Co to jest RWD?
Co to jest RWD?
RWD, czyli Responsive Web Design, mówiąc po polsku strony responsywne, to stały element tworzenia stron internetowych. To po prostu dostosowanie strony internetowej do ekranu urządzenia, na którym wyświetlamy daną treść. W dzisiejszych czasach posiadanie strony responsywnej to konieczność.
Jak korzystamy z Internetu?
W Polsce ponad 25 milionów Polaków korzysta aktywnie z Internetu, ale aż co trzeci z nas używa do tego urządzeń przenośnych typu smartfon czy tablet. Tendencja do korzystania z sieci na urządzeniach mobilnych jest wzrostowa, więc jeżeli prowadzisz własny biznes, a Twoja strona internetowa nie jest w standardzie RWD możesz stracić wielu potencjalnych klientów.
Strona responsywna i jej wpływ na pozycję w Google
Google już od kwietnia 2015 faworyzuje strony responsywne, a więc dostosowane do urządzeń mobilnych. Strony bez standardu RWD mogą zostać nawet “ukarane” przez boty Googla i nawet mimo pozycjonowania będą się wyświetlać jedynie w niskich pozycjach.
Sprawdź, czy Twoja strona jest responsywna
Jeżeli chcesz zatem, aby Twoja strona internetowa zajmowała wysoką pozycję w Google koniecznie musisz zadbać o Responsive Web Design. Jeżeli nie wiesz, czy Twoja witryna jest dostosowana do tego standardu możesz to sprawdzić wklejając adres strony w to narzędzie: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl
Zalety RWD
Posiadanie strony internetowej w standardzie RWD niesie za sobą szereg korzyści:
- czytelność i przejrzystość strony internetowej,
- wyższa pozycja w Google w stosunku do stron nie-responsywnych,
- wyższa konwersja,
- użytkownicy Internetu pozostaną dłużej na Twojej stronie,
- strona ma identyczne treści co wersja na PC,
- uniknięcie duplicate content,
- łatwość przeprowadzania wszelkich aktualizacji strony,
- niższy koszt utrzymania niż w przypadku strony mobilnej
Zobacz także – Obowiązkowe elementy Landing Page
Strony RWD są przyszłością internetu. Oto 9 faktów, które powinny Cię do tego przekonać:
- 2 na 3 Polaków nigdy nie wróci na stronę internetową, na której natknęło się na błędy i która działała niepoprawnie. 40 % z nich odwiedzi stronę konkurencji, która będzie działała poprawnie.
- 25% odwiedzin na stronach mobilnych kończy się kontaktem lub zakupami.
- 75,6% Polaków korzysta z przeglądarek w telefonach do wyszukiwania informacji. 68,6% wykorzystuje przeglądarki w telefonach do przeglądania bieżących informacji i wiadomości.
- 1 000 000 użytkowników korzysta z aplikacji mobilnej Allegro. Od 2011 roku do 2012 udział urządzeń mobilnych w zakupach na Allegro wzrósł o 300%!
- 14,4% właścicieli polskich smartfonów robi zakupy w sklepach mobilnych, a 30% kupuje na aukcjach przy użyciu smartfona.
- Według szacunków IE Market Research, w 2015 roku wartość transakcji mobilnych w Polsce ma wynieść 9,4 mld $.
- W 2011 roku w stosunku do 2010 roku przychody z reklam mobilnych wzrosły o 722%!
- 77,7% Polaków używa smartfonów nie tylko do komunikacji. 83,4 % polskich użytkowników smartfonów, ma swoje telefony zawsze przy sobie – jeżeli zdarzy się, że ich nie mają, to tylko przez przypadek.
- Mamy już 7 000 000 smartfonów w Polsce. Tylko w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2017 roku kupiliśmy ich około 1 045 000.
W chwili, gdy czytasz te statystyki, każda z podanych danych jest już z pewnością wyższa.
Bądź „dobrze widziany” w mobile jak najszybciej, zanim wyprzedzi Cię konkurencja! Sytuacja na rynku mobile jest bardzo rozwojowa, a wzrost wyszukiwań z urządzeń mobilnych jest bardzo dynamiczny.