Marketing świąteczny
W sklepach półki uginają się już od kalendarzy adwentowych i czekoladowych mikołajów, w radiu króluje ukochane przez jednych, a znienawidzone przed drugich „Last Christmas”, a w telewizji zaczyna się odliczanie do emisji „Kevina samego w domu”. To nieodzowne znaki, że Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Święta to także okres gorączki zakupowej i poszukiwania prezentów. To zatem doskonała okazja, by podziękować swoim klientom za współpracę oraz by przyciągnąć nowych klientów do firmy i zaoferować im swój produkt czy usługę. Idealnie sprawdza się tu marketing świąteczny. Na czym on polega? Wyjaśniamy we wpisie.
Czym jest marketing świąteczny?
Ogólnie pod marketing świąteczny można podpiąć tak naprawdę większość działań promocyjnych związanych z Bożym Narodzeniem. Duże firmy do świąt często przygotowują się już rok wcześniej. Nie znaczy to jednak, że jak ktoś latem nie planował strategii świątecznej, jest na straconej pozycji. Prostymi sposobami można przywołać ducha świąt i jednocześnie coś na tym zyskać. Choć nie jesteśmy zwolennikami bożonarodzeniowego konsumpcjonizmu, doskonale wiemy, że jest to kluczowy okres w roku.
Promocje świąteczne
Jeśli prowadzisz sklep internetowy to niemal pewne jest, że twoi klienci oczekują od ciebie rabatów świątecznych. Boże Narodzenie bez okazjonalnej promocji dla wielu nie istnieje. Warto jednak przemyśleć, na czym będzie polegała ta promocja. Dobrze, żeby było to coś innego niż oferujesz klientom w inne świąteczne dni w roku. Jeśli więc zazwyczaj proponujesz rabat -15%, podnieś tę zniżkę do -20%. Albo jeszcze lepiej – zaproponuj drugi produkt w niższej cenie lub przygotuj specjalne zestawy świąteczne. Możesz też rozważyć darmową wysyłkę. Możliwości jest naprawdę dużo.
Świąteczne gadżety reklamowe
Na święta świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju drobne gadżety reklamowe. Można je potem podarować swoim klientom, co na pewno wywoła uśmiech na ich twarzach. Gadżety takie przydadzą się też w firmie – zawsze przecież wszyscy szukają długopisu czy czystego kubka. Wybór świątecznych gadżetów jest ogromny. I tak możemy postawić na gadżety praktyczne – na przykład długopisy i ołówki reklamowe, kubki z nadrukiem, smycze reklamowe czy pendrive’y. Możemy też zamówić gadżety mniej oczywiste, jak bombki świąteczne z logo firmy, świeczniki i zapachowe świeczki, skarpety świąteczne, a nawet małe choineczki. Takie kreatywne gadżety reklamowe z pewnością zostaną zapamiętane, a przy okazji pozwolą poczuć atmosferę Bożego Narodzenia.
Życzenia świąteczne
Bez względu na to, czy jesteś fanem świąt czy nie, życzenia świąteczne zawsze wypada złożyć. Idealny do tego będzie newsletter oraz social media. Postarajmy się jednak, by życzenia nie były sztampowe – w grudniu każdy z nas atakowany jest setkami tekstów „wesołych świąt”. Oczywiście nikt nie każe wymyślać epopei narodowej czy też wznosić się na wyżyny poezji, ale warto postarać się i napisać życzenia „od siebie”, by nie trafiły od razu do spamu. Polecamy także w życzeniach nawiązać do branży swojej lub klienta. Możemy zatem życzyć pięknych świąt branży beauty, ciepłych świąt dla producenta kominków czy smacznych świąt przy każdej firmie z branży spożywczej. Mamy tu naprawdę duże pole do popisu. Dołączmy do życzeń atrakcyjną grafikę, która przyciągnie wzrok. Jest spora szansa, że naszych życzeń wtedy nikt nie przeoczy.
Zobacz także – Trendy SEO 2020. 5 prognoz, o których nie możesz zapomnieć.
Employer branding a marketing świąteczny
Marketing świąteczny kojarzy się zazwyczaj z dopieszczaniem klientów, ale nie zapominajmy o employer brandingu i swoich pracownikach. Im także warto coś sprezentować z okazji Bożego Narodzenia, tym bardziej, że święta łączą się z końcem roku. Jest to więc dobra okazja do podsumowań i podziękowań za cały rok pracy. Często firmy decydują się na bony podarunkowe, drobne upominki lub tak zwane karpiowe. Dobrym zwyczajem jest również organizacja wigilii firmowej, która jest doskonałą okazją do lepszego poznania się i spędzenia czasu w luźniejszej atmosferze z dala od biurka. Przy ograniczonym budżecie można postawić na małe, a jakże miłe gesty, takie jak choinka w biurze, wyjątkowe skrócenie czasu pracy czy po prostu – życzliwy uśmiech i symboliczna czekoladka. Takie działania pokazują, że pracodawcy zależy na pracownikach, a pracownikom jednocześnie podnosi morale.
Jak widać marketing świąteczny nie jest trudny, wystarczą chęci i głowa otwarta na pomysły. Możesz też zgłosić się do nas – chętnie pomożemy.