Lokalne SEO. Gdzie i jak promować lokalny biznes?
Lokalne SEO to ważny element kampanii marketingowej. Jak promować lokalną firmę w Internecie? Jest na to całe mnóstwo sposobów. Przede wszystkim powinniśmy być posiadaczem własnej strony internetowej. To w dzisiejszych czasach praktycznie mus. Jeśli mamy już własną witrynę, która jest odpowiednio zoptymalizowana pod SEO, możemy rozpocząć promocję własnej firmy na rynku lokalnym. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek.
Lokalne SEO. Zyskaj klientów z Twojej okolicy
Lokalne SEO pozwala na dotarcie do klientów na naszym rynku regionalnym. Jeśli prowadzisz mały zakład usługowy, lub sklep stacjonarny, możesz zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami większą rzeszę odbiorców. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad:
Prawidłowa optymalizacja strony www
Lokalne SEO nie istnieje bez prawidłowej optymalizacji serwisu www. Odpowiednia optymalizacja onsite opiera się na analizie fraz kluczowych. Jeśli chcesz reklamować swoje produkty, czy usługi np. w Zielonej Górze, to warto umieścić w treściach odpowiednie słowa kluczowe, np. “agencja reklamowa Zielona Góra”. Dzięki temu użytkownicy sieci będą mieli możliwość dotarcia właśnie do Twojej firmy, a nie agencji reklamowej z drugiego końca Polski.
Lokalne SEO a wizytówka Google
Posiadanie konta firmowego w Google Moja Firma to bardzo ważny element promocji firmy lokalnej w sieci. Dzięki temu nasz biznes będzie się wyświetlał w Mapach Google. Wyniki z wizytówki Google wyświetlają się po wpisaniu w wyszukiwarkę właściwej frazy i pojawiają się przeważnie nad wynikami organicznymi. Google ciągle wprowadza nowości w swoich wizytówkach. Obecnie można dodawać do nich zdjęcia i opisy oferowanych przez nas produktów. Bardzo ważne są także opinie klientów, które wpływają na pozycję naszej wizytówki w mapach Google. Pozwalają one na wchodzenie interakcji z klientem. Aby mieć wizytówkę w Google Moja Firma nie trzeba mieć strony internetowej. Ten element marketingu ma bardzo duży wpływ na lokalne SEO.
Zobacz także – „Reklama Google Ads na Mapach Google„
Dane strukturalne i Schema
Dane strukturalne są bardzo ważne w biznesie lokalnym (i nie tylko). Są to odpowiednie znaczniki, które należy umieścić w kodzie strony internetowej. Mają one wpływ nie tylko na pozycję strony w wyszukiwarkach, ale i wpływają odpowiednio na CTR. Dane strukturalne, zwane również Rich Snippets, to rozszerzone opisy, które pojawiają się w wyszukiwaniach Google przy metadanych. Informują nas one o opinii danego produktu, jego cenie, etc. Zastosowanie rich snippets znajduje odzwierciedlenie w klikalności na naszej stronie internetowej, czy w sklepie online. Przy promocji lokalnego biznesu warto także korzystać ze znaczników adresowych schema.org. Dzięki temu wskażemy wyszukiwarce dokładną lokalizację naszej firmy. Dzięki tym znacznikom nasze lokalne SEO bardzo zyska na wartości.
Lokalne SEO – zainwestuj w Google Ads
Google Ads to rodzaj płatnej reklamy, która wyświetla się na samej górze, lub na samym dole wyników zwróconych przez wyszukiwarkę Google. Dzięki tej formie reklamy możemy określić naszą grupę docelową oraz miejsce, w którym ma się wyświetlać nasza reklama. Możemy tak ustawić reklamę, aby pojawiała się ona tylko np. w Zielonej Górze, czy w Warszawie, a nawet za granicą. Google Ads to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej.
Bądź obecny w Social Media
Konta firmowe na Facebooku, Instagramie, czy w innych mediach społecznościowych to właściwie konieczność, jeżeli chodzi o promowanie lokalnej firmy w Internecie. Dzięki kanałom w Social Media mamy możliwość zaprezentowania naszych usług i produktów szerszej publiczności. Możemy także wchodzić bezpośrednio w relacje z klientami. Media społecznościowe oferują bezpłatne konta firmowe, w których możemy dodatkowo skorzystać z płatnej promocji.
Umieszczaj NAP
NAP, czyli name, adress, phone odgrywają bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Warto umieszczać wizytówki swojej firmy, w których podajemy owe dane. Pozwoli to na dotarcie do klientów z naszej okolicy, co może przełożyć się na wzrost zainteresowania naszymi produktami, czy usługami.
Setki sposobów na promocję na rynku lokalnym
Sposobów na promocję lokalnego biznesu w Internecie jest bardzo dużo. Jeśli interesuje Cię lokalne SEO i zwiększenie widoczności Twojej firmy w danym mieście, uKONTENTowani chętnie wspomogą Twoje działania. Posiadamy wszelkie kompetencje i narzędzia, które wzmocnią pozycję każdego lokalnego biznesu na rynku regionalnym.
Zobacz także – Dlaczego warto mieć profil firmowy na Instagramie?