Obowiązkowe elementy Landing Page
Co to jest landing page?
Landing page to strona docelowa, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w link reklamowy, czy banner. Jej zadaniem jest zwiększenie konwersji, więc taka strona docelowa powinna być odpowiednio zaprojektowana. Na co zwrócić największą uwagę?
Grafika i kolorystyka
Warto pamiętać, która część ludzkiego mózgu odpowiedzialna jest za przetwarzanie obrazów. Jeżeli więc na Twoim landing page’u znajdzie się jakaś skomplikowana grafika, należy ją umieścić z lewej strony, by prawa półkula mózgowa mogła ją szybko przetworzyć.
Istotną rolę w projektowaniu landig page’a odgrywa także kolorystyka. Dobór kolorów powinien być uzależniony od tego, kto jest naszym odbiorcą – czy jest to osoba młoda, czy starsza, mężczyzna, czy kobieta. Jeżeli landing page będzie kierowany do odbiorców zagranicznych warto się upewnić, jaką rolę odgrywa dany kolor w danej kulturze.
Treści na landing page
Od dawna wiadomo, że Internauci nie czytają treści w Internecie od A do Z, a jedynie skanują wzrokiem tekst w poszukiwaniu konkretnych informacji. Warto na landing page’u zastosować segmentację tekstu, wyróżnić najważniejsze elementy treści, czy zrobić wypunktowania. Pamiętaj także, żeby tekst był zrozumiały dla odbiorcy i żeby nie stosować branżowej nomenklatury.
CTA, czyli Call To Action
CTA to wezwanie do działania; jest to element, który każdy landing page musi mieć. Button powinien być widoczny i przyciągać wzrok, np. kontrastowym kolorem. Przycisk powinien również zawierać odpowiednie hasło do działania, np. „Kup teraz”, czy np. „Zamów”.
Opinie i referencje
Nic tak nie budzi zaufania klienta, jak dobre opinie i rekomendacje. Należy je umieścić w odpowiednio widocznym miejscu, a z pewnością wielu Internautów skorzysta z Twojej oferty.
Chcesz stworzyć funkcjonalny landing page dla swojej oferty? Skontaktuj się z nami TUTAJ, na pewno podpowiemy i doradzimy Ci najlepsze rozwiązania.