, a teraz chc膮 odnie艣膰 sukces na zachodnim rynku. Jest to za艂o偶enie, kt贸re mo偶e okaza膰 si臋 s艂uszne, jednak w wielu przypadkach podej艣cie usera niemieckiego b臋dzie zgo艂a odmienne od usera polskiego. Musimy o tym pami臋ta膰. W艂a艣nie dlatego kluczowym momentem i baz膮, na kt贸rej powinno wszystko si臋 opiera膰 jest dok艂adna rzetelna analiza fraz kluczowych. Taka analiza wyka偶e czego i w jaki spos贸b poszukuj膮 u偶ytkownicy niemieckiego internetu. Z niej dowiemy si臋 przede wszystkim czy nasz biznes ma szanse na sukces w Niemczech i czy Niemcy w og贸le poszukuj膮 tego typu produkt贸w/us艂ug/tre艣ci, jak te, kt贸re oferujemy.

Ponadto, prawid艂owo przeprowadzona analiza fraz kluczowych poka偶e nam w jaki spos贸b niemiecki u偶ytkownik szuka informacji na dany temat. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e wcale nie tak jak polski i jego podej艣cie b臋dzie inne. Czy dziwne? Nie mo偶na tego tak ocenia膰, po prostu inne. Z do艣wiadczenia wiemy, 偶e nie ma nic gorszego ni偶 wykonanie po prostu j臋zykowej kalki istniej膮cej ju偶 strony. Zazwyczaj ko艅czy si臋 to tak, 偶e stron臋 i tak trzeba p贸藕niej przerabia膰, bo nie by艂a odpowiednio zoptymalizowana i dopasowana do wymaga艅 niemieckiego usera. Dlatego powtarzamy i powtarza膰 b臋dziemy do skutku – analiza fraz kluczowych jest…kluczem do wszystkiego i to na niej si臋 opieramy.

Frazy kluczowe to r贸wnie偶 trendy – to co aktualnie popularne u nas, mo偶e nie by膰 istotne dla niemieckiego u偶ytkownika i odwrotnie. Analiza fraz kluczowych pozwoli nam rozpracowa膰 trendy, wynale藕膰 sezonowo艣膰 fraz i znale藕膰 prawdziwe pere艂ki, kt贸re zapewni膮 nam sukces.

Wygl膮d stron w Niemczech

Paradoksalnie, u偶ytkownicy sieci w Niemczech wcale nie kieruj膮 si臋 wzgl臋dami estetycznymi wybieraj膮c produkty czy us艂ugi na stronie www. Oczywi艣cie, strona musi by膰 przejrzysta i 艂atwa w obs艂udze, jednak od samego wygl膮du, dla u偶ytkownika du偶o wa偶niejsze s膮 informacje i funkcjonalno艣ci. Przede wszystkim najwa偶niejsze informacje musz膮 by膰 podane na tacy – nie ma czasu na szukanie szczeg贸艂贸w. To, co wa偶ne, powinno by膰 widoczne od razu. Zasada jest prosta – im wi臋cej informacji, tym lepiej. Niemcy przyzwyczajaj膮 nas powoli do tego, 偶e strony dla nich przygotowywane maj膮 charakter encyklopedyczny, cho膰 nie jest to najtrafniejsze por贸wnanie. Strona musi wyczerpywa膰 maksymalnie zakres potencjalnych pyta艅 u偶ytkownika. Gdy user na ni膮 wejdzie, powinien otrzyma膰 odpowiedzi na wszystkie interesuj膮ce go w danym zakresie tematy. Wi膮偶e si臋 to bezpo艣rednio ze strategi膮 pozycjonowania na d艂ugi ogon.

Frazy z d艂ugiego ogona – jak przechytrzy膰 konkurencj臋

Taka strategia doskonale sprawdza si臋 te偶 na rynku polskim, jednak w Niemczech jest ona w zasadzie obowi膮zkowa. Ma艂o tego, jest naturaln膮 kolej膮 rzeczy przy tworzeniu profesjonalnej strony internetowej, kt贸ra jest bardzo rozbudowana. Pisz膮c rozbudowana nie mamy na my艣li bezsensownego wodolejstwa, a konkretne i potrzebne informacje, skonsolidowane na jednej podstronie w obr臋bie danego tematu/produktu/us艂ugi. Wynika to tak偶e poniek膮d ze specyfiki j臋zyka niemieckiego, kt贸ry ma bardzo du偶o synonim贸w, wyraz贸w bliskoznacznych i jest po prostu bogaty w zr贸偶nicowane s艂ownictwo.

