Cornerstone content – co to jest?
Cornerstone content, z angielskiego kamień węgielny, to kluczowe treści serwisu. Jest to zazwyczaj wysokiej jakości tekst lub inne treści (infografika czy video), które pomagają w tworzeniu świadomości marki, wyjaśniając użytkownikom, co dokładnie możesz im zaoferować.
Czym jest cornerstone content?
Cornerstone content to kluczowe treści, które stanowią rdzeń Twojej witryny. Składają się z najlepszych, najważniejszych artykułów na Twojej stronie. To strony lub posty, na które chcesz uzyskać najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. Wpisy o fundamentalnych treściach są zwykle stosunkowo długimi, pouczającymi artykułami, łączącymi spostrzeżenia z różnych postów na blogu i obejmujące wszystko, co ważne na określony temat.
Pamiętaj – treści kluczowe są najważniejsze i jako takie powinny być otwarte dla wszystkich na Twojej stronie i darmowe. Dlatego dostęp do nich powinien mieć każdy, nie tylko subskrybenci czy zalogowani użytkownicy.
Dobrze, gdy jest to treść evergreen, która nie wymaga częstych aktualizacji i jest zawsze aktualna. Nie jest to jednak konieczne, ale wówczas musisz pamiętać, by Twoje kluczowe treści były odświeżane na bieżąco.
Po co jest cornerstone content?
Głównym celem treści kluczowych jest dostarczanie najlepszych i najbardziej kompletnych informacji na dany temat, a nie sprzedaż produktów. Mimo to powinny one odzwierciedlać Twój biznes lub doskonale komunikować Twoją misję.
Dzięki takiemu contentowi możesz sprawić dobre pierwsze wrażenie, pozwolić odwiedzającym na obycie się z Twoimi produktami lub usługami. Użytkownik ma okazję lepiej Cię poznać i wyrobić sobie opinię o Tobie jako o specjaliście w swojej dziedzinie. W ten sposób, gdy odwiedzający zdecyduje się na krok zakupowy, jest większa szansa, że zrobi to właśnie u Ciebie.
Dlaczego treści kluczowe są ważne dla SEO?
Cornerstone content odgrywaja znaczącą rolę w każdej strategii SEO. Ranking bardzo popularnych wyszukiwanych haseł może być trudny, ale podejście do tematu od strony treści kluczowych może pomóc w rozwiązaniu tych konkurencyjnych wyszukiwanych haseł. Jeśli piszesz wiele artykułów na podobne tematy, musisz powiedzieć Google, który z nich jest najważniejszy. Jeśli tego nie zrobisz, kanibalizujesz własne szanse na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Zapewnienie prawidłowej wewnętrznej struktury linków między postami informuje Google, który artykuł jest najważniejszy. Dlatego właśnie ustalenie, które treści na stronie są ważniejsze, pomoże w budowaniu odpowiedniej struktury strony i wspomoże linkowanie wewnętrzne.
Artykuł cornerstone – czyli jaki?
Cornerstone content wybieraj z rozwagą. Wybierz cztery do pięciu tekstów, które chciałbyś przeczytać podczas pierwszej wizyty w Twojej witrynie. Te artykuły powinny stać się treściami kluczowymi Twojej witryny. Które artykuły są dla Ciebie najważniejsze? Które są najbardziej kompletne i wiarygodne? Czy są one kierowane na słowa kluczowe, na które chcesz się promować? Jeśli nie, to już wiesz od czego zacząć poprawę Twoich fundamentalnych treści.
Jeśli Twoja witryna jest ogromna, będziesz mieć stosunkowo więcej treści cornerstone niż w przypadku małej witryny. Prawdopodobnie poruszysz więcej niż jeden temat, więc wybierz artykuł z każdej kategorii.
Zobacz także – Wpisy w wizytówce Google – jak robić je dobrze?
Dobry cornerstone content – instrukcja w 5 krokach
Jak zwykle wszystko zaczyna się od dogłębnej analizy słów kluczowych. A więc robisz analizę, a potem piszesz niesamowite, pouczające i długie (wyczerpujące temat) artykuły. Tak to wygląda w świecie idealnym.
A realnie? Nie oszukujmy się – często nie masz czasu, aby przygotować takie treści. A co, jeśli napisałeś już mnóstwo artykułów, ale żaden z nich to nie cornerstone content? Przecież nie wyrzucisz ich do kosza. Może warto by było przerobić je i w ten sposób stworzyć z nich treści fundamentalne. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy instrukcję w 5 krokach.
Krok 1: Pomyśl o swoich słowach kluczowych
Musisz zdecydować, które frazy kluczowe są najważniejsze dla Twojego biznesu; na które chciałbyś wyskoczyć w pierwszej dziesiątce. Najważniejsze artykuły powinny być zoptymalizowane pod kątem najbardziej konkurencyjnych fraz, dlatego należy przeprowadzić analizę słów kluczowych.
Krok 2: Wybierz najlepszy post
Przejrzyj posty zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych. Który post uważasz za najlepszy? To będzie Twój fundament czyli treść kluczowa.
Krok 3: Napisz go jeszcze raz
Przepisz swój kluczowy artykuł. Spraw, aby był niesamowity i przyjazny dla SEO. Ponieważ cornerstone content jest to zwykle długi artykuł, należy zwrócić szczególną uwagę na czytelność. Upewnij się, że używasz dużej ilości nagłówków. Spis treści na początku długiej treści fundamentalnej to również świetny pomysł. Rozwiń swój post, ale nic na siłę – nie wydłużaj go sztucznie tylko dlatego, że ma być długi. Jeśli nie jest długości Pana Tadeusza, ale za to wyczerpuje temat to wystarczy. Najważniejsza w tym wszystkim jest jakość wpisu. Upewnij się, że artykuł jest całkowicie aktualny. I nie zapomnij regularnie go przepisywać i aktualizować, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Krok 4: Zoptymalizuj swoje pozostałe posty pod kątem fraz długiego ogona
Posty powiązane z artykułem cornerstone, zoptymalizuj pod kątem frazy long-tail – pochodnej od frazy głównej, którą użyłeś w swoim kluczowym artykule.
Krok 5: Linkowanie od ogona do głowy
Musisz powiedzieć Google, że Twoja treść cornerstone jest najważniejszym artykułem na ten temat w Twojej witrynie. Dlatego tak ważne jest aby podlinkować wszystkie artykuły z frazą długiego ogona z Twoim najważniejszym artykułem w tym temacie.
Rzeczy ważne i ważniejsze
Taka skomplikowana struktura strony wymaga czasu i dużo pracy. Dlatego warto jest myśleć o tym już na samym początku, pisząc artykuł na określony temat, który często prowadzi do inspiracji do napisania artykułu na podobny temat. Wówczas możesz nieco zmodyfikować frazy kluczowe w tym drugim poście i podlinkować je wzajemnie.
Za każdym razem pisząc post, pomyśl o innych postach, które są na podobny temat jak ten, który piszesz.
Nie wiesz zupełnie jak się za to zabrać? Spokojnie, cornerstone content można zlecić. Napisz do nas, a my postaramy się Ci w tym pomóc. Piszemy treści, prowadzimy blogi i budujemy strukturę stron internetowych od lat. Na pewno Ci pomożemy. Znamy się na contencie – w końcu jesteśmy uKONTENTowani.