Dla kogo Instagram?
Instagram jest platformą społecznościową, służącą do dzielenia się zdjęciami i nagraniami video z innymi użytkownikami. Serwis należy do Facebooka, dlatego możliwe jest połączenie kont na obu tych platformach i prowadzenie spójnej komunikacji. Działanie na Instagramie opiera się głównie na udostępnianiu zdjęć i filmów. W określonych przypadkach zdecydowanie warto zdecydować się na budowę wizerunku firmy na Instagramie. Wszystko zależy od profilu jej działalności i grupy docelowej.
Siła drzemie w Instagramie
Siłą Instagrama jest obraz, a największą zaletą są nieograniczone organiczne zasięgi postów. Publikowany post wyświetla się każdemu użytkownikowi, który obserwuje profil. Na Facebooku zasięgi ocenia się na około 20%. Dodatkowo na Instagramie użytkownicy używają z hashtagów, co sprawia, że dotarcie z publikowanymi treściami do nowych odbiorców oraz ciągłe poszerzanie listy obserwujących.
Prowadzenie profilu na Instagramie pozwala na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy w sieci i zebranie naprawdę zaangażowanej społeczności. Ponadto charakter tego medium pozwala na dużą swobodę w budowaniu komunikacji marki.
O czym należy pamiętać?
W działaniu na Instagramie ważne są dobrze dobrane hashtagi. Te popularne wśród użytkowników platformy zwiększają zasięg publikowanych postów. Trzeba również monitorować i wyeliminować z komunikacji hashtagi, które są zakazane tych, gdyż ich użycie ograniczy zasięg publikowanych treści.
Można także pozyskiwać nieoficjalnych ambasadorów marki, tworząc firmowy hashtag i zachęcając użytkowników do publikowania zdjęć na swoich profilach z tym hashtagiem. Marki wykorzystują takie działania w różnego rodzaju akcjach promocyjnych i konkursach. Dzięki temu materiały związane z marką pojawiają się nie tylko na firmowym profilu, ale na setkach profili w całych serwisie. Takie przedsięwzięcia wymagają zwykle wsparcia w postaci płatnych reklam, ale mogą być bardzo skutecznym środkiem do budowania grupy odbiorców.
Założenie konta na Instagramie jest darmowe - wystarczy ciekawy pomysł i konsekwencja w działaniu.
Jeżeli chcesz wypróbować ten kanał promocji i kontaktu z klientem, zapraszamy do współpracy.
Po zapoznaniu się z Twoją działalnością oraz oferowanymi produktami/usługami, zaproponujemy strategię, która zapewni sukces Twojej marce.
Jakie prace wykonujemy w ramach prowadzenia profilu na Instagramie
- Stworzenie i rozbudowę konta firmowego.
- Ułożenie strategii obecności marki na tej platformie społecznościowej.
- Przygotowanie planu i języka komunikacji z fanami.
- Opracowanie koncepcji prowadzenia profilu – nie można zapominać, że Instagram to przede wszystkim obrazy.
- Aktywne budowanie społeczności.
- Tworzenie oryginalnych grafik i postów.
- Przygotowywanie projektów i przeprowadzenie konkursów.
- Nagłaśnianie akcji promocyjnych za pomocą dostępnych na Instagramie narzędzi – Instagram stories.
- Promowanie publikowanych treści, po wcześniejszym opracowaniu i ustaleniu budżetu na reklamy.
Korzyści z prowadzenia profilu na Instagramie
- Zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie.
- Zawiązanie i wzmocnienie relacji z klientami.
- Komunikacja z klientami oraz zbieranie ich opinii o proponowanych produktach/usługach.
- Budowanie społeczności wokół marki.
- Przenoszenie odbiorców na firmową stronę www.
- Możliwość promowania produktów i usług.
Zadzwoń i zamów
prowadzenie profilu na Instagramie
lub skorzystaj z formularza po prawej stronie i napisz do nas!