Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
kod QR co to jest

Czym są kody QR i jak działają?

Dzisiejszym światem rządzą technologie mobilne. Nie ma się co dziwić – chcemy mieć dostęp do Internetu w dowolnym miejscu i czasie. Kody QR doskonale wpisują się w ten trend i znacząco ułatwiają życie użytkownikom.

Co to są kody QR

Kody QR – z angielskiego Quick Response Code – to kody kreskowe, które umożliwiają zapisanie sporej ilości danych. To fotokod przypominający kod kreskowy. Zamiast kresek jednak przybiera raczej kształty geometryczne. Takie kody mają praktycznie nieograniczone możliwości. Można w nich umieścić przeróżne informacje.

Jak działają kody QR

Mechanizm działania kodów QR jest bardzo prosty. W urządzeniu mobilnym musimy mieć specjalny czytnik elektroniczny. Wtedy wystarczy przyłożyć telefon czy też tablet do kodu i… gotowe. Wszelkie zakodowane informacje wyświetlą się na urządzeniu. Nie będziemy rozwodzić się nad technologią, która umożliwia takie proste skanowanie, za to przybliżymy Wam, jakie bogate możliwości niosą ze sobą kody QR. „Trochę” tego jest.

Funkcje kodów QR

kody QR z odnośnikiem do strony

Adres URL – na kodzie umieszcza się adres, który może prowadzić do dowolnej strony internetowej. Można tu wykorzystać url firmowej strony www, podać link do profilu na Facebooku, Instagramie czy też przekierować użytkownika do konkretnego produktu w sklepie internetowym.

 

 

 

zakodowany tekst w kodzie qrTekst – po zeskanowaniu tak zaprojektowanego kodu użytkownikowi wyświetli się przygotowany tekst. Lepiej nie przesadzać z długością tekstu i nie zamęczać odbiorcy ścianą tekstu. Koniecznie też trzeba pamiętać, że tekst musi być dostosowany do urządzenia mobilnego. Możesz poczytać na naszym blogu, czym są responsywne strony internetowe.

 

 

 

wizytówka kod QRWizytówka – po odpowiednim zaprogramowaniu kodu QR, użytkownik zobaczy pełną wizytówkę mobilną. Taką wizytówkę można zapisać od razu na telefonie w książce kontaktów, co jest bardzo wygodne. W wizytówce można podać dużo szczegółowych informacji, które normalnie nie zmieściłyby się na tradycyjnym, papierowym kartoniku.

 

 

numer telefonu jako kod QRNumertelefonu – to uproszczona wersja kodu QR z podpiętą wizytówką. Po zeskanowaniu kodu na urządzenie, użytkownik może od razu rozpocząć bezpośrednie połączenie telefoniczne bez przeszukiwania książki kontaktów lub bez samodzielnego wpisywania numeru.

 

 

 

sms w kodzie qrSMS – ta funkcja jest dość specyficzna i ma pewnie ograniczenia. Pod kodem QR można ukryć numer telefonu odbiorcy SMS-a i treść gotowej wiadomości, np. „Dzień dobry, jestem zainteresowany ofertą, proszę o kontakt”. Funkcja ta umożliwia więc błyskawiczny kontakt użytkownika, który natknął się na ofertę i chce dowiedzieć się więcej.

 

 

e-mail w kodzie QRE-mail – kody QR mogą skrywać gotowy szablon wiadomości e-mail, którą odczytujący odeśle bezpośrednio do autora kodu QR.

Kody QR – garść przydatnych informacji

Przygotowując kody QR można swobodnie osadzać je w innych grafikach i modyfikować. Należy jedynie zachować pikselową formę, natomiast można konfigurować dowolnie kolory, kształty, w których osadzone są kody i przede wszystkim możemy publikować na dowolnych powierzchniach. Oczywiście na powierzchniach takich, które nie spowodują odkształcenia kodu. Mogą to być więc nie tylko strony internetowe, ale też plakaty, ulotki czy drukowane wizytówki.

Jeśli chcesz podążać za trendami i ułatwić użytkownikom dotarcie do Twojej firmy czy produktu – warto pomyśleć o kodach QR. Takie kody możesz wygenerować samodzielnie, ale możesz też powierzyć to zadanie specjalistom.

Nie czekaj – skanuj kod QR i bądź z nami także w Social Mediach! 

facebook ukontentowani QRukontentowani instagram kod qrukontentowani na linkedin skanuj kod qr

Dobra optymalizacja strony interentowej kluczem do sukcesu Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Related Posts

błędy w pozycjonowaniu

Artykuły

Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu

Legalny konkurs na Facebooku - jak go zorganizować?

Artykuły

Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

memy jak ich używać

Artykuły

Memy – co to jest i jak ich używać?

Najnowsze wpisy

  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?
  • Memy – co to jest i jak ich używać?
  • Marketing w czasie kryzysu – na jakich działaniach należy się skupić?
  • Jak analizować statystyki na Facebooku

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.