Wymiary grafik na Facebooku [aktualizacja: październik 2021]
Co zrobić, aby firmowy fanpage wyglądał profesjonalnie i estetycznie? Pomocne w osiągnięciu tego celu będzie z pewnością dostosowanie publikowanych zdjęć i grafik do obecnie obowiązujących wytycznych Facebooka. W tekście podajemy aktualne wymiary grafik z podziałem na: te zamieszczane na fanpage’u, stosowane w postach oraz grafiki do reklam na Facebooku.
Zapraszamy do przeczytania naszego poradnika!
Zastanawiasz się co robić, aby firmowy fanpage wyglądał estetycznie, tak żeby nic nie odwracało uwagi od publikowanych na nim treści? Przede wszystkim należy dostosować wymiary grafik na Facebooku do aktualnych wytycznych. Wówczas nic nie będzie się przycinać, rozmywać ani pikselować. Oczywiście trzeba mieć na uwadze fakt, że niebieski portal lubi płatać figle i często dokonuje różnego rodzaju zmian.
Nasza jednak w tym głowa, aby w tym wpisie blogowym podawane wymiary grafik na Facebooku były aktualne. Tak abyś mógł/mogła ślepo im zawierzyć i publikować, ile dusza zapragnie bez obaw, że coś pójdzie nie tak.
Na co zwrócić uwagę?
Rozdzielczość
Pierwszym ważnym czynnikiem, aby importowane do Facebooka grafiki wyświetlały się właściwie jest rozdzielczość. Nie powinna ona przekraczać:
- 1 megabajta w przypadku postów
- 100 kilobajtów w przypadku cover photo
Formaty plików graficznych
Grafiki warto zapisywać w formacie .png, który jest formatem bezstratnym dla jakości. W ten sposób zminimalizujesz prawdopodobieństwo kompresji przez Facebook. Nic strasznego jednak nie stanie się kiedy zastosujesz stare, poczciwe .jpg. Przy zachowaniu odpowiedniej rozdzielczości, wszystko będzie funkcjonować jak należy.
Tyle teorii. Przechodzimy do konkretów. Wymiary grafik na Facebooku podzieliliśmy na trzy część:
- Pierwsza dotyczy wymiarów grafik i zdjęć które umieszczamy na fanpage’u, jak np. zdjęcie w tle lub avatar firmy.
- W kolejnej podajemy wymiary grafik postów publikowanych na Facebooku.
- Trzecia część traktuje o wymiarach grafik reklamowych.

Wymiary grafik na Facebooku
Zdjęcie profilowe
czyli avatar – 900×900 px (wyświetla 170×170 px)
W przypadku zdjęcia profilowego dobrze sprawdzi się też rozdzielczość 700×700 px. Zdjęcie profilowe, będzie wyglądało dobrze również wyświetlane w oryginalnym rozmiarze.
Zdjęcie w tle
(cover photo) 820×312 px (1920×730 px dla lepszej rozdzielczości)
Zdjęcie w tle na telefonach komórkowych wyświetlają się w formacie 820×641 px dlatego ważne jest, aby elementy dla nas istotne umieścić mniej więcej w centralnej części grafiki. Wszystko po to, aby potem na mobile’u część zdjęcia nie została przycięta. Co ważne, jeżeli cover photo znajduje się tekst lub też logo firmy zawiera tekst, to lepiej przygotować i dodać plik w png. niż jpg.
Zdjęcie w tle grupy
1640x856px
W tym przypadku ważne jest zachowanie proporcji 1,9:1. Należy też pamiętać o tym, że Facebook automatycznie pobiera zdjęcie z tła do tzw. avatara grupy, który wyświetlany jest w okrągłej ramce. Dlatego też wybierając grafikę trzeba zaplanować to tak, aby w centralnym punkcie znajdowało się to co chcemy mieć w miniaturze.
Okładka wydarzenia
1200×1200 px
Zastosowanie takiego formatu gwarantuje, że nic się nie przesunie, ani nie przytnie.
Wymiary grafik do postów
To właśnie tutaj Facebook szaleje najbardziej zmieniając wymiary grafik bezszelestnie i niepostrzeżenie. Dlatego też, dodając posta warto sprawdzić, czy grafika wyświetla się poprawnie, a jeżeli nie, poprawić dostosowując jej wymiar do poniższych wytycznych. Szkoda byłoby tracić dobrą kreację przez małą nieuwagę.
Poniżej podajemy wymiary najpopularniejszych grafik stosowanych na fanpage’ach.
Post poziomy
1200×900 px
To zdecydowanie najpopularniejszy format posta. Równie dobrze wygląda wyświetlany na desktopie i na telefonach komórkowych.
Post kwadrat/ post karuzelowy
1080×1080 px
Ten rodzaj posta można przy okazji wykorzystać również na Instagramie.
Post pionowy
640×960 px
Najlepiej wygląda wyświetlany na mobile, ponieważ zapełnia całą przestrzeń newsfeedu i dzięki temu skupia uwagę odbiorcy. Tutaj możesz zobaczyć przykład takiego posta na naszym firmowym fanpage’u – post pionowy.
