Wpisy w wizytówce Google – jak robić je dobrze?
Wpisy w wizytówce Google to krótkie wiadomości, które są widoczne pod wizytówką firmy w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google. Zobacz jak najlepiej wykorzystać je do promowania działalności Twojej firmy.
Wpisy w wizytówce Google – po co w ogóle je tworzyć?
Wpisy mogą spełniać funkcje informacyjne, ale także promocyjne. Możemy w nich zaprezentować nowe produkty lub usługi, poinformować o nowościach w firmie, a także o bieżących promocjach i wydarzeniach. Wyświetlają się one w wyszukiwarce oraz w Mapach. W łatwy i przyjemny sposób przyciągają uwagę klientów, a tym samym mogą skłonić ich do wykonania pożądanego działania np. wejścia na stronę www lub wykonania telefonu do firmy.
Wpisy są kolejną płaszczyzną do przekazania informacji o firmie – profilem social media dla firm. Nie są co prawda osobno indeksowane przez Google, przez co nie mają większego wpływu na pozycjonowanie strony, ale warto pamiętać, że Google docenia aktywne strony i chociaż z tego powodu warto systematycznie dodawać publikacje.
Jeśli Twoja firma nie posiada jeszcze wizytówki Google, załóż ją. Dzięki wizytówce Klienci będą mogli łatwiej odnaleźć Twoją firmę. Na naszym blogu znajdziesz instrukcję jak to zrobić „Wizytówka Google – jak zrobić?„.
Warto publikować wpisy aby:
- informować o aktualnościach związanych z firmą
- promować wydarzenia
- zaprezentować i zachęcić do poznania oferty
- przedstawić produkty
Zasady – wpisy w wizytówce Google
Warto też stosować się do zasad Google i zadbać o to, aby wpisy były:
- dobrej jakości, bez błędów ortograficznych i zrozumiałe dla odbiorców
- uniwersalne i dostosowane do odbiorców w różnym wieku
- kulturalne i wolne od wulgaryzmów
Ponadto wpisy nie mogą dotyczyć produktów lub usług objętych regulacjami. Są to: usługi dla dorosłych, wyroby tytoniowe i alkoholowe, narkotyki, artykuły farmaceutyczne, urządzenia medyczne, usługi związane z hazardem, usługi finansowe, fajerwerki i broń. Regulacje możesz sprawdzić w Polityce treści wpisów.
Rodzaje wpisów
Wpisy w wizytówce Google podzielone są na 5 rodzajów. Każdy z nich dostarczy użytkownikom wyszukiwarki Google innego rodzaju informacji i umożliwia dodanie innych przycisków do działania. Opiszę krótko każdy z nich.
Nowości
Ten wpis służy do przedstawiania ogólnych informacji o firmie. Można do niego dołączyć zdjęcie lub film oraz opis. W nowościach można opowiedzieć o nowej potrawie, jeżeli prowadzimy restaurację lub o nowo podjętej współpracy.
Wydarzenia
Jak nazwa wskazuje, w tym rodzaju wpisów informujemy o wydarzeniach w firmie. Wpis daje nam możliwość nadania tytułu wydarzenia i czasu jego trwania. Tego rodzaju publikacją możemy np. poinformować o spotkaniu otwartym w naszej firmie lub prowadzonym webinarze.
Oferty
Tego wpisu użyj jeżeli chcesz napisać o bieżącej promocji obowiązującej w Twoim sklepie. W tym przypadku należy podać również czas rozpoczęcia i zakończenie obowiązywania oferty. Do wpisu automatycznie dodawany jest przycisk Wyświetl ofertę. Warto także zaznaczyć, że Oferty wyświetlają się w górnej części profilu firmy w wyszukiwarce Google, a także w karcie Aktualności.
Produkty
Możesz także dodawać produkty, które będą pojawiały się na karcie Produkty.
COVID-19 poinformuj
W tym wpisie możesz poinformować swoich klientów i inne osoby, które znalazły wizytówkę Twojej firmy o zmianach związanych z trwającą pandemią.
Jak dodać wpis
Zacznij od zalogowania się do usługi Google Moja Firma. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Wpisy. Możesz wybrać spośród pięciu kategorii, o których pisałam wyżej.
Następnie w okienku, które się pojawiło dodaj grafikę lub video do Twojego wpisu. Jeżeli zdecydujesz się na zdjęcie pamiętaj, że musi ono być wyraźne i dobrze doświetlone. Minimalna rozdzielczość grafiki do wpisu to 400 pikseli szerokości na 300 pikseli wysokości. Jeżeli Twoja grafika jest trochę większa, możesz ją skorygować podczas dodawania wpisu i wykadrować tak jak uważasz za konieczne. Akceptowane formaty grafik to JPG i PNG. Filmy natomiast, mogą mieć maksymalnie 100 MB i powinny być zapisane w formacie: AVI, MP4, MOV, M4V, FLV, WMV, MPG, MKV, M2TS lub MTS.
Kiedy już upewnisz się, że grafika lub film mogą zostać opublikowane. Dodaj treść wpisu, a w przypadku oferty i wydarzenia także jej nazwę oraz czas trwania. Jeżeli chcesz dodać produkt, podaj jego nazwę, kategorię, cenę oraz opis produktu.
Warto wspomnieć tutaj także o limicie długości treści, która wynosi 300 wyrazów, czyli około 1500 znaków. Dla odbiorcy widoczne będzie zaś, około 100 pierwszych znaków. Resztę będzie mógł zobaczyć po rozwinięciu tekstu. Zatem warto na samym początku go do tego zachęcić – zainteresować, zaintrygować.
Na koniec nie zapomnij dodać przycisku CTA, czyli call to action. Jest to przycisk, który wzywa do działania. Możesz wybierać między: Zarezerwuj, Zamów online, Kup, Więcej informacji, Zarejestruj się, Zadzwoń teraz. Zastanów się na jakiej reakcji odbiorców Ci zależy i dopasuj przycisk CTA.
Pozostaje już tylko kliknąć przycisk Opublikuj.
Życie wpisu
Wpisy w wizytówce Google, widoczne także w Mapach Google mają żywotność 7 dni, chyba że ustawimy dłuższą datę np, publikując wydarzenie lub ofertę. Jest to sprytny sposób, aby wpis wyświetlał się dłużej w wizytówce. Możesz np. zrobić album z usługami świadczonymi przez Twoją firmę. Następnie opublikować wpis – ofertę, która trwa 364 dni.
Jak tworzyć dobre wpisy w wizytówce Google?
Najważniejsze elementy wpisu
- Odpowiednio dobrany rodzaj wpisu.
- Przykuwające uwagę zdjęcie, grafika lub film.
- Nagłówek i treść zachęcające do działania np. „Wszystkie desery 15% taniej z okazji Dnia Kobiet” lub „Zrób wyjątkowy prezent ukochanej kobiecie”.
- Jasna zachęta do działania np. „Zarezerwuj”
Przykłady
Wpisy w wizytówce Google pomogą Twojej firmie w uzyskaniu wiarygodności. Google patrzy przychylnym okiem na biznesy, które są łatwe do zweryfikowania przez użytkownika – dobrze uzupełnioną wizytówkę – zoptymalizowaną stronę. Po za tym jest to świetny sposób komunikacji z klientami i przyszłymi klientami.



Zobacz także –
Google grafika, a pozycjonowanie – case study