Profesjonalny profil firmowy na Facebooku – Jak go stworzyć i prowadzić?
Nie da się ukryć – Facebook jest nadal wiodącą prym platformą społecznościową. Nic dziwnego, że firmy widzą w nim miejsce dla siebie oraz szansę na dotarcie do swoich klientów. Zwłaszcza, ze dobrze prowadzony profil firmowy na Facebooku niesie za sobą wiele możliwości np. przyczynia się do rozpoznawalności marki, a także wzrostu sprzedaży oferowanych produktów i usług. Krótko mówiąc profil firmowy na Facebooku jest kolejną wizytówką Twojej firmy, dlatego warto się postarać, żeby prezentował się on najlepiej jak się da. Czytaj dalej i dowiedz się, jak założyć profil firmowy na Facebooku oraz jak go prowadzić, aby maksymalnie wykorzystać stojące za nim możliwości.
Więcej o zaletach i możliwościach prowadzenia profilów firmowych w social mediach dowiesz się w naszej ofercie.
Jak założyć profil firmowy na Facebooku?
Podstawową informacją, z której wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jest fakt, że aby założyć profil firmowy na Facebooku trzeba posiadać konto prywatne. Jeżeli już je masz to samo założenie strony firmowej jest bardzo proste, wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami, które daje nam sam Facebook. Co istotne założenie strony firmowej jest darmowe i nie wymaga od właściciela poświadczenia o prowadzeniu jakiejkolwiek działalności.
Poniżej w kilku krokach opiszę jak odbywa się proces zakładania profilu firmowego, a później rozwinę te informacje.
- Wejdź na stronę: https://www.facebook.com/pages/create.php
- Wybierz kategorię dla swojego konta firmowego (możesz wybrać jeszcze stronę społeczności lub osoby publicznej).
- Z rozwijanego menu wybierz branżę, której dotyczyć będzie Twój profil firmowy (wystarczy, że zaczniesz wpisywać słowo, a system sam podpowie odpowiedzi).
- Nazwij swoją stronę firmową, musisz też przy okazji zaakceptować regulamin Facebooka.
- W następnych krokach musisz podać m.in. ogólne informacje o stronie oraz uzupełnić kilka informacji o profilu Twojej działalności.
Pamiętaj, aby po udzieleniu odpowiedzi, kliknąć guzik „zapisz informacje”.
Szybko i sprawnie prawda? Musisz jednak wiedzieć, że samo posiadanie profilu firmowego na Facebooku nie wystarczy, aby czerpać z niego korzyści. Teraz należałoby o ten profil odpowiednio zadbać. Już tłumaczę Ci, jak to zrobić.
Profil firmowy na Facebooku – Jak go uzupełnić i prowadzić?
Konto już mamy, teraz pora na opis i uzupełnienie najważniejszych części konta firmowego. Z tej części artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę zakładając profil firmowy na Facebooku, co należy uzupełnić itp. To właściwie bardzo proste, ponieważ Facebook podpowiada, co powinno jeszcze zostać uzupełnione w profilu.
Nazwa profilu firmowego
Jest to nazwa Twojej strony firmowej. Powinna ona jak najdokładniej odzwierciedlać zawartość profilu. Możesz po prostu wprowadzić nazwę swojej firmy, ale warto zwrócić uwagę, żeby nazwa ta była unikalna np. Oknopol – stolarka okienna. Do dyspozycji masz 75 znaków, aby podać nazwę firmy i zasugerować, w jakiej branży działa, aby potencjalny użytkownik Facebooka wiedział, co znajdzie na profilu zanim jeszcze na niego wejdzie.
Nazwa, jaką podasz, pojawi się także w adresie URL Twojego profilu firmowego na Facebooku.
Avatar, czyli zdjęcie profilowe
Zdjęcie profilowe ma za zadanie służyć przede wszystkim identyfikacji wizualnej firmy dlatego, mimo licznych pokus i możliwości jakie niesie Facebook, warto umieścić w nim logotyp firmy lub element jej identyfikacji wizualnej. W końcu dobrze, aby klienci, obecni i potencjalni, wiedzieli od razu, z jaką firmą mają do czynienia.
Zdjęcie profilowe powinno mieć rozmiar 320 x 320 px i być zapisane w formacie PNG. Pamiętaj, że grafika zostanie przycięta do kształtu koła.
Cover photo, czyli zdjęcie w tle
Zdjęcie w tle jest równie ważne jak zdjęcie profilowe. Powinno zachęcać do bliższego zapoznania się z treściami na profilu firmowym. Ważne też, aby było spójne z logotypem i identyfikacją wizualną marki. Możesz tutaj zastosować zwykłe zdjęcie, grafikę, video lub animację.
Zdjęcie w tle: 820×312 px lub 1920×730 px dla lepszej rozdzielczości.