Analiza konkurencji

Je艣li dobrze radzisz sobie na polskim rynku, z pewno艣ci膮 dobrze wiesz jak wa偶ne jest analizowanie konkurencji. I nie mamy tutaj na my艣li jednorazowego prze艣ledzenia dzia艂a艅 konkurencji, a sta艂e i bie偶膮ce sprawdzanie jak radzi sobie konkurencja, jakie dzia艂ania podejmuje, gdzie i jak zdobywa linki. Aby by膰 lepszym od konkurencji i zajmowa膰 wy偶sze pozycje, trzeba by膰 o krok przed ni膮. Umo偶liwi Ci to odpowiednia analityka – im wi臋cej danych masz, tym lepiej dla Ciebie. Warto korzysta膰 z r贸偶nych narz臋dzi do analizowania danych. Po pierwsze pozwala to dywersyfikowa膰 藕r贸d艂a dobrego ruchu, poza tym potwierdza wyniki fraz kluczowych czy pozwala wysondowa膰 najmocniejsze s艂owa kluczowe. Poza podstawowymi narz臋dziami od samego Google, warto zainwestowa膰 w narz臋dzie do 艣ledzenia ruchu na stronie, ruchu konkurencji, poczyna艅 linkbuildingu etc. Przydadz膮 si臋 tak偶e skrypty 艣ledz膮ce dzia艂ania samego usera na stronie, kt贸re pomog膮 j膮 udoskonali膰 i dostosowa膰 do by膰 mo偶e nieoczywistych wymaga艅 u偶ytkownika.

Pozycjonowanie w niemieckim Google – jak to robi膰 dobrze?

Tre艣ci na stronie budowane w oparciu o analiz臋 fraz kluczowych to nie wszystko. Potrzebny jest dobry content r贸wnie偶 w innych miejscach, kt贸ry b臋dzie pracowa艂 na rzecz strony/sklepu. Podobnie jak tre艣ci na stronie, tak偶e i ten content powinien powstawa膰 w oparciu o analiz臋, a przy jego tworzeniu udzia艂 powinni mie膰 native speakerzy z bieg艂ym j臋zykiem niemieckim, kt贸ry b臋dzie ich rodzimym j臋zykiem.

Niemiecka perswazja

Operowanie j臋zykiem korzy艣ci i wywieranie wp艂ywu na czytelnika dzia艂a zar贸wno w j臋zyku polskim jak i niemieckim. Aby jednak przynosi艂o zamierzony efekt, musi by膰 zrobione dobrze. Komunikacja to podstawa, kolejny raz na tapet臋 wraca posiadanie osoby z naprawd臋 dobrym, bieg艂ym j臋zykiem niemieckim. Osoby kt贸ra zna realia i potrafi odnale藕膰 si臋 w temacie. Dobry SEO copywriter to skarb, 艂膮cznik pomi臋dzy Googlem i u偶ytkownikiem wprowadzaj膮cym zapytanie do wyszukiwarki.

Odpowiednia forma stawiania pyta艅, specyficzne powiedzonka, wstawki, wyra偶enia charakterystyczne dla danego regionu – o tym wszystkim musi pami臋ta膰 dobry contentowiec. Sformu艂owania musz膮 by膰 dostosowane do grupy docelowej, jednak musimy pami臋ta膰, 偶e ka偶dy mo偶e nieco inaczej poszukiwa膰 w sieci.

