Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Na co zwrócić największą uwagę? Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych znajdziesz na pewno w naszym najnowszym blogowym wpisie. Prowadzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach to nie jest taka prosta sprawa. Konkurencja jest spora, a ilość sklepów internetowych stale rośnie. Coraz więcej firm przenosi swoją sprzedaż do sieci. Jak się wybić w gąszczu konkurencji? Oto garść cennych wskazówek, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
10 trików na to jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Poniżej prezentujemy najważniejsze wskazówki, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Wystarczy, że będziesz przestrzegać tych zasad, a Twoja sprzedaż powinna wzrosnąć:
I Zadbaj o UX, czyli User Expirience
Co kryje się pod tajemniczym skrótem UX? To nic innego, jak User Expirience, czyli dostosowanie swojej strony czy sklepu online, aby był maksymalnie wygodny w użytkowaniu dla Internauty. Jest to bardzo ważna kwestia, o której należy pamiętać już na etapie projektowania witryny www. Sklep nie tylko powinien być przyjemny dla oka, ale i bardzo łatwy w obsłudze dla klienta. Dlatego warto jest np. uprościć proces składania zamówienia w sklepie do minimum. Wypełnianie miliona pól przy zakupie skutecznie odstrasza klientów.
II Zoptymalizuj swój sklep
Bez optymalizacji sklepu internetowego nigdy nie osiągniesz wysokiej pozycji w Google, a co za tym idzie – Twoja konkurencja Cię wyprzedzi i zarobi więcej kasy. Zarówno opisy produktów, jak i zdjęcia powinny być zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych. Ważne jest także stosowanie odpowiednich nagłówków H1-H6. Na prawidłową optymalizację sklepu internetowego wpływa wiele czynników – odpowiedni dobór fraz, ciekawe i unikalne opisy, prędkość strony i inne. Jeśli masz problem z optymalizacją swojego sklepu internetowego lub kompletnie nie wiesz, jak to zrobić, to skontaktuj się z uKONTENTowanymi. Optymalizację mamy w małym paluszku 😉 I wiemy, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.
III Zacznij się pozycjonować
Po zoptymalizowaniu witryny przystępujemy do linkbuildingu offsite. Pomoże to zwiększyć widoczność sklepu w sieci i przynieść większe zyski. Pozycjonowanie buduje świadomość marki i czyni ją rozpoznawalną, a także pomaga wygenerować ruch organiczny w witrynie. Jedyny minus jest taki, że na efekty trzeba trochę poczekać, nawet kilka miesięcy. Ale co się odwlecze, to nie uciecze 😉 P.S. UKONTENTowani też zajmują się pozycjonowaniem sklepów internetowych. Sprawdź naszą ofertę tutaj.
IV Zrób promocję
To magiczne słowo potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Podobnie jak inne: “Wyprzedaż”, “Rabaty”, “Oferta specjalna”. Bez tego ni hu, hu. Wszelkie promocje zwiększą konwersję w sklepie i wzmogą zaangażowanie klienta. Muszą one być jednak bardzo dokładnie przemyślane, aby nie przyniosły większych strat niż pożytku. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest tutaj np. darmowa wysyłka przy zakupach powyżej określonej kwoty czy udzielenie procentowego rabatu.
V Zaoferuj darmowy zwrot produktów
Darmowy zwrot przyciąga klientów jak magnes. Zgodnie z ustawą konsumencką, która weszła w życie w 2014 roku, każda osoba fizyczna może zwrócić zakupiony w sklepie internetowym produkt w ciągu 14 dni. Sklep może zastrzec w regulaminie, iż koszty zwrotu pokrywa klient. Jeśli jednak Twój sklep internetowy będzie oferował darmowe zwroty produktów, może to wpłynąć na zwiększenie ilości składanych zamówień w Twojej witrynie.
VI Zleć nam analizę konkurencji
Czy wiesz, że możesz monitorować w Internecie działania swojej konkurencji? uKONTENTowani zajmują się tym od zarania dziejów 😉 Posiadamy wszelkie niezbędne narzędzia, aby przeanalizować Twoją konkurencję w sieci. Przeanalizujemy nie tylko działania online Twoich rywali, ale i zbadamy rynek, na którym działasz. Taka analiza z pewnością pomoże Ci zbudować odpowiednią strategię biznesową i zwiększyć wyniki sprzedaży.
VII Zaistniej w Social Media
Stare przysłowie głosi: “Kogo nie ma na Facebooku, ten nie istnieje”. Zgodnie z tą mądrością ludową, posiadanie fanpage’a w Social Media to w dzisiejszych czasach mus. Konto na Facebooku czy Instagramie nie tylko uczyni Twoją firmę rozpoznawalną w Internecie, ale i pozwoli na podejmowanie interakcji z klientem. Konta w mediach społecznościowych również wpływają na SEO i wysoką pozycję firmy w Google. W naszej agencji reklamowej znajdziesz też wysoko wykwalifikowanych specjalistów od Social Media.
VIII Zacznij się reklamować w Google Ads
Google Ads to naszym skromnym zdaniem jedna z najskuteczniejszych form reklamy sklepu internetowego. Obojętnie czy sprzedajesz lokalnie, czy prowadzisz sprzedaż na cały świat. Reklama w Google Ads pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję o jeden krok. Nawet jeśli Twój sklep internetowy posiada niższą pozycję w rankingu Google niż Twoi konkurenci. Dzięki tej formie reklamy link do Twojego sklepu wyświetli się nad wynikami zwróconymi przez wyszukiwarkę po wpisaniu odpowiedniej frazy. uKONTENTowani aktualnie zatrudniają jednego z najlepszych fachowców, jeżeli chodzi o Google Ads 😉
IX Zbieraj opinie
Przed zakupem w Internecie bardzo wielu klientów czyta najpierw opinie o danym sklepie, czy produkcie. Zbieranie opinii to bardzo dobry pomysł, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Oceny Internautów pozwalają budować zaufanie i są potężnym narzędziem sprzedaży. Nic tak nie skłania nas do zakupu, jak opinia innej osoby. Najlepiej wysłać do klienta prośbę o opinię tuż po realizacji zamówienia. Wówczas istnieje większa szansa, że napisze on recenzję naszego produktu w sklepie. Musisz też zadbać, żeby opinie były pozytywne. A my wiemy, jak to zrobić 😉
X Pisz angażujące treści
Content jest królem i jest bardzo ważnym elementem sklepów i stron internetowych. Ale sama treść nie wystarczy. Jeśli jest nudna, bez polotu i zawiera niezrozumiałe dla klienta zwroty i słowa, to zapomnij o podniesieniu sprzedaży w sklepie internetowym. Zadbaj o angażujące treści, które będą skuteczne. Należy tutaj zastosować język korzyści, aby ostatecznie przekonać klienta do zakupu.
Podsumowanie
Właśnie poznałeś 10 technik na to, jak podnieść sprzedaż w sklepie internetowym. Jeśli chcesz poznać ich więcej lub zlecić ich wykonanie fachowcom, to trafiłeś na dobrą stronę www. uKONTENTowani to sprytna agencja reklamowa, która nie tylko wie, jak wygenerować większą konwersję w Twojej witrynie, ale i przyczyni się to jej rozwoju. Przemyśl to 😉
Zobacz także:
Opisy produktów – jak je pisać, aby sprzedawać?