Trendy SEO 2020. 5 prognoz, o których nie możesz zapomnieć
Trendy SEO 2020 od kilku tygodni zajmują umysły speców od marketingu. Co zmieni się w pozycjonowaniu w roku 2020? Poznaj 5 najistotniejszych trendów SEO według uKONTENTowanych, które powinieneś znać, aby Twoja strona nadal wyświetlała się w Top10 na najważniejsze frazy. Kto wie, być może osiągnie nawet pozycję zerową?
Trendy SEO 2020
Trendy SEO 2020 to kilka czynników, o które musisz zadbać. Prognozuje się, że w nowym roku nadal będzie ważna zasada Mobile First, jak również wyszukiwanie głosowe (Voice Search). Oczywiście nic nie zmieni się z dnia na dzień i reguły obowiązujące wczoraj, są istotne także dzisiaj. Jednak możemy zaobserwować pewne trendy, które pozwalają nam sądzić, że będą odgrywały istotną rolę w 2020 r. Zwróć uwagę na 5 trendów SEO, które musisz wziąć pod uwagę w tym roku.
I Algorytm BERT
Najnowszy algorytm Google Bidirectional Encoder Representations from Transformers, w skrócie BERT, o którym mogliście przeczytać na naszym blogu, stawia na naturalność języka. Dotąd teksty SEO były pisane pod roboty Google, teraz mają się stać bardziej zrozumiałe dla ludzi. Treści nie powinny już zawierać nienaturalnych wtrąceń fraz kluczowych, a ich naturalną odmianę. BERT zdrowo namiesza w SERP-ach, ale kiedy dokładnie to się stanie – nie wiadomo. Na razie działa w języku angielskim, w polskim możemy się go spodziewać za około dwa lata.
II Wysokiej jakości content
Content od kilku lat niezmiennie plasuje się w czołówce trendów SEO na najbliższe miesiące. I raczej nic w tej kwestii nie ulegnie zmianie. Wartościowe i unikalne treści nadal będą odgrywać dużą rolę w pozycjonowaniu stron internetowych i sklepów online. Pochylając się nad danym tematem warto uwzględnić długość tekstu. Ma to duży wpływ na SEO, ponieważ wyszukiwarki lubią dużo treści. Naturalnie nie zapominamy o nasyceniu contentu frazami kluczowymi, szczególnie z długiego ogona. Stawiamy też na naturalność języka oraz konkrety.
III Mobile First
Również zasada Mobile First od kilku sezonów jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. Coraz więcej użytkowników sieci korzysta ze stron internetowych na urządzeniach mobilnych. Najlepiej jest więc tworzyć od razu strony w wersji mobile, aby następnie dostosować je do urządzeń desktopowych. Mobilna strona internetowa to dziś konieczność, bez której nie może się obyć żadna firma.
IV Voice Search
Wyszukiwanie głosowe, czyli Voice Search, to jeden z najsilniejszych i najbardziej rewolucyjnych trendów na 2020 r. Już małe dzieci i młodzież używają wyszukiwania głosowego, by znaleźć w sieci interesujące ich rzeczy. Także wielu dorosłych korzysta z wyszukiwania za pomocą asystenta głosowego Alexa, Siri, czy Google Asisstant. Co istotne – dużą rolę odgrywają tutaj urządzenia mobilne. Najczęściej wyszukiwane są treści poradnikowe oraz produkty. Aby być na czasie, należy więc uwzględnić najnowsze trendy SEO i optymalizować serwisy www pod kątem Voice Search.
Zobacz także – Marketing świąteczny
V Rich i Featured Snippets
Pozycja zerowa (Featured Snippets) to najwyższa pozycja, jaką można osiągnąć w Google. To najbardziej pożądany cel wszystkich SEO-wców. Głównym założeniem Featured Snippets jest ułatwienie użytkownikom sieci znalezienie konkretnej informacji. Co za tym idzie, największe szanse na osiągnięcie pozycji zerowej mają treści z konkretną odpowiedzią na pytanie. Tworzenie akapitów, podpunktów i tabel w treści ma spore znaczenie i daje szansę, że fragment naszego artykułu pojawi się w Featured Snippets. Warto wspomóc się też odpowiednią grafiką. Wyniki pozycji zerowej pojawiają się nad wynikami organicznymi, więc jest się o co bić.
Dane rozszerzone, tzw. Rich Snippets, także będą odgrywać dużą rolę w nadchodzącym czasie. Mają one również wpływ na pozycję zerową, o której pisaliśmy powyżej. Są to mikrodane, które informują roboty Google, jakie informacje znajdują się na Twojej stronie internetowej. Są to bardzo ważne elementy w pozycjonowaniu lokalnym i nie tylko. Najnowsze trendy SEO nie mogą się obyć bez mikrodanych.
Garść wskazówek, jak optymalizować witryny pod trendy SEO 2020:
- twórz unikalny, wysokiej jakości content
- pisz treści o charakterze poradnikowym
- używaj Featured Snippets i Rich Snippets
- stawiaj na naturalność języka
- zwróć szczególną uwagę na wersję mobilną strony
- zoptymalizuj serwis pod kątem Voice Search
- optymalizuj treści pod długi ogon
- spraw, żeby Twoja witryna była przyjazna użytkownikom
Reasumując
Podsumowując, aby dostosować się do najnowszych trendów, które będą obowiązywać w 2020r. nadal trzeba tworzyć wysokiej jakości treści, które muszą być zoptymalizowane pod kątem fraz i słów kluczowych. Należy również zadbać o to, aby strona była przyjazna i użyteczna, a informacje na niej zawarte – konkretne i szczegółowe. Nie należy także zapominać o wdrożeniu w serwisie danych strukturalnych, które znacząco wpłyną na jakość i pozycję naszej strony www w Google. Jeżeli nie wiesz, jak zoptymalizować swoją stronę internetową lub sklep pod najnowsze trendy SEO 2020, uKONTENTowani czekają na kontakt. Od lat zajmujemy się optymalizacją stron i pozycjonowaniem 😉