Video w tle: filmik w formacie mp4. Powinien trwać od 20 do 90 sekund (można go puścić w pętli) i mieć wymiary 820×312 px.
Wymiary wszystkich grafik potrzebnych do założenia i prowadzenia profliu firmowego na Facebooku znajdziesz na naszym blogu w artykule „Wymiary grafik na Facebooku„.
Przycisk do strony
Przy wyborze przycisku musisz zastanowić się, na czym najbardziej Ci zależy oraz w jaki sposób klienci mają się z Tobą kontaktować. Możesz wybrać spośród widocznych poniżej opcji. W tym miejscu na profilach firmowych widzimy najczęściej „Wyślij wiadomość”, ale może masz inny pomysł na zachętę do kontaktu?
Zobacz, jakie rozwiązania wybrały inne znane firmy:
Reserved
McDonald’s
Danone
Wybór szablonu strony
Szablony i karty do wyboru są już przygotowane przez Facebooka, musisz tylko wybrać taki, który będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy. Na profilu firmowym są one widoczne m.in. przez menu po lewej stronie, gdzie możesz przełączać się między „Stroną główną”, „Postami”, „Informacjami” lub „Wydarzeniami”.
Do sekcji, gdzie możesz wybrać szablon, przejdziesz klikając przycisk „Ustawienia” w górnym pasku strony, a następnie wybierając zakładkę „Szablony i karty” z menu po lewej stronie. Możesz tam wybierać między szablonami: standardowym lub dedykowanym dla usług, firm, obiektów, organizacji non profit, polityków, restauracji i kawiarni, a także skierowanymi na zakupy lub Video Page.
Jak widzisz możliwości są bardzo duże. Dlatego warto przejrzeć wszystkie szablony, zobaczyć czym się charakteryzują i wybrać ten najbardziej odpowiedni. Po wyborze określonego szablonu nadal możesz wyłączyć zakładki, które nie będą Ci potrzebne i przestawiać je w kolejności, jaka będzie Ci odpowiadać.
Informacje o stronie
Jest to krótkie podsumowanie profilu – kolejne miejsce, gdzie możesz przedstawić działalność swojej firmy. Do wykorzystania masz tylko 255 znaków, więc powinno być to sam creme de la creme tego, co chcesz przekazać. Dzięki tym informacjom Twój profil będzie wyszukiwany poprzez wyszukiwarkę Facebooka. W tym miejscu uzupełnij też ogólne informacje takie jak: kategoria, dni i godziny otwarcia Twojej firmy, informacje kontaktowe itd.
Nasza historia
To świetne miejsce, aby zainteresowanym opowiedzieć odrobinę więcej o firmie, jej działalności, produktach, filozofii organizacji itd. Do tekstu możesz dodać linki do swojej strony lub innych kanałów w social mediach. Oczywiście musi on być spójny, ciekawy i niezbyt długi. Koniecznie dodaj do niego grafikę, która będzie współgrała wizualnie z resztą profilu firmowego.
Firmy często zapominają o tym obszarze, a to miejsce również warto wykorzystać w swojej komunikacji z klientami.
Grafika do sekcji tzw. Nasza Historia – 1200×444 px Grafika musi być takiego rozmiaru, jednak w podglądzie będzie widoczna tylko jej część o wymiarze 815×444 px. Warto wziąć to pod uwagę podczas projektowania grafiki.
Twój kontent, czyli co i jak publikować na profilu firmowym Facebooku
Już na samym początku swojej pracy zaplanuj: jakie treści chcesz publikować na stronie firmowej, czy masz materiały graficzne w postaci zdjęć lub video, czy dysponujesz np. treściami blogowymi, które warto będzie udostępnić na profilu firmowym na Facebooku. Pomyśl też o infografikach, które świetnie przedstawią różne zagadnienia w prosty i przystępny sposób, bez konieczności zanudzania odbiorców ścianą zawiłego tekstu. Różnorodność pomysłów i form ich wdrożenia jest tutaj ważna.
Możesz np. zaplanować serię postów z gatunku „Czy wiesz, że…” gdzie masz szansę przybliżyć odbiorcom ciekawostki dotyczące Twojego biznesu lub proponowanych produktów. Do tego bieżące informacje o nowościach z oferty, ciekawostki z branży, posty świąteczne, wydarzenia itp. – pomysły powstają niemalże same.
I oczywiście, jeżeli zaobserwujesz jakiś trend – reaguj i wykorzystaj Real Time Marketing, który nie musi, ale zdecydowanie może przysporzyć nowych polubień posta oraz fanów dla Twojej strony firmowej.
Bądż EKO, ponownie wykorzystuj opracowany już materiał na inne sposoby. Eko content ma przyszłość.