Linkbuilding po niemiecku

Jest to jedna z bardziej zauwa偶alnych r贸偶nic w pozycjonowaniu niemieckim i polskim. W Polsce wci膮偶 jeste艣my na etapie, gdzie sztuczny linkbuilding doskonale sobie radzi i przynosi efekty. W Niemczech pozyskanie sztucznego linka jest du偶o trudniejsze i przynosi du偶o s艂absze rezultaty. Ale… w odr贸偶nieniu od polskich stron, w Niemczech stosunkowo naturalnym zabiegiem jest wzajemne linkowanie si臋 kontrahent贸w. Niemieccy przedsi臋biorcy lubi膮 wymienia膰 si臋 linkami, jednak wy艂膮cznie w sytuacji gdy jest to potwierdzone wsp贸艂prac膮 i wsp贸lnymi interesami. Niemcy dbaj膮 o wysoki poziom link buildingu. Kupowanie link贸w jest prawie niemo偶liwe.

Wyra藕ne r贸偶nice wida膰 tak偶e w podej艣ciu do tzw. anhor贸w, czyli fraz pod kt贸rymi umieszczane s膮 linki. W Polsce skupiamy si臋 na umieszczaniu w anhorach fraz kluczowych, kt贸re s膮 dla nas mocne, zapewniamy du偶膮 dywersyfikacj臋 anhor贸w. W niemieckim linkbuildingu sytuacja jest nieco inna – naturalne anhory zwykle s膮 mark膮 firmy lub wr臋cz ca艂ym adresem strony internetowej. Dla Googla s膮 to wyznaczniki naturalno艣ci tych link贸w.

Bardzo ciekaw膮 form膮 linkbuildingu w Niemczech, kt贸ra w zasadzie zosta艂a opanowana przez autor贸w do perfekcji, s膮 tzw. artyku艂y sponsorowane. Publikacje umieszczane s膮 dos艂ownie wsz臋dzie. Bardzo istotnym natomiast jest autorytet tych publikacji. Cz臋sto s膮 to bardzo profesjonalne teksty pisane przez specjalist贸w w bran偶y, dzi臋ki czemu ich warto艣膰 jest du偶o wi臋ksza.

Najpopularniejsze formy linkbuildingu w Niemczech to:

  • linki w publikacjach prasowych (Bardzo popularny spos贸b publikowania i zdobywania link贸w. Dziennikarze z kraj贸w niemieckoj臋zycznych ch臋tnie linkuj膮 do 藕r贸de艂 merytorycznych wysokiej jako艣ci).
  • linki partner贸w biznesowych (naturalny linkbuilding powstaj膮cy w oparciu o relacje biznesowe)
  • artyku艂y sponsorowane (op艂acane miejsca do publikacji tematycznych)
  • linki z wpis贸w na blogach (wsp贸艂praca z bloggerami, dopasowane tematycznie tre艣ci, dobry content, naturalny target)
  • linki z medi贸w spo艂eczno艣ciowych (nie maj膮 wp艂ywu bezpo艣rednio na pozycj臋, ale mog膮 generowa膰 ruch, kt贸ry nap臋dza ruch)
  • linki NGO’s (linki ze stron organizacji pozarz膮dowych, o du偶ej mocy i wysokim autorytecie)
Pozycjonowanie w niemieckim google.de - dobre praktyki
Dobre praktyki pozycjonowania w Google.de

Pozycjonowanie Niemcy – co mo偶esz zyska膰?

Pozycjonowanie strony na kolejnym rynku daje Ci oczywiste korzy艣ci. Docierasz do wi臋kszego grona potencjalnych odbiorc贸w, tym samym zasi臋g Klient贸w zdecydowanie ro艣nie. Realizowanie us艂ugi pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego w Niemczech to szansa na dotarcie do kilkudziesi臋ciu milion贸w u偶ytkownik贸w. Warto tutaj nadmieni膰, 偶e na rynku niemieckim mo偶esz operowa膰 zupe艂nie innymi cenami, ni偶 w kraju. I nie m贸wimy tu tylko o zmianie waluty.

Je艣li Twoja bran偶a jest niszowa, s膮 ogromne szanse na to, 偶e szybko znajdziesz si臋 w topach. Je艣li natomiast masz du偶膮 konkurencj臋 po stronie niemieckiej, wcale nie musi oznacza膰 to, 偶e na efekty b臋dziesz czeka膰 bardzo d艂ugo.

Kto ma pozycjonowa膰 – polska agencja czy niemiecka?

