Reklama Google Ads na Mapach Google
Reklama Google Ads na Mapach jest jedną z odpowiedzi Google na wpisywane w wyszukiwarkę zapytania. Obecnie wyszukiwarka Google jest pierwszym miejscem w którym większość z nas rozpoczyna poszukiwania lokalnych usług lub produktów. Zatem daj się odnaleźć swoim potencjalnym klientom. Reklama na mapach Google jest do tego idealnym rozwiązaniem. Zobacz, co to dokładnie jest oraz jak skorzystać z tego sposobu reklamowania się w sieci.
Google Ads na Mapach – co to jest?
To jeden z rodzajów reklam dostępnych w systemie reklamowym Google Ads. Ma on zastosowanie zwłaszcza jeżeli zależy nam na dotarciu do nowych użytkowników i pozyskaniu nowych klientów. Pojawia się ona na mapach Google podczas wyszukiwania określonych miejsc lub szukania na mapach sposobu dotarcia do konkretnego celu.
Reklamy na mapach Google są wyświetlane na podstawie określonego zasięgu geograficznego, który można ustawić w kampanii reklamowej. Zwykle pojawiają się na górze lub na dole wyników wyszukiwania, a niekiedy również w pobliżu znaczników na mapie. Dzięki temu Twoja firma jest widoczna w sieci dla okolicznych mieszkańców oraz osób, które w Twojej lokalizacji są tylko przejazdem.
Formy reklam na mapach Google
Reklama w mapach Google może mieć różne formy. Może być to: tekst, grafika, a także multimedia, takie jak filmy lub zdjęcia panoramiczne. Dzięki temu firmy mogą w bardziej atrakcyjny sposób przedstawiać swoją ofertę i przyciągać uwagę potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych miejsc na mapach Google.
Załóżmy, że prowadzisz pizzerię w Świnoujściu. Gdy przebywający w mieście turyści zgłodnieją podczas zwiedzania i nabiorą ochoty na pizzę prawdopodobnie użyją właśnie Map Google, aby znaleźć pizzerie w najbliższej okolicy. Jeżeli masz opłacone reklamy w tym umiejscowieniu, to twoje reklamy wyświetlą się naszym wygłodniałym turystom w górnych pozycjach, zaraz pod paskiem wyszukiwania i na mapach. Dodatkowo reklama może zawierać także wskazówki dotarcia do lokalu oraz numer kontaktowy, na który mogą zadzwonić i np. zarezerwować stolik. Pojawienie się Twojego lokalu w górnej części wyświetlanego zestawienia z pewnością ułatwi dotarcie na miejsce osobom potencjalnie zainteresowanym Twoją ofertą.
Jak działa reklama na mapach Google?
Reklama na mapach Google działa na podobnej zasadzie co reklamy w wyszukiwarce Google Ads. Z tą różnicą, że reklamy na mapach Google są wyświetlane użytkownikom w momencie, gdy poszukują oni informacji dotyczących konkretnego miejsca lub wchodzą w interakcję z mapą. Reklamy wyświetlane są na podstawie dwóch czynników. Jednym z nich są frazy kluczowe, które użytkownicy wpisują w pole wyszukiwania. Drugim jest lokalizacja w jakiej się znajdują.
Firmy, które decydują się na reklamę w mapach Google, mogą wybrać specyficzne frazy kluczowe oraz obszary geograficzne, w których chcą, aby ich reklama się pojawiła. Jak już wspomniałam, mogą mieć one różne formy, takie jak: tekst, grafika, zdjęcia, wideo. Mogą także oferować różne rodzaje interakcji, takie jak nawigowanie, połączenie telefoniczne, wiadomość tekstowa, zarezerwowanie stolika lub umówienie się na wizytę.
Z powyższego wynika, że reklama na mapach Google pozwala firmom docierać do potencjalnych klientów w momencie, gdy szukają oni konkretnego miejsca lub planują wizytę w określonym obszarze geograficznym, co zwiększa szansę na to, ze w ten sposób znajdą właśnie Twoją firmę i jej produkty/usługi.
Z możliwości reklamowania swojego biznesu w Mapach Google mogą skorzystać tylko właściciele zweryfikowanych wizytówek firmowych. Na naszym blogu znajdziesz wskazówki jak założyć wizytówkę Google. To nic trudnego, ani czasochłonnego. Zdecydowanie warto zrobić to, aby dać się odnaleźć w sieci i zbierać pozytywne opinie na temat swojej oferty.
Oczywiście poza wykorzystaniem możliwości reklamowych warto zwyczajnie zadbać o jakość firmowej wizytówki. Wskazówki jak to zrobić znajdziesz w innym artykule na blogu, a mianowicie „Wpisy w wizytówce Google – jak robić je dobrze?„.
Jest jeszcze jeden dość istotny plus stosowania reklam Google Ads na Mapach do promocji firmy, otóż opłata za reklamę pobierana jest wtedy, kiedy ktoś kliknie w reklamę, aby uzyskać więcej informacji o Twojej firmie. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne.
Reklama na mapach Google – jak ją włączyć?
