Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie?
Sprzedaż w internecie z roku na rok ma tendencję wzrostową. Coraz więcej z nas robi zakupy nie wychodząc z domu. Jest to bardzo praktyczne i wygodne, ponieważ może nam zaoszczędzić wiele czasu. Sklepy internetowe prześcigają się w programach lojalnościowych i promocjach. Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie? W jaki sposób znaleźć odpowiednią niszę dla naszej działalności?
Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie?
Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie? Przede wszystkim musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, co to są produkty i usługi trudne. Pod tym pojęciem mogą się kryć produkty niszowe, takie które nie są znane szerszej publiczności i są zupełnie nowatorskie. Są one zazwyczaj kierowane do osób o konkretnych potrzebach. Takie produkty mogą się okazać kluczem do sukcesu. Aby zacząć je sprzedawać przez Internet należy wdrożyć dobrze przemyślaną kampanię marketingową, która będzie miała na celu zwiększenie świadomości marki i produktu. Jeśli posiadasz już sklep internetowy, który jest dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, przeczytaj poniższy poradnik:
Promuj produkty w Social Media
Dziś praktycznie każdy sklep internetowy posiada profil biznesowy w mediach społecznościowych. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook, gdzie oprócz prezentacji produktów można założyć także sklep. Sekcja “Sklep” na Facebooku umożliwia sprzedaż produktów poprzez nowy kanał sprzedażowy, ich promocję, a także kontakt z klientami.
Jeśli mamy ładne zdjęcia naszych produktów, czy usług możemy założyć także konto na Pintereście, czy Instagramie. Interesujące zdjęcie opatrzone logo firmowym oraz odpowiednim słowem kluczowym pozwoli na zaprezentowanie naszych usług i produktów szerszej rzeszy internautów.
Najpopularniejszym formatem, jeżeli chodzi o zakupy w Internecie, od kilku miesięcy pozostaje format video. Twórz ciekawe filmy produktowe i zamieszczaj je w najpopularniejszym serwisie społecznościowym z filmami – YouTube. Możemy tutaj prezentować użyteczność naszych produktów, czy usług, co wpłynie na świadomość marki.
Korzystaj z usług blogerów
Nawiązywanie współpracy z influencerami to już dziś powszechnie stosowana praktyka. Warto wysłać do danego blogera darmową próbkę produktu, aby mógł zrecenzować produkt na swoim blogu. Takie działania nie są jednak tanie. Influencer w zamian za recenzję produktu, czy usługi będzie oczekiwał jakiejś korzyści. Nie mniej jednak warto iść tą drogą.
Zobacz także – Pozycjonowanie – od czego zacząć?
Wysyłaj newsletter
Marketing e-mailowy, czyli popularny newsletter to jeden ze skuteczniejszych kanałów pozyskiwania klientów. Regularne wysyłanie newslettera o krótkiej, acz bardzo treściwej i interesującej tematyce pozwoli na przyciągnięcie nowych konsumentów i nawiązywanie z nimi trwałych relacji. Przyczyni się to do wzrostu sprzedaży w naszym sklepie internetowym i wpłynie na rozpoznawalność naszej marki.
Stosuj buzz marketing
Popularna szeptanka na forach internetowych z dużą ilością odwiedzin przyczyni się do wzrostu świadomości, że dany produkt, czy usługa w ogóle istnieje. Inicjowanie dyskusji na temat naszych usług, czy produktów na popularnych forach pozwoli nam być bliżej klientów i poznać ich zdanie na temat oferowanych przez nas rzeczy. Może to również wpłynąć na polecanie naszych towarów innym klientom.
Zobacz także – Jak zarabiać na Instagramie?
Jak sprzedawać trudne produkty i usługi w internecie? Zgłoś się do agencji reklamowej
Jak widać, istnieje wiele pomysłów jak sprzedawać trudne produkty i usługi w Internecie. Opisaliśmy jedynie kilka z nich. Wystarczy zastosować się do kilku kroków opisanych w naszym poradniku i już możesz cieszyć się zwiększoną sprzedażą w swoim sklepie internetowym. Jeśli jednak nadal masz wątpliwości, jak wdrożyć poszczególne elementy kampanii reklamowych, lub wolisz, żeby zajęli się tym profesjonaliści, zgłoś się do uKONTENTowanych. Nasza agencja reklamowa specjalizuje się w sprzedaży niszowych produktów i usług i sprawi, że z pewnością będziesz usatysfakcjonowany.