Dlaczego warto mieć profil firmowy na Instagramie?
Instagram to platforma bardzo szybko zyskująca popularność. Jeśli zależy Ci na promocji Twojego produktu, zwiększeniu sprzedaży czy budowaniu świadomości marki to zdecydowanie powinieneś rozważyć utworzenie profilu firmowego. Dlaczego warto mieć profil firmowy na Instagramie? Poniżej przedstawiam zaledwie kilka cennych funkcjonalności serwisu, które pomogą Ci w odpowiedzi na to pytanie.
Prezentujesz się naprawdę dużej publiczności.
Obecnie na Instagramie zarejestrowanych jest już ponad 1 miliard użytkowników! Najwięcej z nich to ludzie młodzi w wieku od 13 do 25 lat. Jeśli ta grupa wiekowa jest Twoją grupą docelową – Instagram to z pewnością miejsce dla Ciebie. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci.
Budujesz świadomość marki i stwarzasz możliwość interakcji ze swoimi klientami.
Prowadząc profil firmowy na Instagramie, budujesz pewnego rodzaju społeczność. Możesz nie tylko komunikować treści swoim odbiorcom, ale także zbierać od nich feedback. Użytkownicy mają możliwość komentowania Twoich treści, jak i pisania wiadomości prywatnych. Słowem, jesteś bliżej swoich klientów.
Zobacz także:
“Rodzaje kont na Instagramie – konto twórcy i konto firmowe“
W łatwy oraz atrakcyjny sposób docierasz do klientów.
Instagram to platforma opierająca się na zdjęciach, a większość ludzi to wzrokowcy. Nie bez powodu zwykło się mawiać „Klienci kupują oczami”. Odbiór informacji ze zdjęcia jest dla klienta szybki i niewymagający. Jeśli zadbasz o ciekawy wygląd Twojego produktu na zdjęciach, bardzo prawdopodobne, że ktoś zainteresuje się nim tylko dzięki dobrej prezentacji produktu.
Masz wiele możliwości ciekawej prezentacji produktu/ usługi.
Instagram wciąż się rozwija i stwarza nowe możliwości ciekawego udostępniania treści. Jedną z niezwykle ciekawych funkcji w serwisie są relacje InstaStories. W dużym uproszczeniu są to krótkie relacje w postaci zdjęć, filmów lub grafik znikające z profilu po 24 godzinach. Relacje na Instagramie dają wiele możliwości dotarcia do klientów oraz zwiększania sprzedaży. Przykład? Informowanie o promocjach i rabatach. Jeśli na InstaStories regularnie będziesz umieszczał informacje o obniżce cen, użytkownik będzie zaglądał tam częściej, w nadziei na pojawiający się kod rabatowy. Co więcej, zaangażowanie użytkowników względem InstaStories jest spotęgowane faktem ich znikania po 24 godzinach. Użytkownik czuje, że coś może go ominąć, dlatego angażuje się w sprawdzanie nowości jak najszybciej.
Krótka ścieżka zakupowa.
Na wrzuconych na Instagram zdjęciach możesz oznaczyć produkty, które sprzedajesz w sklepie online. Kilka kliknięć i użytkownik kupuje dokładnie to, co pokazałeś mu na zdjęciu. Billboardy przydrożne takiej funkcji nie oferują 😉 Być może dlatego warto inwestować w profil firmowy na Instagramie?
Wyżej wymienione zalety i funkcjonalności to oczywiście nie wszystko, co oferuje Instagram. Platforma stwarza wiele możliwości marketingowych, a dodatkowo nieustannie się rozwija i proponuje coraz nowsze rozwiązania. Pozostaje tylko pytanie, jak je wykorzystasz do promocji Twojej marki? Jeśli masz wątpliwości lub pytania, zgłoś się do nas. Zaproponujemy najlepsze rozwiązania oraz stworzymy strategię odpowiednią dla Twojego biznesu. Zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty na prowadzenie profilu firmowego na Instagramie.