Wizytówka Google – jak zrobić?
Wizytówka Google firmy
to nic innego jak profil firmowy w sieci Google. Wyświetla się zawsze wtedy, kiedy użytkownicy wyszukiwarki poszukują w niej lub w Mapach Google konkretnej firmy lub określonego profilu działalności. Posiadanie wizytówki firmowej ma wiele plusów. To przede wszystkim obopólna korzyść zarówno dla właściciela biznesu, jak i dla jego klientów. Pierwszą czynnością, jaką wykona klient poszukując produktu lub usługi, będzie prawdopodobnie wpisanie zapytania właśnie w wyszukiwarkę Google. Wówczas w pierwszej kolejności wyświetlą się mu wizytówki Google firm z poszukiwanej branży. Czy chcesz, żeby wizytówka Google Twojej firmy również się tam wyświetlała? Czytaj dalej i dowiedz się jak to zrobić.
Dodatkowe informacje na temat zalet posiadania wizytówki znajdziesz w naszej ofercie na prowadzenie Wizytówki Google.
Konto Google
Obawiasz się, że to wszystko będzie skomplikowane? Nic bardziej mylnego! Krok po kroku wyjaśnimy jak się do tego zabrać i stać się właścicielem wizytówki w Google Moja Firma.
Po pierwsze i najważniejsze, aby założyć wizytówkę Google trzeba posiadać konto Google. Warto też od razu powiązać to konto ze stroną internetową i zaimplementować moduły Google Analytics i Google Search Console.
Założenie konta Google – jeżeli nie masz firmowego adresu e-mail – kliknij i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Jeżeli Twoja firma ma już adres mailowy w domenie firmowej, nie musisz zakładać nowej poczty na Gmail. Niezbędne będzie natomiast połączenie e-maila firmowego z Google, kliknij i postępuj zgodnie z instrukcjami. Na stronie logowania wystarczy wybrać Więcej opcji, a następnie Utwórz konto i zaznaczyć, że wolisz używać obecnego adresu e-mail. Następnie należy uzupełnić wymagane dane, zapoznać się z regulaminem, zaakceptować jego warunki, a na końcu poddać się weryfikacji wskazanego wcześniej adresu e-mail. Zostanie na niego wysłana wiadomość weryfikacyjna, którą należy otworzyć i potwierdzić chęć założenia konta.
I voilà!
W ten właśnie sposób prześledziliśmy dwie opcje założenia konta Google: kiedy zakładamy nową pocztę oraz kiedy posiadamy już firmowy adres mailowy, z którego chcemy w dalszym ciągu korzystać.
Wizytówka Google – instrukcja jak zrobić
Adres firmy
Należy pamiętać, że aby mieć własną wizytówkę nasza firma musi posiadać fizyczny adres. Z powodzeniem może być to siedziba firmy, adres sklepu lub zamieszkania. Najważniejszą kwestią jest możliwość odebrania poczty spod wskazanego adresu. W trakcie procesu weryfikacyjnego na ten właśnie adres zostanie bowiem przysłana pocztówka z kodem weryfikacyjnym.
Kiedy konto jest już założone, możemy przystąpić do rejestracji wizytówki w Google Moja Firma.
Uzupełnianie danych w kreatorze
Kliknięcie w przycisk ZACZNIJ TERAZ przeniesie nas do tzw. Kreatora. Tam wpisując nazwę firmy powinniśmy sprawdzić, czy przypadkiem wizytówka firmy nie została już wcześniej utworzona. Jeżeli tak się nie stało, możemy przystąpić do dalszej pracy. W pierwszej kolejności należy uzupełnić informacje dotyczące nazwy firmy, jej działalności, adresu i telefonu oraz przypisać firmę do odpowiedniej kategorii. Ważną informacją jest fakt, że Google preferuje numery telefonów stacjonarnych. Jeżeli Twoja firma taki posiada to dobrze będzie podać go jako pierwszy telefon kontaktowy.

Istotne jest także, aby w nazwie wizytówki znalazła się nazwa firmy. Google pozwala na dodawanie słów kluczowych w nazwach wizytówek, które wskazują na profil działalności firmy. Trzeba jednak być ostrożnym i ich nie nadużywać. Najlepiej umieść tam jedną frazę oddającą zakres świadczonych przez Twoją firmę usług, np. „uKONTENTowani.pl Agencja Marketingowa”. Wówczas nazwa wizytówki zawiera nazwę właściwą, a także sugeruje rodzaj świadczonej działalności.
Wspomniana wcześniej kategoria musi odpowiadać profilowi prowadzonej działalności. Wskazuje się ją wybierając najlepiej przypasowaną z pozycji umieszczonych na rozwijanej liście. Jeżeli na tym etapie pojawi się jakikolwiek problem z dopasowaniem kategorii – nie ma się czym przejmować. Później te dane można modyfikować oraz uzupełnić o kategorie dodatkowe.

Jeżeli firma świadczy usługi u klienta, to dobrze jest podczas zakładania wizytówki od razu zaznaczyć opcję Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów. Trzeba też wybrać obszar, który będzie przez firmę obsługiwany. Można to zrobić wpisując kody pocztowe miejscowości lub też podać promień od lokalizacji Twojej firmy wyrażony w kilometrach. Na tym etapie decydujemy, czy informacja dotycząca adresu firmy będzie widoczna dla użytkowników Google czy też nie. Oczywiście można zastosować rozwiązanie łączące oba te przypadki. Wówczas w pierwszym oknie należy zaznaczyć, że świadczymy usługi u klientów, a w drugim, że jednocześnie obsługujemy ich pod wskazanym adresem firmy.
Więcej informacji na temat co i jak wypełnić znajdziesz u źródła, czyli w artykule Google: https://support.google.com/business/answer/3038177?hl=pl
Wizytówka Google – weryfikacja
Kiedy już wszystkie dane są uzupełnione można potwierdzić założenie wizytówki. Oczywiście uprzednio sprawdzamy wszystko jeszcze raz. Niechlujność nie popłaca!

Najczęstszym sposobem weryfikacji jest wysłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym do siedziby naszej firmy. Może to zająć nawet do czterech tygodni, więc warto uzbroić się w cierpliwość. Poza tą możliwością istnieją jeszcze opcje weryfikacji telefonicznej lub e-mailowej. Połączenie telefoniczne rzadko jest aktywne, ale czasami się zdarza. Trzeba wówczas zapisać kod weryfikacyjny podany przez automat i podać go w celu potwierdzenia. To, jaki sposób przypadnie Tobie, zależy od algorytmów Google i lokalizacji Twojej firmy.
Informacje w wizytówce uzupełnić można od razu jeszcze zanim uzyskamy kod weryfikacyjny. Zatem do dzieła!
Zarządzanie wizytówką
Wizytówka już jest! Teraz bez przeszkód możemy dokończyć uzupełniania profilu, np. wyżej wspomnianych, kategorii dodatkowych. Wystarczy przejść do sekcji Informacje i je edytować. Należy pamiętać i podaniu godzin pracy firmy. Przed świętami, kiedy firma np. pracuje krócej, można je edytować i umieścić w wizytówce niestandardowe godziny pracy.
Zdecydowanie warto dbać o to, aby podawane informacje były aktualne.
Dobrym zabiegiem jest dodanie do Wizytówki Google zdjęć naszej firmy. Służą do tego celu specjalne zakładki np. Z zewnątrz, 360 lub Żywność w przypadku restauracji. Zdjęcia lub spacery wirtualne bardzo uatrakcyjnią wizualnie wizytówkę firmy w Google.
W wizytówce możesz również zamieścić dodatkowe adresy URL. W ten sposób skierujesz swoich odbiorców na wskazane podstrony, takie jak: strona z możliwością dokonania rezerwacji, złożenia zamówienia lub taką, na której potencjalny klient mógłby zobaczyć menu restauracji lub, oferowane produkty.
Dobra praktyka jest też dodanie krótkiego opisu działalności, który będzie wyświetlany w wizytówce. Może on zawierać 750 znaków, ale tylko 250 będzie wyświetlane w widoku głównym. Pozostała część tekstu natomiast będzie widoczna po jego rozwinięciu. Dlatego dobrze jest kluczowe informacje zawrzeć na początku opisu.
I oczywiście należy pamiętać o edycji adresu w wizytówce Google. Kiedy przenosimy siedzibę firmy pod nowy adres koniecznie trzeba zaktualizować dane w wizytówce Google Moja Firma. Pozwoli to uniknąć wielu problemów np. pojawiania się firmy pod różnymi adresami podczas wyszukiwania jej w Internecie.
