Skip to content
Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
trendy seo w 2020

Trendy SEO 2020. 5 prognoz, o których nie możesz zapomnieć

Trendy SEO 2020 od kilku tygodni zajmują umysły speców od marketingu. Co zmieni się w pozycjonowaniu w roku 2020? Poznaj 5 najistotniejszych trendów SEO według uKONTENTowanych, które powinieneś znać, aby Twoja strona nadal wyświetlała się w Top10 na najważniejsze frazy. Kto wie, być może osiągnie nawet pozycję zerową?

Trendy SEO 2020

Trendy SEO 2020 to kilka czynników, o które musisz zadbać. Prognozuje się, że w nowym roku nadal będzie ważna zasada Mobile First, jak również wyszukiwanie głosowe (Voice Search). Oczywiście nic nie zmieni się z dnia na dzień i reguły obowiązujące wczoraj, są istotne także dzisiaj. Jednak możemy zaobserwować pewne trendy, które pozwalają nam sądzić, że będą odgrywały istotną rolę w 2020 r. Zwróć uwagę na 5 trendów SEO, które musisz wziąć pod uwagę w tym roku.

I Algorytm BERT

Najnowszy algorytm Google Bidirectional Encoder Representations from Transformers, w skrócie BERT, o którym mogliście przeczytać na naszym blogu, stawia na naturalność języka. Dotąd teksty SEO były pisane pod roboty Google, teraz mają się stać bardziej zrozumiałe dla ludzi. Treści nie powinny już zawierać nienaturalnych wtrąceń fraz kluczowych, a ich naturalną odmianę. BERT zdrowo namiesza w SERP-ach, ale kiedy dokładnie to się stanie – nie wiadomo. Na razie działa w języku angielskim, w polskim możemy się go spodziewać za około dwa lata.

II Wysokiej jakości content

Content od kilku lat niezmiennie plasuje się w czołówce trendów SEO na najbliższe miesiące. I raczej nic w tej kwestii nie ulegnie zmianie. Wartościowe i unikalne treści nadal będą odgrywać dużą rolę w pozycjonowaniu stron internetowych i sklepów online. Pochylając się nad danym tematem warto uwzględnić długość tekstu. Ma to duży wpływ na SEO, ponieważ wyszukiwarki lubią dużo treści. Naturalnie nie zapominamy o nasyceniu contentu frazami kluczowymi, szczególnie z długiego ogona. Stawiamy też na naturalność języka oraz konkrety.

III Mobile First

Również zasada Mobile First od kilku sezonów jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Coraz więcej użytkowników sieci korzysta ze stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Najlepiej jest więc tworzyć od razu strony w wersji mobile, aby następnie dostosować je do urządzeń desktopowych. Mobilna strona internetowa to dziś konieczność, bez której nie może się obyć żadna firma.

IV Voice Search

Wyszukiwanie głosowe, czyli Voice Search, to jeden z najsilniejszych i najbardziej rewolucyjnych trendów na 2020 r. Już małe dzieci i młodzież używają wyszukiwania głosowego, by znaleźć w sieci interesujące ich rzeczy. Także wielu dorosłych korzysta z wyszukiwania za pomocą asystenta głosowego Alexa, Siri, czy Google Asisstant. Co istotne – dużą rolę odgrywają tutaj urządzenia mobilne. Najczęściej wyszukiwane są treści poradnikowe oraz produkty. Aby być na czasie, należy więc uwzględnić najnowsze trendy SEO i optymalizować serwisy www pod kątem Voice Search.

V Rich i Featured Snippets

Pozycja zerowa (Featured Snippets) to najwyższa pozycja, jaką można osiągnąć w Google. To najbardziej pożądany cel wszystkich SEO-wców. Głównym założeniem Featured Snippets jest ułatwienie użytkownikom sieci znalezienie konkretnej informacji. Co za tym idzie, największe szanse na osiągnięcie pozycji zerowej mają treści z konkretną odpowiedzią na pytanie. Tworzenie akapitów, podpunktów i tabel w treści ma spore znaczenie i daje szansę, że fragment naszego artykułu pojawi się w Featured Snippets. Warto wspomóc się też odpowiednią grafiką. Wyniki pozycji zerowej pojawiają się nad wynikami organicznymi, więc jest się o co bić.

Dane rozszerzone, tzw. Rich Snippets, także będą odgrywać dużą rolę w nadchodzącym czasie. Mają one również wpływ na pozycję zerową, o której pisaliśmy powyżej. Są to mikrodane, które informują roboty Google, jakie informacje znajdują się na Twojej stronie internetowej. Są to bardzo ważne elementy w pozycjonowaniu lokalnym i nie tylko. Najnowsze trendy SEO nie mogą się obyć bez mikrodanych.

trendy seo w 2020 roku
najnowsze trendy seo

Garść wskazówek, jak optymalizować witryny pod trendy SEO 2020:

  • twórz unikalny, wysokiej jakości content
  • pisz treści o charakterze poradnikowym
  • używaj Featured Snippets i Rich Snippets
  • stawiaj na naturalność języka
  • zwróć szczególną uwagę na wersję mobilną strony
  • zoptymalizuj serwis pod kątem Voice Search
  • optymalizuj treści pod długi ogon
  • spraw, żeby Twoja witryna była przyjazna użytkownikom
Reasumując

Podsumowując, aby dostosować się do najnowszych trendów, które będą obowiązywać w 2020r. nadal trzeba tworzyć wysokiej jakości treści, które muszą być zoptymalizowane pod kątem fraz i słów kluczowych. Należy również zadbać o to, aby strona była przyjazna i użyteczna, a informacje na niej zawarte – konkretne i szczegółowe. Nie należy także zapominać o wdrożeniu w serwisie danych strukturalnych, które znacząco wpłyną na jakość i pozycję naszej strony www w Google. Jeżeli nie wiesz, jak zoptymalizować swoją stronę internetową lub sklep pod najnowsze trendy SEO 2020, uKONTENTowani czekają na kontakt. Od lat zajmujemy się optymalizacją stron i pozycjonowaniem 😉

Lokalne SEO. Gdzie i jak promować lokalny biznes? Cornerstone content – co to jest?

Related Posts

ile kosztuje pozycjonowanie

Artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

copywriter czym się zajmuje

Artykuły

Copywriter – kim jest i co robi?

menedżer na facebooku

Artykuły

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?

Najnowsze wpisy

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?
  • Copywriter – kim jest i co robi?
  • Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT