Skip to content

Pinterest

Pinterest – firmowa tablica

Pinterest jest portalem społecznościowym, który umożliwia dzielenie się obrazami, zdjęciami, rysunkami z innymi użytkownikami portalu. Działanie tego serwisu można sprowadzić do tablicy korkowej – każdy użytkownik przypina do swojej interesujące dla niego zdjęcia lub inne materiały ze swoim komentarzem albo bez. Jednak wirtualna tablica w Pintereście jest znacznie bardziej rozbudowana – tutaj użytkownicy mogą również “przepinać” do swojej tablicy ciekawe posty znalezione na tablicach innych użytkowników. Co więcej, pinnerzy oraz firmy publikujące na Pintereście mogą dodawać rzeczy, które lubią, przypinając je z dowolnej strony internetowej korzystając z rozszerzeń przeglądarki i/lub przycisków „Zapisz” zamieszczonych na stronach.

Firmy z powodzeniem mogą wykorzystać to narzędzie do tworzenia pinów przykuwających uwagę odbiorców do oferowanych przez nie produktów lub usług, budować świadomość swojej marki w Internecie oraz zwiększyć sprzedaż.

Co dobrego Pinterest zrobi dla Twojej firmy?

Żeby w pełni zrozumieć ideę Pinteresta trzeba wiedzieć, że działa on w oparciu o materiały wizualne i nakierowany jest na zainteresowania swoich użytkowników, które dzielone są na kategorie. Z pozoru działanie marketingowe firmy na tym serwisie może wydawać się banalne – za krótkimi opisami zdjęć kryje się jednak ogromny potencjał SEO, czyli możliwości pozycjonujących stronę internetową w wyszukiwarkach, a zwłaszcza w wyszukiwarce Google.

Ponadto należy dbać o to, aby profil firmowy był ciekawy i pełen atrakcyjnych zdjęć posegregowanych w dobrze zatytułowane kategorie, które będą łatwo odnajdywane i przypinane przez użytkowników serwisu. Ze statystyk Pinteresta wynika, że osoby z niego korzystające wykorzystują go jako źródło inspiracji zakupowych, dużo częściej niż inne serwisy społecznościowe o czym świadczą poniższe statystyki:

87% użytkowników Pinterest kupiło produkt ze względu na jego publikację w serwisie.
72% użytkowników Pinterest, używa go, aby zdecydować, co kupić offline.
93% aktywnych użytkowników mówi, że używa Pinterest do zainspirowania się i planowania zakupów.
Pinterest to idealne miejsce dla marek związanych z modą, kosmetykami, podróżami, designem, wyposażeniem i urządzaniem domu. Idealnie sprawdza się również jako kanał budowania wizerunku marki. Kanał Pinterest w jednym z projektów prowadzonym dla naszego klienta z branży kosmetycznej jest odpowiedzialny za ponad 25% sprzedaży.

I jeszcze więcej zalet Pinteresta

Tym co odróżnia to medium od innych jest znacznie dłuższy cykl „życia” publikowanych treści. W innych mediach takich jak np. Facebook, LinkedIn, czy Twitter funkcjonują one około 24 godziny po tym czasie są nadal dostępne, ale żaby do nich dotrzeć użytkownik musi przeskrolować swoja lub firmową stronę główną, a niestety prawie nikt tak nie robi. Na Pinterest, dzięki opcji repinowania, czyli ponownej publikacji treści na tablicy oglądającego, piny są wciąż odnawiane i uzyskują ponowną widoczność, nawet po kilku miesiącach/latach od ich publikacji. Ponadto portal działa jak wyszukiwarka. Użytkownik w pole wyszukiwanie wpisuje intersujące go hasło i w odpowiedzi dostaje piny najlepiej odpowiadające na to zapytanie bez różnicy jak dawno zostały opublikowane.

Dla kont firmowych Pinterest uruchomił i stale rozszerza geograficznie (w Polsce nastąpiło to jesienią 2020 roku) możliwość reklamowania się w swoim serwisie.

Reklamy targowane są na podstawie zainteresowań użytkowników lub słów kluczowych. W późniejszym etapie kampanię segmentuje się w oparciu o lokalizację geograficzną, język, urządzenia stosowane przez użytkowników oraz ich płeć.

Pinterest z każdym rokiem zyskuje coraz większą popularność wśród polskich internautów. Z całą pewnością warto go wykorzystać do promocji biznesu, oczywiście o ile pozwala nam na to branża i to czy naszą grupę docelową znajdziemy właśnie na Pintereście.

Jeżeli chcesz spróbować czegoś zupełnie nowego, wesprzeć swój biznes ciekawym i efektywnym działaniem w tym dziale social media oraz wyprzedzić konkurencję warto spróbować! Dla naszych klientów działania na tej platformie przynoszą świetne wyniki.

Skontaktuj się z nami, a postaramy się pomóc także Twojej firmie.

Jakie prace wykonujemy w ramach prowadzenia profilu na Pinterest

  • Utworzenie i skonfigurowanie konta firmowego powiązanego ze stroną internetową.
  • Przygotowanie planu i celu obecności firmy na profilu.
  • Regularne dodawanie nowych treści na profil w tym pinów rozszerzonych.
  • Śledzenie efektywności działań za pomocą statystyk konta.
  • Aktywne budowanie społeczności na platformie.
  • Budowanie w użytkownikach serwisu potrzebę posiadania prezentowanego produktu.
  • Umieszczanie w pinach linków do witryny internetowej – zapewni to dodatkowe wsparcie pozycjonowania w wyszukiwarce Google.
  • Konfiguracja konta reklamowego.
  • Instalacja taga Pinteresta na stronie www.
  • Ustalenie planu promocji oraz stworzenie kampanii reklamowych.
  • Utworzenie sklepu na profilu Pinterest (dla sklepów internetowych).

Korzyści z prowadzenia profilu na Pinterest

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki w Internecie.
  • Budowanie społeczności wokół marki.
  • Skuteczne przenoszenie użytkowników platformy na firmową stronę www.
  • Promowania firmy w serwisie.
  • Wsparcie pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google.
  • Szansa na tworzenie pinów rozszerzonych z obszernymi opisami, czyli kolejny kanał do realizacji content marketingu.

Zadzwoń i zamów
prowadzenie profilu na Pinterest

lub skorzystaj z formularza kontaktowego i napisz do nas!