Wpisy
Jest to świetna opcja dla promocji biznesu za pośrednictwem Google Moja Firma. Polega ona na umieszczaniu aktualności-postów z dodatkowymi informacjami, które pokażą się w wizytówce w wynikach wyszukiwania lub Google Maps. W ten sposób możemy powiadomić naszych klientów o aktualnych promocjach, nowościach lub wydarzeniach. Dodatkowo do każdego wpisu można dodać zdjęcie lub film, które podniosą atrakcyjność i przykują uwagę odbiorców. Wpisy mają również opcję dodania przycisku CTA (Call To Action) takiego jak: Zamów online lub Zarezerwuj. Po kliknięciu w przycisk użytkownik zostaje przeniesiony do wskazanej przez nas strony www. Znacznie skraca to drogę kontaktu, ponieważ Wizytówka Google wyświetlona na telefonie komórkowym pozwala na wykonanie telefonu jednym kliknięciem. Wpisy aktywne są tylko przez kilka dni, więc warto je uaktualniać.
Wizytówka Google – opinie
Zdecydowanie warto zadbać o to, aby klienci wystawiali opinie i przyznawali oceny naszej firmie Przy wizytówce pojawią się wówczas charakterystyczne pomarańczowe gwiazdki – dowód uznania klientów. Warto też odpowiadać na otrzymywane recenzje z oficjalnego konta firmowego na bieżąco na nie reagując. Co ważne, opinie mają wpływ na ranking w wynikach wyszukiwania, a także co oczywiste, na zaufanie klientów do firmy.
Usługi/Menu
W zależności od wyboru kategorii działalności w naszej wizytówce pojawi się zakładka nazwana usługi lub menu. Pozwolą one na dodanie listy usług, które świadczy nasza firma lub potraw, które są dostępne w lokalu, wraz z cenami. Jest to świetna opcja do zaprezentowania oferty firmy.
Statystyki
Obecnie w panelu statystyk dostępnych jest 8 sekcji. Informacje które możemy znaleźć w tej sekcji to:
- Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć firmę.
- Jak klienci szukają firmy. Na wykresie mamy podaną całkowita liczbę wyszukiwań w trakcie tygodnia, miesiąca lub kwartału. Widoczny jest także podział na wyszukiwania bezpośrednie – poszukiwania firmy po nazwie, oraz odkrywanie – wyszukiwania kategorii, produktu lub usługi.
- Gdzie klienci widza firmę – w wyszukiwarce czy w Mapach Google.
- Działania klientów.
- Zapytania o trasę.
- Rozmowy telefoniczne. Kiedy i ile razy klienci dzwonili do firmy.
- Statystykę wyświetlania dodanych do wizytówki zdjęć i filmów w porównaniu do wyświetleń zdjęć innych firm.
- Porównanie wizytówki firmy do wizytówek konkurencji pod kątem ilości dodanych zdjęć.
Pozycjonowanie i inne korzyści z posiadania Wizytówki Google
Widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania to konieczność dla każdego biznesu, który jest ukierunkowany lokalnie. Wizytówka Google to łatwy i przyjemny sposób, aby uzupełnić działania pozycjonowania, które prowadzisz dla swojego biznesu. Jest to świetny i bardzo prosty sposób na pojawienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Zwykło się mówić, że Google Moja Firma jest jednym z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie lokalnego SEO dlatego też zdecydowanie warto stworzyć ją dla swojego biznesu. Poza tym obecność na mapach Google to doskonała szansa na promocję dla firmy, która nie posiada jeszcze wystarczająco atrakcyjnej i dobrze zoptymalizowanej strony internetowej.
Podsumowanie
Podsumowując: Wizytówka Google jest absolutną podstawą każdego biznesu, ponieważ wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google oraz zaistnienie na lokalnym rynku jest ważna w każdej branży.
Poprawnie skonfigurowana i właściwie prowadzona wizytówka pozwoli na przedstawienie firmy wraz z podstawowymi informacjami dotyczącymi: lokalizacji, godzin otwarcia, instrukcji dojazdu oraz jej działalności i oferty. Ponadto skróci drogę kontaktu, ponieważ Wizytówka Google wyświetlana na ekranie telefonu komórkowego pozwala na wykonanie telefonu jednym kliknięciem.
Pozwól odnaleźć się swoim klientom i załóż Wizytówkę Google dla swojego biznesu!
Nie masz czasu, umiejętności lub ochoty? Pozwól, że zrobimy to za Ciebie.
Skontaktuj się z nami! Zadzwoń lub użyj formularza kontaktowego i napisz do nas!