Post pionowy rozwijany (post z niespodzianką)
400×960 px
Swego czasu bardzo popularne. Drzemie w nich duży potencjał kreacyjny. W pierwszej kolejności wyświetlana będzie część w rozmiarze 400×625 px, a po kliknięciu w grafikę wyświetli się całość. Facebook sam skróci grafikę w widoku news feedu. Zobacz jak ten format wykorzystaliśmy my – post z niespodzianką.
Post Video
Waga pliku video zamieszczanego na fanpage’u to maksymalnie do 4Gb. Ten format posta jest niezwykle atrakcyjny i przykuwa uwagę odbiorców. Na pewno warto sprawdzić, jak zareagują na niego fani Twojej strony firmowej. Zachowaj odpowiednie proporcje, 9:16 w przypadku filmów pionowych, 1:1 dla kwadratowych.
Facebook Stories
1080×1920 px
Taki sam format będzie odpowiedni również dla Instagram Stories. Sposób prezentacji stories jest pionowy. Trzeba jednak pamiętać, że format ten sprawdza się przede wszystkim w plikach video. Zdjęcia w tym formacie zostaną przycięte w Aktualnościach.
Materiał błyskawiczny
10880×1920 px
(kanwa, wyświetlany tylko na mobile)
Okładka, czyli miniatura kanwy, która wyświetlana jest w aktualnościach ma format 1080×1080 px. Kanwę tworzy się przy użyciu grafik o proporcjach 9:16 lub 1:1.
Panorama – grafika 360
Proporcje dla tego formatu posta to: 16:5 lub 16:9. Zdjęcie 360 zrobione telefonem załaduje się na FB automatycznie jako interaktywna panorama. Gorzej, jeśli jest to grafika stworzona w Photoshopie lub gdy takie zdjęcie zostało przez Ciebie w PS przerobione. Wówczas po załadowaniu, portal nie odczytuje tego jako interaktywnej panoramy i wyświetla po prostu długie zdjęcie. Jak temu zaradzić? Bardzo ważne, aby taka grafika miała w metadanych informację o tym, że jest to zdjęciem panoramicznym, które Facebook odczyta jako zdjęcie 360. Jeśli tego nie ma, wówczas należy takie metadane nadać.
Jeżeli choć trochę orientujesz się w temacie, możesz to zrobić z pomocą narzędzia Exif Fixer 3.1.5.
Zobacz post 360, który stworzyliśmy dla jednego z naszych klientów.
Robi wrażenie co? Zdecydowanie warto w ten sposób urozmaicić treści publikowane na firmowym fanpage’u.
Facebook Ads – grafiki do postów reklamowych
Polubienia strony
1200×628 px
Ten rodzaj grafiki reklamowej wyświetla się w newsfeedzie Facebooka z CTA (call to action) „Polub stronę” i jak sama nazwa wskazuje służy do zbierania polubień fanpage’a. Kreacja może być zarówno pojedynczą grafiką, pokazem slajdów lub filmikiem. Warto eksperymentować i stworzyć różne kreacje reklamowe w obrębie jednej kampanii.
Linkpost
1200×628 px lub kwadrat 1080×1800 px
Miniatura linku to standardowa reklama. Można też dodać grafikę w formacie 1080×1080 px. Z badań wynika, że obecnie kwadratowe zdjęcia są częściej klikane niż prostokątne.
Reklama karuzelowa/reklama kwadratowa
1080px1080 px
Minimalny i zalecany przez Facebook format to 600×600 px, jednak jeżeli posiadasz grafiki w lepszej rozdzielczości zdecydowanie warto je zastosować. Będą prezentowały się zdecydowanie lepiej, a ewentualny tekst będzie ostry i wyraźny.
Kolekcja
1080×1080 px
Powyższy wymiar dotyczy nagłówka i kafelków produktowych. Ten typ reklamy jest idealny dla sklepów internetowych. W estetyczny i przyjemny sposób wyświetla propozycje sklepu, a każdy z kafelków po kliknięciu przenosi klienta bezpośrednio do karty produktu na stronie sklepu. Jednak należy pamiętać, że jest to format reklamowy dedykowany dla mobile.
Pokaz slajdów
1280×720 px
Zalecane proporcje to: 16:9 lub 2:3. Można używać też grafik kwadratowych. Jeśli każdy ze slajdów będzie miał inny wymiar, Facebook automatycznie przytnie je wszystkie do kwadratu. Pokaz slajdów to bardzo ciekawa forma animowanego posta stanowiąca alternatywę do video lub GIF-ów.
Facebook stories/ Instagram stories
900×1600 px
Facebook zaleca stosowanie powyższego wymiary. Dzięki temu relacja będzie widoczna w całości bez żadnych przycięć.
Mamy nadzieje, że nasz mały przewodnik zaoszczędzi Ci czasu i nerwów podczas zakładania i/lub prowadzenia fanpage’a dla swojej firmy. Najważniejsze informacje już masz, więc dość wymówek i do dzieła! Trzymamy kciuki!
Jeżeli jednak nie masz czasu lub ochoty, żeby zająć się tym samodzielnie zgłoś się do nas. Z przyjemnością opracujemy plan działań i poprowadzimy stronę Twojej firmy na Facebooku.
Zobacz jak działamy prowadząc firmowe strony na Facebooku oraz kampanie Facebook Ads.