Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
rtm real time marketing

RTM, czyli Real Time Marketing

RTM (Real Time Marketing) to nic innego jak marketing czasu rzeczywistego. Jest to szybka i trafna reakcja marketerów na bieżące wydarzenia społeczne, polityczne, czy kulturowe. Szczególną rolę odgrywa w Social Media i ma głównie postać graficzną. Koszty RTM są stosunkowo niskie, a trafne działania prędko rozprzestrzeniane są w sieci przez Internautów. Szacuje się, że wpisy real time marketingowe generują o wiele większe interakcje użytkowników sieci niż zwykłe wpisy.

Co ma wpływ na RTM (Real Time Marketing)?

Duży wpływ mają oczywiście wydarzenia bieżące w naszym kalendarzu, czyli różne święta, czy różne wydarzenia typu Walentynki, ale najważniejszy jest tzw. newsjacking, czyli sprytne i humorystyczne wykorzystanie bieżących wydarzeń w różnych dziedzinach życia na potrzeby marketingu. Najważniejsze jest, aby skomentować w dowcipny sposób otaczającą nas rzeczywistość. Większość działań real time marketingowych można zaplanować, ale bardzo często zdarzają się sytuacje, na które trzeba reagować natychmiast.

RTM (Real Time Marketing) to klucz do sukcesu

Umiejętne wykorzystanie RTM real time marketingu może być kluczem do sukcesu. Główną rolę odgrywa tutaj refleks. W Polsce wielu handlowców wykorzystało RTM po wpadce ministra Waszczykowskiego i jego słynnym San Escobar. Media społecznościowe aż pękały w szwach od memów, a wiele marek prześcigało się w sprzedaży gadżetów związanych z tym legendarnym już krajem. Zyskali producenci koszulek, map, biur podróży oraz wielu, wielu innych. Na świecie furorę zrobiła premiera “Gwiezdnych wojen”. Wiele firm wykorzystało motywy filmowe do swoich kampanii marketingowych. Za prekursora RTM uważa się jednak producenta ciasteczek Oreo, który bardzo szybko zareagował na wyłączenie prądu na stadionie podczas Super Bowl. Hasło “You can still dunk in the dark” stało się już legendą.

Nie tylko Social Media

RTM znaczącą rolę gra przede wszystkim w Social Mediach. Ale możemy wykorzystać również newslettery, reklamy Google AdWords, czy reklamy outdoorowe typu banner.

Zażegnaj kryzys

Real Time Marketing pozwala również szybko reagować na kryzysy, np. negatywne komentarze na profilu. Nawet jeśli pojawią się w środku nocy warto szybko i z polotem na nie odpowiedzieć, aby nie stały się zaczątkiem czegoś groźniejszego. W ogóle bardzo ważne jest, aby reagować na posty, nawet te pozytywne.

Co można zyskać dzięki RTM?

  • budowanie zasięgu,
  • generowanie zysków,
  • pozytywny wizerunek marki,
  • zwiększenie zainteresowania marką i produktami.
Trendy marketingowe 2018 Marketing szeptany, czyli buzz marketing

Related Posts

błędy w pozycjonowaniu

Artykuły

Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu

Legalny konkurs na Facebooku - jak go zorganizować?

Artykuły

Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

memy jak ich używać

Artykuły

Memy – co to jest i jak ich używać?

Najnowsze wpisy

  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?
  • Memy – co to jest i jak ich używać?
  • Marketing w czasie kryzysu – na jakich działaniach należy się skupić?
  • Jak analizować statystyki na Facebooku

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.