Skip to content
Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
pozycjonowanie lokalne

Lokalne SEO. Gdzie i jak promować lokalny biznes?

Lokalne SEO to ważny element kampanii marketingowej. Jak promować lokalną firmę w Internecie? Jest na to całe mnóstwo sposobów. Przede wszystkim powinniśmy być posiadaczem własnej strony internetowej. To w dzisiejszych czasach praktycznie mus. Jeśli mamy już własną witrynę, która jest odpowiednio zoptymalizowana pod SEO, możemy rozpocząć promocję własnej firmy na rynku lokalnym. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek.

Lokalne SEO. Zyskaj klientów z Twojej okolicy

Lokalne SEO pozwala na dotarcie do klientów na naszym rynku regionalnym. Jeśli prowadzisz mały zakład usługowy, lub sklep stacjonarny, możesz zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami większą rzeszę odbiorców. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad:

Prawidłowa optymalizacja strony www

Lokalne SEO nie istnieje bez prawidłowej optymalizacji serwisu www. Odpowiednia optymalizacja onsite opiera się na analizie fraz kluczowych. Jeśli chcesz reklamować swoje produkty, czy usługi np. w Zielonej Górze, to warto umieścić w treściach odpowiednie słowa kluczowe, np. “agencja reklamowa Zielona Góra”. Dzięki temu użytkownicy sieci będą mieli możliwość dotarcia właśnie do Twojej firmy, a nie agencji reklamowej z drugiego końca Polski.

Lokalne SEO a wizytówka Google

Posiadanie konta firmowego w Google Moja Firma to bardzo ważny element promocji firmy lokalnej w sieci. Dzięki temu nasz biznes będzie się wyświetlał w Mapach Google. Wyniki z wizytówki Google wyświetlają się po wpisaniu w wyszukiwarkę właściwej frazy i pojawiają się przeważnie nad wynikami organicznymi. Google ciągle wprowadza nowości w swoich wizytówkach. Obecnie można dodawać do nich zdjęcia i opisy oferowanych przez nas produktów. Bardzo ważne są także opinie klientów, które wpływają na pozycję naszej wizytówki w mapach Google. Pozwalają one na wchodzenie interakcji z klientem. Aby mieć wizytówkę w Google Moja Firma nie trzeba mieć strony internetowej. Ten element marketingu ma bardzo duży wpływ na lokalne SEO.

Dane strukturalne i Schema

Dane strukturalne są bardzo ważne w biznesie lokalnym (i nie tylko). Są to odpowiednie znaczniki, które należy umieścić w kodzie strony internetowej. Mają one wpływ nie tylko na pozycję strony w wyszukiwarkach, ale i wpływają odpowiednio na CTR. Dane strukturalne, zwane również Rich Snippets, to rozszerzone opisy, które pojawiają się w wyszukiwaniach Google przy metadanych. Informują nas one o opinii danego produktu, jego cenie, etc. Zastosowanie rich snippets znajduje odzwierciedlenie w klikalności na naszej stronie internetowej, czy w sklepie online. Przy promocji lokalnego biznesu warto także korzystać ze znaczników adresowych schema.org. Dzięki temu wskażemy wyszukiwarce dokładną lokalizację naszej firmy. Dzięki tym znacznikom nasze lokalne SEO bardzo zyska na wartości.

lokalne seo promuj firmę regionalnie
Jak promować biznes lokalny?

Lokalne SEO – zainwestuj w Google AdWords

Google Ads to rodzaj płatnej reklamy, która wyświetla się na samej górze, lub na samym dole wyników zwróconych przez wyszukiwarkę Google. Dzięki tej formie reklamy możemy określić naszą grupę docelową oraz miejsce, w którym ma się wyświetlać nasza reklama. Możemy tak ustawić reklamę, aby pojawiała się ona tylko np. w Zielonej Górze, czy w Warszawie, a nawet za granicą. Google Ads to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej.

Bądź obecny w Social Media

Konta firmowe na Facebooku, Instagramie, czy w innych mediach społecznościowych to właściwie konieczność, jeżeli chodzi o promowanie lokalnej firmy w Internecie. Dzięki kanałom w Social Media mamy możliwość zaprezentowania naszych usług i produktów szerszej publiczności. Możemy także wchodzić bezpośrednio w relacje z klientami. Media społecznościowe oferują bezpłatne konta firmowe, w których możemy dodatkowo skorzystać z płatnej promocji.

Umieszczaj NAP

NAP, czyli name, adress, phone odgrywają bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Warto umieszczać wizytówki swojej firmy, w których podajemy owe dane. Pozwoli to na dotarcie do klientów z naszej okolicy, co może przełożyć się na wzrost zainteresowania naszymi produktami, czy usługami.

lokalne seo w liczbach

Setki sposobów na promocję na rynku lokalnym

Sposobów na promocję lokalnego biznesu w Internecie jest bardzo dużo. Jeśli interesuje Cię lokalne SEO i zwiększenie widoczności Twojej firmy w danym mieście, uKONTENTowani chętnie wspomogą Twoje działania. Posiadamy wszelkie kompetencje i narzędzia, które wzmocnią pozycję każdego lokalnego biznesu na rynku regionalnym.

Marketing świąteczny Trendy SEO 2020. 5 prognoz, o których nie możesz zapomnieć

Related Posts

ile kosztuje pozycjonowanie

Artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

copywriter czym się zajmuje

Artykuły

Copywriter – kim jest i co robi?

menedżer na facebooku

Artykuły

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?

Najnowsze wpisy

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?
  • Copywriter – kim jest i co robi?
  • Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT