Promowanie na Instagramie firm i produktów

Firmy i produkty można z powodzeniem promować w wielu kanałach społecznościowych. Instagram to idealne miejsce, by przy pomocy atrakcyjnych zdjęć pokazać swoje produkty i budować pozytywny wizerunek firmy. Promowanie na Instagramie nie jest trudne, trzeba jednak pamiętać i kilku czynnikach.

Dla kogo Instagram?

Instagram jest platformą społecznościową służącą do dzielenia się zdjęciami i nagraniami video z innymi użytkownikami. Serwis należy do Facebooka, dlatego możliwe jest połączenie kont na obu tych platformach i prowadzenie spójnej komunikacji. Działanie na Instagramie opiera się głównie na udostępnianiu zdjęć i filmów. W określonych przypadkach zdecydowanie warto więc zdecydować się na budowę wizerunku firmy poprzez promowanie na Instagramie. Wszystko zależy od profilu jej działalności i grupy docelowej.

Promowanie na Instagramie – siła drzemie w zdjęciach

Siłą Instagrama jest obraz, a największą zaletą są nieograniczone organiczne zasięgi postów. Dzięki temu, że publikowany post wyświetla się każdemu użytkownikowi, który obserwuje profil, zyskujemy pewność, że zobaczą go wszyscy użytkownicy. Na Facebooku zasięgi ocenia się na około 20%. Dodatkowo na Instagramie użytkownicy używają z hashtagów, co sprawia, że dotarcie z publikowanymi treściami do nowych odbiorców oraz ciągłe poszerzanie listy obserwujących.

Prowadzenie profilu na Instagramie pozwala na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy w sieci i zebranie naprawdę zaangażowanej społeczności. Ponadto charakter tego medium pozwala na dużą swobodę w budowaniu komunikacji marki.

Jak udostępniać posty na Instagramie i o czym pamiętać?

W działaniu na Instagramie ważne są dobrze dobrane hashtagi. Te popularne wśród użytkowników platformy zwiększają zasięg publikowanych postów. Trzeba również monitorować i wyeliminować z komunikacji hashtagi, które są zakazane tych, gdyż ich użycie ograniczy zasięg publikowanych treści.

Można także pozyskiwać nieoficjalnych ambasadorów marki, tworząc firmowy hashtag i zachęcając użytkowników do publikowania zdjęć na swoich profilach z tym hashtagiem. Marki wykorzystują takie działania w różnego rodzaju akcjach promocyjnych i konkursach. Dzięki temu materiały związane z marką pojawiają się nie tylko na firmowym profilu, ale na setkach profili w całych serwisie. Takie przedsięwzięcia wymagają zwykle wsparcia w postaci płatnych reklam, ale mogą być bardzo skutecznym środkiem do budowania grupy odbiorców.

Założenie konta na Instagramie jest darmowe – wystarczy ciekawy pomysł i konsekwencja w działaniu.

Jeżeli chcesz wypróbować ten kanał promocji i kontaktu z klientem, zapraszamy do współpracy.

Po zapoznaniu się z Twoją działalnością oraz oferowanymi produktami/usługami, zaproponujemy strategię, która zapewni sukces Twojej marce.

Jakie prace wykonujemy w ramach prowadzenia profilu na Instagramie

  • Stworzenie i rozbudowę konta firmowego.
  • Ułożenie strategii obecności marki na tej platformie społecznościowej.
  • Przygotowanie planu i języka komunikacji z fanami.
  • Opracowanie koncepcji prowadzenia profilu – nie można zapominać, że Instagram to przede wszystkim obrazy.
  • Aktywne budowanie społeczności.
  • Tworzenie oryginalnych grafik i postów.
  • Przygotowywanie projektów i przeprowadzenie konkursów.
  • Nagłaśnianie akcji promocyjnych za pomocą dostępnych na Instagramie narzędzi – Instagram stories.
  • Promowanie publikowanych treści, po wcześniejszym opracowaniu i ustaleniu budżetu na reklamy.

Korzyści z prowadzenia profilu na Instagramie

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie.
  • Zawiązanie i wzmocnienie relacji z klientami.
  • Komunikacja z klientami oraz zbieranie ich opinii o proponowanych produktach/usługach.
  • Budowanie społeczności wokół marki.
  • Przenoszenie odbiorców na firmową stronę www.
  • Możliwość promowania produktów i usług.

Zadzwoń i zamów
prowadzenie profilu na Instagramie

lub skorzystaj z formularza kontaktowego i napisz do nas!