Je艣li trafisz na profesjonalist贸w, zar贸wno polska jak i niemiecka agencja zrobi to dobrze. Wymagania formalne nie s膮 uzale偶nione od narodowo艣ci wykonawcy – o jako艣ci pracy decyduje jego wiedza, do艣wiadczenie i podej艣cie. Najwi臋ksza r贸偶nica, kt贸r膮 odczujesz i zauwa偶ysz, to cena wykonanej us艂ugi, kt贸ra w Polsce b臋dzie zdecydowanie ni偶sza ni偶 w Niemczech.

Strona internetowa w realiach niemieckich czyli optymalizacja SEO strony na rynek niemiecki

Czy w Niemczech dzia艂a SEO? Oczywi艣cie, cho膰 jak na ka偶dym rynku rz膮dzi si臋 odrobin臋 innymi prawami, ni偶 u nas. Optymalizacja strony internetowej czy sklepu jest konieczna i komplementarna z pozycjonowaniem. Bez odpowiedniego przygotowania strony, nawet najlepiej wykonane pozycjonowanie nie przyniesie spektakularnych efekt贸w. Proces pozycjonowania mo偶na rozpocz膮膰 jednocze艣nie z optymalizowaniem, nie trzeba czeka膰. Je艣li chodzi o wymagania – niemieckim stronom Google nie stawia 偶adnych dodatkowych wymaga艅.

Tre艣膰 na stronach internetowych

Content strony jest najwa偶niejszym elementem. Wspominali艣my o tym, 偶e niemieccy u偶ytkownicy, podobnie jak Google lubi膮 du偶e, lecz konkretne teksty, odpowiadaj膮ce na wiele zapyta艅. Dobra tre艣膰, dopracowana pod ka偶dym wzgl臋dem, dobrze dobrane frazy, odpowiednia architektura informacji – w my艣l niemieckiego „Ordnung muss sein”, aby wszystko ze sob膮 wsp贸艂gra艂o i zadzia艂a艂o.

D艂ugo艣膰 tekstu ma znaczenie – im d艂u偶szy, tym lepszy. Podkre艣lamy jednak, 偶e nie mo偶e to by膰 wodolejstwo i pisanie o niczym. Tekst ma odpowiada膰 na potrzeby u偶ytkownika, musi wi臋c podawa膰 mu konkretne informacje, kt贸rych szuka.

UX czyli u偶yteczno艣膰

W parze z konkretn膮 informacj膮, powinien i艣膰 tak偶e spos贸b przekazania tej informacji. Pod uwag臋 trzeba bra膰 parametry techniczne strony oraz architektur臋 tre艣ci. Zasada jest prosta – tre艣膰 musi by膰 przyst臋pna i musi dobrze si臋 wy艣wietla膰, u偶ytkownik powinien mie膰 do niej swobodny i szybki dost臋p. Im wi臋cej „drogowskaz贸w” i u艂atwie艅, tym lepiej dla niego.

W艂a艣ciwa architektura tre艣ci

Nie b臋dzie 偶adn膮 nowo艣ci膮 ani zaskoczeniem stwierdzenie, 偶e tre艣ci musz膮 by膰 oparte na strukturze. Powinna by膰 to struktura dobra zar贸wno dla wyszukiwarek, jak i u偶ytkownika. Niezb臋dne b臋d膮 odpowiedniej wagi nag艂贸wki (H1, H2, H3, H4), ich rozmieszczenie oraz wykorzystanie innych funkcji wyr贸偶niaj膮cych.

Wdro偶enie sitemapy to kolejny obowi膮zkowy element projektowania czy optymalizowania strony. W po艂膮czeniu z analityk膮, takie combo daje naprawd臋 ogrom danych.

Pozycjonowanie lokalne w Niemczech

Czy pozycjonowanie lokalne w Niemczech ma sens? Tak, pod kilkoma warunkami. Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne dotyczy wynik贸w wyszukiwania to偶samych dla danej lokalizacji. Innymi s艂owy, je艣li wykonujesz us艂ugi lub oferujesz produkt tylko lokalnie, jest to dla Ciebie dobra opcja. Ale… pod warunkiem, 偶e jeste艣 blisko polsko-niemieckiej granicy lub nawet lepiej – dzia艂asz jako firma na terenie Niemiec.

