Pinterest

Pinterest – firmowa tablica

Pinterest jest portalem społecznościowym, który umożliwia dzielenie się obrazami, zdjęciami, rysunkami z innymi użytkownikami. Działanie tego serwisu można sprowadzić do tablicy korkowej – każdy użytkownik przypina do swojej interesujące dla niego zdjęcia lub inne materiały ze swoim komentarzem. Jednak wirtualna tablica w Pintereście jest znacznie bardziej rozbudowana – tutaj użytkownicy mogą również “przepinać” do swojej tablicy ciekawe posty znalezione na tablicach innych użytkowników. Co więcej, pinnerzy oraz firmy publikujące na Pintereście mogą dodawać rzeczy, które lubią, przypinając je z dowolnej strony internetowej korzystając z rozszerzeń przeglądarki i/lub przycisków „Zapisz” zamieszczonych na stronach.

Firmy z powodzeniem mogą wykorzystać to narzędzie do tworzenia pinów przykuwających uwagę odbiorców do oferowanych przez nie produktów lub usług, budować świadomość swojej marki w Internecie oraz zwiększyć sprzedaż.

Co dobrego Pinterest zrobi dla Twojej firmy?

Żeby w pełni zrozumieć ideę Pinteresta trzeba wiedzieć, że działa on w oparciu o materiały wizualne i nakierowany jest na zainteresowania swoich użytkowników, które dzieli są na kategorie. Z pozoru działanie marketingowe firmy na tym serwisie może wydawać się banalne – za krótkimi opisami zdjęć kryje się jednak ogromny potencjał SEO, czyli możliwości pozycjonujących stronę internetową w wyszukiwarkach.

Ponadto należy dbać o to, aby profil firmowy był ciekawy i pełen atrakcyjnych zdjęć posegregowanych w dobrze zatytułowane kategorie, które będą łatwo odnajdywane i przypinane przez użytkowników serwisu. Ze statystyk Pinterest wynika, że osoby z niego korzystające wykorzystują go jako źródło inspiracji zakupowych, dużo częściej niż inne serwisy społecznościowe o czym świadczą poniższe statystyki:

87% użytkowników Pinterest kupiło produkt ze względu na jego publikację w serwisie.
72% użytkowników Pinterest, używa go, aby zdecydować, co kupić offline.
93% aktywnych użytkowników mówi, że używa Pinterest do zainspirowania się i planowania zakupów.
Pinterest to idealne miejsce dla marek związanych z modą, kosmetykami, podróżami, designem, wyposażeniem i urządzaniem domu. Idealnie sprawdza się również jako kanał budowania wizerunku marki. Kanał Pinterest w jednym z projektów prowadzonym dla naszego klienta z branży kosmetycznej jest odpowiedzialny za prawie 25% sprzedaży.

I jeszcze więcej zalet Pinteresta

Tym co odróżnia to medium od innych jest znacznie dłuższy cykl „życia” publikowanych treści. W innych mediach takich jak np. Facebook funkcjonują one około 24 godziny po tym czasie są nadal dostępne, ale żaby do nich dotrzeć użytkownik musi przeskrolować swoja lub firmową stronę główną, a niestety prawie nikt tak nie robi. Na Pinterest, dzięki opcji repinowania, czyli ponownej publikacji treści na tablicy oglądającego, piny są wciąż odnawiane i uzyskują ponowną widoczność, nawet po kilku miesiącach/latach od ich publikacji.

Dla kont firmowych Pinterest uruchomił i rozszerza geograficznie (w Polsce ta opcja nie jest jeszcze dostępna, ale na pewno już niebawem to nastąpi) możliwość reklamowania się w swoim serwisie.

Reklamy targetuje się na podstawie zainteresowań użytkowników i słów kluczowych. W późniejszym etapie kampanię segmentuje się w oparciu o lokalizację geograficzną, język, urządzenia stosowane przez użytkowników oraz ich płeć.

Pinterest z każdym rokiem zyskuje coraz większą popularność wśród polskich internautów. Z całą pewnością warto go wykorzystać do promocji biznesu, oczywiście o ile pozwala nam na to branża i to czy naszą grupę docelową znajdziemy właśnie na Pintereście.

Jeżeli chcesz spróbować czegoś zupełnie nowego, wesprzeć swój biznes ciekawym i efektywnym działaniem w tym dziale social media oraz wyprzedzić konkurencję warto spróbować!

Pomożemy Ci także w tej dziedzinie!

Jakie prace wykonujemy w ramach prowadzenia profilu na Pinterest

  • Utworzenie i skonfigurowanie konta firmowego powiązanego ze stroną internetową.
  • Przygotowanie planu i celu obecności firmy na profilu.
  • Regularne dodawanie nowych treści.
  • Publikowanie pinów rozszerzonych takich jak: aplikacja, produkt, przepis, artykuły.
  • Śledzenie efektywności działań za pomocą statystyk konta.
  • Aktywne budowanie społeczności.
  • Zbudujemy w użytkownikach serwisu potrzebę posiadania prezentowanego produktu.
  • Umieścimy linki do witryny internetowej oraz skomentujemy istniejące piny – zapewni to dodatkowe wsparcie pozycjonowania.

Korzyści z prowadzenia profilu na Pinterest

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie.
  • Budowanie społeczności wokół marki.
  • Skuteczne przenoszenie użytkowników platformy na firmową stronę www.
  • W przyszłości – możliwość promowania firmy w serwisie.
  • Szansa na tworzenie pinów rozszerzonych z obszernymi opisami, czyli kolejny kanał do realizacji content marketingu.

Zadzwoń i zamów
prowadzenie profilu na Pinterest

lub skorzystaj z formularza kontaktowego i napisz do nas!