Skip to content
Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
nowy algorytm google

Nowy algorytm Google – BERT

Google przedstawia nowy algorytm – BERT.

W piątek 25 października Google postanowiło wypuścić BERT-a. Co to takiego?  BERT czyli skrót od  Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Jest to nowy algorytm Google, wykorzystujący sztuczną inteligencję, żeby lepiej przetwarzać język naturalny. Zmiana ma na celu jeszcze lepsze dostosowanie treści do zapytań użytkowników i odpowiedzi na pytania, które wpisują w pole wyszukiwarki.

Co to oznacza? Nowy algorytm Google lepiej zrozumie kontekst i oceni niuanse językowe w zapytaniu. Będzie brał też pod uwagę spójniki i przyimki, które przecież często zmieniały sens zapytania, a które wcześniej nie były przez Google brane pod uwagę. Jest spora różnica między np. „pracą z domu” a „pracą przy domu”, a BERT jest po to, aby ten niuans wyłapać.

Google będzie faworyzował zatem artykuły pisane dla ludzi, a nie dla robotów. Koniec z promowaniem stron stworzonych z treściami nasyconymi sztucznymi frazami.

Nowy system będzie globalny, choć został wprowadzony na razie tylko w angielskiej wersji wyszukiwarki. Zastanawia jak też poradzi sobie z niełatwą, polską fleksją.

Jak optymalizować strony pod Google BERT-a?

Oto jest pytanie za milion dolarów. Na SEO-wców padł blady strach. Na pewno nie tak, jak robiono to do tej pory.

Nowy algorytm Google rewolucjonizuje wyszukiwanie, a co za tym idzie pozycjonowanie. Zmiana dotknie zatem w większości fraz długoogonowych zawierających przyimki, zaprzeczenia, zaimki i inne łączniki do tej pory pomijane podczas analizy fraz kluczowych. Modyfikacja taktyki SEO jest nieunikniona.

Najprostszym sposobem na poradzenie sobie z BERT-em jest pisanie naturalnie i dla użytkownika. Więc jeśli twój kontent jest unikatowy i wiarygodny to nowy algorytm Google go wychwyci i umieści wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie będzie potrzeby sztucznego umieszczania fraz w tekście. Najważniejsze będzie przekazanie informacji, których twoja grupa docelowa szuka.

Stosowanie naturalnych fraz zamiast sztucznych bez łączników będzie musiało wejść SEO-wcom w krew. Zamiast używać fraz „salon kosmetyczny Zielona Góra” lepiej zastosować „salon kosmetyczny w Zielonej Górze”.

Nowy algorytm Google to przełom w wyszukiwaniu

Zdaniem Google takiego przełomowego update-u nie było od 5 lat, czyli od wprowadzenia opartego na sztucznej inteligencji RankBrain poprawiającego literówki w zapytaniach i znajdującego do nich synonimy.

Szczegóły działania algorytmu i linki do źródeł znajdziesz na Google AI Blog 

Czym jest certyfikat SSL? Reklama natywna. As w rękawie.

Related Posts

ile kosztuje pozycjonowanie

Artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

copywriter czym się zajmuje

Artykuły

Copywriter – kim jest i co robi?

menedżer na facebooku

Artykuły

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?

Najnowsze wpisy

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?
  • Copywriter – kim jest i co robi?
  • Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT