Dobra optymalizacja strony interentowej kluczem do sukcesu
Konkurencja na rynku praktycznie w każdej branży jest tak duża, że optymalizacja strony internetowej to już praktycznie konieczność. Każdy chce być wyżej w TOP10. Istnieje milion czynników, które mają wpływ na widoczność Twojego serwisu w wyszukiwarkach Google, czy Bing. Przedstawiamy kilka z nich.
Co to jest optymalizacja strony internetowej?
Optymalizacja strony internetowej to mówiąc krótko szereg działań mających na celu wywindowanie Twojej witryny jak najwyżej w wynikach Google i spowodowanie, że będzie ona przyjazna dla użytkownika UX. Niestety nie pocieszymy Was – działania optymalizacyjne nie są jednorazowe, gdyż algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają i należy dostosowywać do nich naszą stronę. Jeśli chcesz być w Internecie wyżej niż konkurencja, musisz uwzględnić poniższe czynniki:
Struktura strony
Optymalizując stronę internetową musimy gruntownie przemyśleć jej strukturę. Twórz proste, nieskomplikowane, przyjazne URLe, które krótko zdefiniują treść na danej podstronie. Zamieszczane treści koniecznie powinny być opatrzone nagłówkami H2-H6. Oczywiście nie zapominamy o jednym, jedynym nagłówku H1, chociaż niektórzy twierdzą, że powinny być dwa. Pamiętamy także o linkowaniu wewnętrznym, przekierowaniach i uzupełnianiu metadanych. Dzięki temu optymalizacja strony internetowej znacznie się polepszy.
Content is a king
I znowu do znudzenia będziemy powtarzać:“Content is a king”. Google lubi duuuużo treści. I to nie byle jakiej! Nie wystarczy pisać sobie ot, co nam ślina na język przyniesie. Ważne jest, aby treści na stronę internetową były pisane pod SEO, czyli m.in. w oparciu o analizę fraz kluczowych. Absolutnie nie mogą być powielane. Algorytmy Google bardzo źle reagują na zduplikowany content, co może skutkować spadkiem strony w rankingu. Świetnym pomysłem na wzbogacenie treści jest prowadzenie firmowego bloga, który nie tylko przyciągnie uwagę klientów, ale i przyczyni się do tego, że Google spojrzy na naszą stronę przyjaźniejszym okiem. Poprawna optymalizacja strony to wartościowy kontent. Pamiętaj, żeby zgłosić stronę do Google Search Console, co przyspieszy indeksowanie treści.
Optymalizacja grafiki
Ciężka grafika potrafi mocno spowolnić stronę internetową. Zbyt duża waga zdjęć jest jedną z przyczyn. Optymalizując stronę internetową pamiętaj, aby dodawać pliki w formacie .jpg jeśli nie zależy Ci na przezroczystościach, a nie w .png, który obciąża stronę. Dodawane obrazki też nie powinny się nazywać DSC0002, tylko należy je odpowiednio nazwać, np. fryzjer.jpg. Grafika to dobre miejsce, aby umieścić w niej nasze słowa kluczowe. Ogromne znaczenie ma także atrybut ALT obrazków, czyli alternatywnego opisu naszego zdjęcia. Nie zapomnij go uzupełnić o ważną frazę, ale nie upychaj na siłę słów kluczowych. Roboty indeksujące nie mogąc wyświetlić naszej grafiki na pewno sczytają treść grafiki z ALT.
Linkowanie wewnętrzne
Mamy już treści i obrazki, to pora na linkowanie wewnętrzne. Jest to tzw. działanie onsite, które wpływa na pozycjonowanie w sieci. Jest to niezwykle ważny czynnik optymalizacji. Ułatwia on robotom indeksacyjnym oraz naszym klientom na dotarcie do kolejnych podstron. Ma więc wpływ na UX, czyli User Experience naszej strony. Stwórz też sitemapę i prześlij ją do GSC. Niepoprawnie wykonany internal linking lub jego brak wpływa na indeksację treści w Google i pozycjonowanie. Lepiej więc o nim nie zapominać.
Mobile friendly
Jak pokazują liczne statystyki i badania, rośnie liczba użytkowników mobilnych. Trend ten się utrzymuje od kilku lat i na pewno nie osłabnie. Jeżeli Twoja strona internetowa nie ma wersji mobilnej, koniecznie musisz nadrobić zaległości. Responsywność jest mocno punktowana przez Google, a serwisy bez wersji mobilnej znikają w rankingu na dalekich miejscach. Dobra optymalizacja strony internetowej to obecność na urządzeniach mobilnych.
Szybkość serwisu
Prędkość strony to także bardzo ważny faktor optymalizacyjny. Czy wiesz, że ponad połowa użytkowników sieci opuszcza stronę www, jeśli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy? Serwis mogą spowalniać niezoptymalizowane grafiki (patrzy wyżej). Warto włączyć kompresję .gzip, która pozwala na bezstratną kompresję danych, które pobieramy z serwera. Ważne są także cache i minimalizacja kodu HTML.
Optymalizacja strony internetowej. Najważniejsze czynniki
Tak, jak już wyżej pewnie przeczytałeś, poprawna optymalizacja strony internetowej zależy od wielu czynników. Poniżej te najistotniejsze:
- wdrożony certyfikat SSL
- linkowanie wewnętrzne
- przekierowania
- stosowanie nagłówków H1-H6
- proste URLe
- unikalny content pod seo
- grafika w .jpeg
- atrybut ALT
- prędkość wczytywania
- prawidłowe nagłówki H1-H6
- meta description
- mapa strony
Bądź widoczny w Google
Masz problem z widocznością swojej strony w wyszukiwarkach? Chcesz, aby witryna była bardziej widoczna w sieci, ale nie wiesz jak to zrobić? Nic prostszego – wystarczy, że skontaktujesz się z uKONTENTowanymi, a my pomożemy Ci naprawić Twoją witrynę. A jeśli nie masz pojęcia, czy optymalizacja strony internetowej jest odpowiednia, możemy wykonać audyt Twojego serwisu www. Przyjdź, popytaj, zadzwoń. Z nami znajdziesz klucz do sukcesu 😉