Optymalizacja stron internetowych

Na czym polega optymalizacja stron internetowych?

Optymalizacja to skomplikowany i wieloetapowy proces, który może zdecydowanie poprawić wyniki wyszukiwania i użytkowania strony. Ale pod warunkiem, że będzie dobrze i skutecznie przeprowadzona. Powinna być poprzedzona dogłębnym audytem SEO i analizą słów kluczowych. Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w optymalizowaniu stron internetowych i sklepów internetowych. Pamiętaj, że optymalizacja to podstawa sukcesu w pozycjonowaniu!

Czym dokładnie jest optymalizacja i jak przebiega

Szereg zabiegów na które składa się optymalizacja stron internetowych, pozwolą dostosować kod strony do potrzeb wyszukiwarki internetowej. Dzięki takim zabiegom strona będzie lepiej działać i lepiej się wyszukiwać. To pozwoli nam uzyskać jeszcze lepszą pozycję w wyszukiwarkach. Składa się z wielu etapów, które mogą być realizowane jednocześnie.

Optymalizacja kodu

Pierwszym etapem powinna być optymalizacja kodu. Należy zmniejszyć kod strony do minimum, tak aby był jak najbardziej czysty. Jeśli strona była pisana jakiś czas temu, warto ją odświeżyć. A to dlatego, że standardy kodu sprzed paru lat będą nieco odbiegały od dzisiejszych. Efektem tego może być opóźnienie w zaczytywaniu lub co gorsza powodować złe działanie strony.

Uzupełnienie metadanych

Kolejnym etapem powinno być uzupełnienie sekcji tak zwanych metadanych, czyli title, key words i description, które wpływają na pozycjonowania i tym samym wyszukiwanie strony w wyszukiwarkach. Ponadto warto zoptymalizować takie elementy jak nagłówki, hiperłącza, elementy graficzne, ustawiania serwera i walidacje.

Zoptymalizowanie tekstu i grafik

Następny etap to optymalizacja contentu. Tutaj wyróżniamy optymalizację tekstu i grafik. Podczas optymalizacji kodu należy zadbać o odpowiednie ułożenie kolejności tekstu, wyznaczenie jasnej i zrozumiałej struktury, opartej o sieć nagłówków i linków. W tekstach należy użyć odpowiedniej ilości słów kluczowych, które nie tylko wzmocnią tekst pod kątem mocy SEO, ale też pozwolą na lepsze wyszukiwanie naszej treści w sieci.

Jeśli chodzi o grafiki należy zoptymalizować ich wielkość (nie mogą być zbyt duże, ponieważ strona będzie ładowała się za długo) i nadać im tekst alternatywny. Czym jest tekst alternatywny? To tekst wyświetlający się użytkownikom, których przeglądarki (np. w starych wersjach telefonu) nie obsługują zdjęć. Wtedy w miejscu zdjęcia będzie tekst. Dlatego warto zadbać o to, by jak najlepiej opisać zdjęcie treścią.