Harmonogram wpisów
Jedno jest pewne. Na stronie firmowej trzeba publikować regularnie, może to być nawet raz w tygodniu, ale z sensem i z pomysłem. Oczywiście czestotliwość publikowania zależy też od branży. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to lepsze będzie dla Ciebie publikowanie postów dużo częściej niż raz w tygodniu. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku jakość jest ważniejsza niż ilość. Nie ma sensu zasypywać odbiorców informacjami bez wartości. Na spokojnie wszystko przemyśl i zaplanuj, ile postów w tygodniu jesteś w stanie publikować. Najlepiej pomysły rozpisać sobie od razu w kalendarzu.
Zaproś znajomych
Kiedy już strona będzie prezentowała się atrakcyjnie możesz zaprosić swoich znajomych. Tę opcję zobaczysz po prawej stronie swojej strony firmowej na Facebooku. Oczywiście nie jest to rozwiązanie, bo docelowo będziesz szukać osób zainteresowanych Twoją ofertą, ale od czegoś trzeba zacząć. Zdobycie pierwszych polubień jest najtrudniejsze. Więc jeżeli możesz liczyć w tej sytuacji na znajomych, to skorzystaj z ich pomocy w „rozreklamowaniu” Twojej działalności.
Zalety posiadania profulu firmowego na Facebooku?
Sprzedaż
Konkurencja jest bardzo duża w niemal każdej branży. Wykorzystaj swój profil firmowy na Facebooku także do sprzedaży Twoich produktów lub usług. Jeżeli prowadzisz sklep online wybierz szablon profilu dedykowany dla sklepów internetowych i utwórz sklep na Facebooku. Oznaczaj produkty w postach i kieruj użytowników Facebooka do swojego sklepu online. Jeżeli prowadzisz inny biznes również możesz w postach linkować do swojej strony z ofertą lub artykułów blogowych.
Reklama
Krótko rzecz ujmując – staraj się maksymalnie wykorzystać stronę na Facebooku do promowania firmowej strony internetowej. Jednym z istotniejszych i bardzo skutecznych sposobów na to jest reklamowanie się na Facebooku, czyli Facebook Ads. Stosowanie reklam pozwoli Ci kierować ofertę Twojej firmy do użytkowników Facebooka, którzy mogą być nią potencjalnie zainteresowani. Wszystko za sprawą targetowania, czyli określenia grupy docelowej odbiorców Twoich reklam. Grupy docelowe możesz tworzyć na podstawie: lokalizacji, danych demograficznych, zachowań oraz zainteresowań użytkowników Facebooka. Ponad to możesz kierować reklamy do osób odwiedzających Twoją stronę www lub konkretne podstrony, a nawet tworzyć grupy odbiorców podobnych do Twoich klientów. Możliwości reklamy na Facebooku są bardzo duże i zdecydowanie warto o niej pomyśleć, jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę.
Komunikacja z klientami
Ludzie lubią proste rozwiązania, dlatego coraz więcej osób kontaktuje się z markami za pośrednictwem wiadomości na Facebooku. Na pytania stawiane przez klientów odpowiadaj życzliwym tonem. Jesteś po to, aby pomóc i rozwiązać problemy związane z wyborem, zamówieniem lub podjęciem współpracy. Jeżeli jakieś pytania dotyczące produktów lub usług często się powtarzają , pomyśl o napisaniu artykułu blogowego, nakręceniu filmiku instruktażowego lub stworzeniem infografiki, które rozwieją wszystkie wątpliwości Twoich potencjalnych klientów. Oczywiście w czasie komunikacji warto pracować nad tym, aby klient zdecydował się na zakup lub współpracę i pozostawił pozytywną opinię na Twoim profilu firmowym.
Wizerunek firmy
Warto działać tak, aby klientom dobrze kojarzył się kontakt z firmą. W pamięć najbardziej zapadają jednolite profile, w których poszczególne części składowe dobrze ze sobą współgrają. Warto pomyśleć o zastosowaniu szablonu do wszystkich postów lub dla postów określonego rodzaju np. specjalnie stworzona nakładka z ceną dla postów promujących określony rodzaj produktów.
Na koniec przypomnę jeszcze raz: niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, posiadanie strony firmowej na Facebooku to dobre posunięcie. Jest to jeszcze jedna z wizytówek Twojej firmy oraz szansa do zaprezentowania oferty i platforma do kontaktu z klientami. Zdecydowanie warto zainwestować w jej rozwój trochę siły i czasu, aby rozwijać biznes.
Tego właśnie Ci życzymy. Ale jeżeli masz zbyt wiele obowiązków związanych z prowadzeniem biznesu i nie możesz samodzielnie sprostać tym zadaniom – zadzwoń lub napisz. Poprowadzimy Twój profil firmowy na Facebooku za Ciebie.