Mapa Google i wizyt贸wka Google Moja Firma

W przypadku firm, kt贸re chc膮 promowa膰 si臋 lokalnie to obowi膮zkowy element. Je艣li chcesz wy艣wietla膰 si臋 u偶ytkownikom, musisz doda膰 swoj膮 firm臋 do wizyt贸wek Google. Jest to darmowa us艂uga, kt贸r膮 mo偶na stosunkowo szybko ogarn膮膰. Aby osi膮gn膮膰 jednak wymierne korzy艣ci z posiadania takiej wizyt贸wki, trzeba j膮 odpowiednio zoptymalizowa膰 i poprawnie skonfigurowa膰. Warto te偶 regularnie publikowa膰 tre艣ci, dodawa膰 produkty, zadba膰 o opinie.

Frazy lokalne z d艂ugiego ogona

Aby zapewni膰 sobie jeszcze lepszy efekt pozycjonowania na rynku lokalnym, warto pomy艣le膰 o wykorzystaniu w ramach fraz z d艂ugiego ogona, kt贸re uwzgl臋dniaj膮 dookre艣lenie geograficzne, lokalne, w postaci miejscowo艣ci, landu, regionu, innego charakterystycznego dla danego miejsca okre艣lenia.

Ile kosztuje pozycjonowanie w Niemczech?

Trudno jednoznacznie odpowiedzie膰 na to pytanie, poniewa偶 w zale偶no艣ci od tego co b臋dzie promowane: strona z us艂ugami czy sklep czy firmowa wizyt贸wka oraz jak du偶y nak艂ad prac optymalizacyjnych jest niezb臋dny, minimum finansowe mo偶e by膰 inne. Mo偶na jednak przyj膮膰, 偶e dla strony us艂ugowej absolutnym minimum jest bud偶et oko艂o 1000 euro miesi臋cznie. Jest to kwota, kt贸ra pozwoli na wykonanie „jakich艣” dzia艂a艅. Oczywi艣cie im wi臋kszy bud偶et, tym wi臋cej mo偶emy zdzia艂a膰 i z czasem ROAS z tego bud偶etu b臋dzie coraz lepszy, jednak na pocz膮tku koszty ponoszone jako inwestycja b臋d膮 du偶e. Trzeba si臋 z tym liczy膰, dlatego nale偶y odpowiednio przemy艣le膰 strategi臋 i przede wszystkim, przed pracami wykona膰 dok艂adn膮 analiz臋, kt贸ra pozwoli nam nie wydawa膰 pieni臋dzy tam, gdzie jest to bezcelowe.

Najcz臋stsze pytania o pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google.de

Czy musz臋 mie膰 niemieck膮 firm臋 by pozycjonowa膰 si臋 na Niemcy?

Nie, nie ma takiego wymogu, ale z pewno艣ci膮 jest to atutem, je艣li posiadasz niemiecki adres i nr telefonu.

Ile kosztuje pozycjonowanie na Niemcy?

Trudno odpowiedzie膰 na to pytanie jednoznacznie, ale sensowne minimum od kt贸rego warto zacz膮膰 to 1000 euro miesi臋cznie w przypadku ma艂ej firmy.

Ile trwa pozycjonowanie w Niemczech?

Pozycjonowanie to proces, nie mo偶na powiedzie膰, 偶e ma swoje sztywne ramy czasowe. Ono trwa – algorytmy Google zmieniaj膮 si臋, strony trzeba na bie偶膮co optymalizowa膰, dostosowywa膰 i zdobywa膰 dla nich linki, jest to wi臋c proces.

Czy je艣li mam stron臋 po polsku to nie wystarczy zrobi膰 niemieckiej kopii?

Nie, takie dzia艂anie przyniesie mierne efekty. To, 偶e co艣 dzia艂a w 'polskim internecie’ nie oznacza, 偶e z automatu po przet艂umaczeniu zadzia艂a tak偶e w 'niemieckim internecie’.

Czy warto robi膰 pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce?

Trzeba to zweryfikowa膰 i sprawdzi膰, czy niemieccy u偶ytkownicy poszukuj膮 w og贸le produkt贸w i us艂ug, kt贸re oferujesz. Tylko z tak膮 wiedz膮 nie kupujesz kota w worku.