Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
marketing rekrutacyjny employer branding

Employer branding i marketing rekrutacyjny

Coraz częściej słyszy się pojęcia takie jak employer branding czy marketing rekrutacyjny. To niezwykle ważne zagadnienia, o których wielu pracodawców zapomina. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w porządnie przeprowadzoną rekrutację.

Jak zaczęła się nasza przygoda ze wsparciem rekrutacji

Zaczęło się od sytuacji, która pewnie często jest Państwa udziałem. Wiosną 2018 roku rozpoczęliśmy proces rekrutacji w naszej firmie. Standardowa procedura: ogłoszenia rekrutacyjne napisane, opublikowane na pracuj.pl, olx, gumtree i w paru innych miejscach, podstrona kariery zrobiona… a przez dwa tygodnie wpłynęły 2 sztuki CV (sic!)…

Pierwsza myśl – “no to pięknie”. Roboty mnóstwo, nie wiadomo, w co ręce włożyć, potrzeba nowych, fajnych i zaangażowanych ludzi, a tymczasem “echo”. No i co z tym fantem zrobić? Czy da się w ogóle coś zrobić? I to na tak trudnym rynku jak branża IT? Okazało się, że się da! Jak najbardziej! Po paru (pozornie drobnych) zmianach i kolejnych 3 tygodniach, na biurku szefa dumnie leżały 73 sztuki CV!  Ludzie, czytając ogłoszenie o pracę, “między wierszami” zauważyli, że po prostu chcą u nas pracować. SUPER!!!

Jak to się stało, jak to możliwe i jak możemy wspomóc Wasz proces rekrutacji? Możemy, to pewne! Ale po kolei, najpierw kilka spostrzeżeń o współczesnym rynku pracy. Niby oczywistych, ale pewnie dlatego bardzo często o nich zapominamy….

Marketing rekrutacyjny w firmie – pokaż, że warto u Ciebie pracować

Firma nie może rozwijać się bez ludzi – każdy przedsiębiorca potrzebuje pracowników, którzy będą specjalistami w swojej dziedzinie. Jednak w dzisiejszych czasach coraz trudniej zatrudnić wymarzonego pracownika – liczba aplikacji na oferty pracy spada, a wśród złożonych CV część nie spełnia wymogów formalnych (brak wymaganego doświadczenia zawodowego, znajomości języków obcych, wykształcenia).

Dodatkowym wyzwaniem dla pracodawcy jest utrzymanie pracowników w firmie, bo dziś ludzie zmieniają pracę chętniej, niż jeszcze parę lat temu. Rynek pracownika sprawia, że kandydat może przebierać w atrakcyjnych ofertach, zatem pracodawcy prześcigają się w oferowanych benefitach, ale to nie one są kluczem do ich sukcesu.

Najważniejsze znaczenie ma tzw. “marka pracodawcy”, czyli swoista obietnica dotycząca kultury organizacji, atmosfery w pracy i tego, czego można się spodziewać pracując w danej firmie. Firmy świadome znaczenia marki pracodawcy coraz częściej decydują się na tworzenie długofalowych strategii jej budowania.

Całość tych działań nazywamy employer brandingiem. Employer branding to działania koncentrujące swoją uwagę dwutorowo: zewnętrznie, czyli na komunikacji do kandydatów oraz wewnętrznie, czyli skupiające się na utrzymaniu pracowników w firmie poprzez rozwijanie dobrych relacji i przyjaznej atmosfery w pracy.

Jednym z elementów budowania marki pracodawcy jest marketing rekrutacyjny. Łączy on wiedzę z obszarów związanych z rekrutacją i marketingiem, ale też czerpie z szeroko rozumianego HR-u i PR-u.

Najprościej mówiąc są to działania wspierające proces rekrutacji przez zastosowanie skutecznego przekazu marketingowego, budującego wizerunek “pracodawcy z wyboru”. Może być elementem strategii, ale może też stanowić osobne działanie.

Employer branding w praktyce

Pomożemy Twojej firmie w:

  • Procesie rekrutacji – udzielimy wsparcia na każdym etapie procesu: od stworzenia persony, przez zaprojektowanie kampanii rekrutacyjnej, stworzenie komunikatów rekrutacyjnych i ogłoszeń o pracę oraz wybór miejsc, w których warto publikować oferty pracy;
  • Zasugerujemy Wam, jakie jeszcze są ważne elementy dotyczące spotkań rekrutacyjnych;
  • Wspomożemy w procesie wdrożenia pracownika . Jeśli chcesz zwiększyć szansę na skuteczne zatrudnienie pracownika i jego utrzymanie, warto zadbać o jego skuteczne wdrożenie do organizacji;
  • Tworzeniu strategii budowania marki pracodawcy. Jeśli chcesz, by Twoja firma była konkurencyjna na rynku pracy, warto podjąć długofalowe, przemyślane działania, które zapewnią nie tylko zewnętrzne zainteresowanie firmą, ale też wewnętrzne zadowolenie z pracy w niej;
  • Tworzeniu strony WWW (bądź podstrony “kariera”) poświęconej karierze w Twojej firmie;
  • Wyborze i prowadzeniu kanałów social media wspierających działania employer brandingowe.

Niby tylko tyle, ale w naszej opinii aż tyle. To, że podnieśliśmy skuteczność naszej rekrutacji ponad 35 razy (z 2 CV do 73) to NIE BYŁO dzieło przypadku, a bardzo wnikliwie przemyślane działania.

Czy to jest powtarzalne? Tak, szczególnie jeśli firma tworzy dobrą organizację bazującą na wzajemnym poszanowaniu, zrozumieniu i dobrych relacjach. Wówczas połowę drogi mamy już za sobą.

Uprzedzając pytania odnośnie naszej rekrutacji: tak, to historia z happy endem! Zatrudniliśmy BARDZO fajnych ludzi, a naukę wyciągniętą z tej sytuacji przełożyliśmy na podobny sukces u naszych klientów.

Outsourcing marketingu – to się opłaca Jak zarabiać na Instagramie?

Related Posts

błędy w pozycjonowaniu

Artykuły

Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu

Legalny konkurs na Facebooku - jak go zorganizować?

Artykuły

Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

memy jak ich używać

Artykuły

Memy – co to jest i jak ich używać?

Najnowsze wpisy

  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?
  • Memy – co to jest i jak ich używać?
  • Marketing w czasie kryzysu – na jakich działaniach należy się skupić?
  • Jak analizować statystyki na Facebooku

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.