Mailing reklamowy – po co i jak?
Newslettery przychodzą do każdego z nas niemal każdego dnia. Dostajemy je od firm, portali informacyjnych, sklepów internetowych, a niekiedy nawet od placówek administracyjnych. Mailing reklamowy w dzisiejszych czasach zastępuje ulotki i gazetki promocyjne. Jego popularność jest tak duża, ponieważ jest tańszy i szybszy od ulotek, nie ulega zniszczeniu oraz jest ekologiczny! Skonstruowanie odpowiedniego mailingu reklamowego ma swój początek w potrzebach klienta. To one decydują o tym czy newsletter jest graficzny czy składa się niemal wyłącznie z tekstu. Zazwyczaj jednak optymalnym połączeniem jest tekst wraz z przykuwającą uwagę grafiką.
Po co wysyłane są newslettery?
Dla jednych firm to po prostu forma reklamy, powiadomienia o promocji lub sposób na podtrzymywanie kontaktu z klientem. Natomiast dla instytucji newslettery z reguły pełnią funkcje informacyjno–promocyjną.
Newslettery mogą być wysyłane jako:
- forma informacji o nowym produkcie (promocja),
- reklama nowej firmy, nowej instytucji (wejście na rynek),
- regularny mail z informacjami bieżącymi (najczęstsza praktyka),
- mail zachęcający do zapisania się na newsletter/do wzięcia udziału w akcji (zaproszenie).
Co zyskasz przez mailing reklamowy
- klienta, który jest „na bieżąco” z Twoją firmą/produktem,
- lojalność klientów, którzy lubią wiedzieć o nowościach,
- nowych klientów,
- dobre relacje z klientem.
Do kogo wysyłamy newslettery?
Z zasady newslettery wysyłamy do odbiorców, którzy zapisali się w jakiś sposób na listy mailingowe. Są to na przykład klienci naszych sklepów oraz użytkownicy naszych serwisów czy też inne osoby, które pozostawiły swoje dane w naszej bazie danych. Dodatkowo najczęściej bazę danych otrzymujemy od zleceniodawcy, dla którego przygotowujemy newsletter. Dzięki temu mamy pewność, że mailing trafi do możliwie wielu odbiorców z grupy docelowej. Jeżeli jednak dana firma nie posiada swojej bazy, możemy udostępnić adresy z naszej bazy zawierającej ponad 350 000 adresów firm z różnych branż – nasza baza uwzględnia jednak wyłącznie firmy – nie posiadamy w bazie adresów prywatnych.
Ile newsletterów i w jakim tempie?
Lata praktyki w biznesie internetowym pozwoliły nam zdobyć dobrą i cenną wiedzę. Dzięki temu wiemy, że optymalna wysyłka to jeden mail w tygodniu – co za dużo to niezdrowo. Z drugiej strony nie powinniśmy też naszym odbiorcom dawać o sobie zapomnieć.
Jak przebiega proces projektowania newslettera?
Jeżeli chcesz wysyłać newsletter regularnie, to przy okazji pierwszego newslettera kreujemy szablon, który następnie uzupełniamy o bieżące dane. Dzięki temu maile, które będą otrzymywać Twoi klienci, będą spójne wizualnie.
Jeżeli konstruujemy mailing reklamowy jednorazowo lub pierwszy raz to potrzebujemy następujących informacji:
- aktualnych danych kontaktowych, które będą używane w newsletterze,
- do jakiej grupy docelowej skierowany jest newsletter,
- jak rozległy ma być,
- jakie produkty/marki/wydarzenia/informacje ma promować,
- wskazane są materiały promocyjne (logo, fotografie, grafiki).
Co zapewnia nasza agencja w ofercie mailingu reklamowego?
- doradztwo w zakresie projektowania newsletterów oraz budowy własnej bazy odbiorców,
- analizę porównawczą newsletterów konkurencji,
- profesjonalną i atrakcyjną kreację newslettera,
- profesjonalną wysyłkę,
- raport kampanii,
- optymalizację kolejnych wysyłek.
Zobacz także – Dlaczego warto odświeżyć stronę internetową?