Chcąc ustawić reklamy Google Ads w Mapach dla swojej firmy, w pierwszej kolejności należy pamiętać o włączeniu rozszerzeń lokalizacji. Dzięki temu w reklamach będzie wyświetlał się Twój firmowy adres.
Chcąc włączyć reklamy na mapach Google postępuj zgodnie z następującymi krokami:
- Musisz posiadać aktualną wizytówkę Google moja Firma, więc załóż ją jeżeli takiej jeszcze nie posiadasz.
- Utwórz konto w Google Ads. Zrobisz to w prosty sposób, przechodząc do strony www.ads.google.com/home/ i postępując zgodnie z instrukcją krok po kroku (jeżeli masz wizytówkę w Google Moja Firma i konto w Google Ads, to po prostu połącz te zasoby).
- Po utworzeniu konta i zalogowaniu się do panelu Google Ads, kliknij przycisk „+ Kampania”.
- Wybierz rodzaj kampanii „Lokalne usługi” lub „Ruch”, a następnie wybierz rodzaj reklamy, który chcesz wykorzystać, tj. reklamy w mapach Google.
- Nazwij kampanię w panelu, ustaw budżet, a także daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
- Określ grupy reklam, a następnie dodaj słowa kluczowe, które mają być wykorzystane do wyświetlania reklam.
- Wybierz lokalizacje, w których mają wyświetlać się Twoje reklamy. Znajdziesz ją w sekcji „Ustawienia kampanii”. Możesz określić miasto, dzielnicę, lub wybrać zasięg geograficzny na podstawie określonego promienia wokół lokalizacji Twojej firmy.
- Następnie wybierz grupy docelowe, czyli osoby, które mają zobaczyć Twoje reklamy. Utworzysz je w oparciu o wiek, płeć, zainteresowania i kilka innych kryteriów.
- Przejdź do ustawień reklam i wybierz format reklamy, który chcesz wykorzystać spośród dostępnych w panelu
- Zapisz zmiany i opublikuj kampanię.
Po skrupulatnym przejściu przez powyżej opisane punkty, Twoje reklamy będą wyświetlane na mapach Google dla wybranych przez Ciebie umiejscowień i zdefiniowanych parametrów.
Czy reklama na mapach Google jest skuteczna?
Ten rodzaj reklamy może być skuteczny, szczególnie jeśli firma chce zwiększyć widoczność swojego biznesu w określonej lokalizacji. Reklamy na mapach Google pozwalają firmom na wyświetlanie swojej oferty w wynikach wyszukiwania związanych z określoną lokalizacją, co może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Ponadto, reklamy na mapach Google mogą przyciągają uwagę użytkowników korzystających z map w celu znalezienia potrzebnych im produktów lub usług w w swojej okolicy. Sprzedaż online jest obecnie bardzo popularna i mnóstwo klientów korzysta z tej możliwości. Nadal jednak spore grono konsumentów chce zobaczyć i przysłowiowo „dotknąć” produktu przed dokonaniem zakupu. Tyczy się to zwłaszcza mebli, tkanin, tekstyliów itp. Dlatego też warto zadbać o to, aby mogli oni znaleźć nasz showroom, sklep, kawiarnię, czy restaurację.
Warto jednak zaznaczyć, że skuteczność reklam na mapach Google zależy od bardzo wielu czynników. Między innymi od jakości reklamy, docelowej grupy odbiorców i konkurencji w danej branży. Dlatego ważne jest, aby prowadząc kampanię reklamową na mapach Google, skonsultować się z ekspertem lub specjalistą ds. marketingu internetowego, aby zoptymalizować jej skuteczność.
Jakie są korzyści reklamowani się na mapach Google?
Klienci wyszukują firmy na mapach, aby odwiedzić je osobiście. Dzięki reklamie masz szansę pojawić się na górze wyników wyszukiwania na wpisane przez klienta zapytanie wpisane w wyszukiwarkę. Innymi słowy masz szansę konkurować z innymi usługodawcami lub sklepami, którzy mają podobną ofertę. Nawet wtedy, kiedy masz mniejszą ilość opinii lub niższą ocenę niż Twoja konkurencja.
W mapach Google Twoja pinezka będzie odróżniać się kształtem od pozostałych, które wyświetla się po wpisaniu zapytania. W wynikach poza standardowym przyciskiem „Wyznacz trasę” pojawi się także przycisk kierujący do Twojej witryny. Poza tym znajdzie się tam: adres firmy, godziny otwarcia, numer kontaktowy. Mamy tam także ocenę Google wraz z ilością opinii na podstawie, których została uzyskana.
Dla kogo promocja na mapach Google?
Odpowiedź brzmi: dla każdego biznesu. Naszym zdaniem (piszę w imieniu całego zespołu uKONTENTowani.pl) posiadanie wizytówki Google to obecnie konieczność. Zwłaszcza dla wszelkich firm działających na lokalnym rynku. Przyczyna jest niesłabnąca popularność wyszukiwarki Google, a zwłaszcza map Google. Użytkownicy używają ich chcąc znaleźć ciekawe miejsca w swojej okolicy, ale także do wyszukania towarów i usług. Ponad to wizytówka jest dodatkową i co ważne bezpłatną usługa, którą możesz wykorzystać, aby zaprezentować swoją działalność i opinie klientów na jej temat.