SEO PR . Pozytywny wizerunek firmy w sieci
Istnieje wiele rodzajów SEO. Jednym z nich jest SEO PR, czyli powiązanie działań pozycjonerskich z public relations. Celem tych działań jest wysoka pozycja strony w sieci i pozytywny wizerunek firmy. Kreowanie tego typu działań wizerunkowych ma dotrzeć do jak największej liczby odbiorców wyszukujących naszą firmę w sieci oraz stworzyć jej pozytywny odbiór.
Internauci szukają opinii
Wielu Internautów szuka przed dokonaniem zakupu, czy wyborem danej usługi opinii w sieci na temat danej firmy. Przeglądają oni różne fora internetowe, media społecznościowe, wszelkie blogi, czy różnego rodzaju artykuły. Bardzo często klienci wybierają daną firmę kierując się pozytywnymi opiniami zamieszczonymi w Internecie. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się zatem na działania SEO PR, by poprawić wizerunek firmy online.
Kiedy warto inwestować w SEO PR?
W SEO PR warto inwestować zarówno wtedy, gdy chcemy stworzyć korzystne oblicze naszej marki, jak i wówczas, gdy chcemy nieco ocieplić wizerunek firmy np. po wielu negatywnych komentarzach w Internecie. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku działania SEO PR przyniosą wiele korzyści.
SEO PR polega na publikacji pozytywnych opinii na temat danej firmy w sieci. Mogą to być platformy poświęcone opiniom i komentarzom, odrębne publikacje, czy zamieszczanie postów w Social Media. Potencjalni klienci wyszukując opinie na temat danej firmy, czy marki znajdą więc wiele przychylnych wypowiedzi, które z kolei wzbudzają zaufanie.
Pozytywny wizerunek firmy – zalety SEO PR:
- pozytywny wizerunek firmy,
- zaufanie klientów,
- rozpoznawalność,
- większa liczba odbiorców,
- pozyskiwanie wartościowych linków,
- lepsza komunikacja z klientem – feedback,
- monitoring fraz
Zadbaj o Internet image
Aby budować markę oraz pozytywny wizerunek firmy od podstaw warto zwrócić się w tej kwestii do profesjonalistów. Jeśli masz problem z negatywnymi opiniami w Internecie, serdecznie zapraszamy do uKONTENTowanych. Z pewnością znajdziemy rozwiązanie Twoich problemów wizerunkowych.
Wizerunek firmy krok po kroku
SEO PR jest procesem na wyniki którego trzeba poczekać, jednak jest to najbardziej naturalny model promocji. Przebiega on w kilku podstawowych i zasadniczych etapach, które poniekąd pokrywają się z etapami realizacji optymalnej strony internetowej. Jeśli jednak nie masz jej jeszcze, wszystkie etapy należy przejść obowiązkowo.
Po pierwsze: TARGET
Pierwszym krokiem jest ustalenie właściwej grupy docelowej, potencjalnych odbiorców naszych usług lub produktów. Nasza grupa docelowa, czyli tzw. target, składać się będzie z wszystkich tych osób, które mogłyby być zainteresowane wyszukaniem naszej marki lub towaru w sieci. Weźmy za przykład firmę, która zajmuje się produkcją tekstyliów. Grupami docelowymi mogą być na przykład domowe krawcowe, zakłady szwalnicze, zakłady tapicerskie, dekoratorzy wnętrz i projektanci mody. Nasze teksty, wszystkie treści oraz cały content powinien być skierowany bezpośrednio do tych grup targetowych, które wyznaczyliśmy. To pierwsza zasada aby wykreować pozytywny wizerunek firmy.
Po drugie: KEYWORDS
Gdy mamy już wiedzę dotyczącą tego kto może być odbiorcą naszego produktu, musimy ustalić w jaki sposób będą szukać naszych materiałów w internecie – czy lepszą frazą będzie ”hurtownia tekstyliów” czy może ”producent tekstyliów”? Czy bardziej popularnym hasłem jest ”producent materiałów tekstylnych”, czy może po prostu ”producent tekstylia”? To bardzo ważne pytania, na które musimy znaleźć właściwe odpowiedzi. Bez wyznaczenia odpowiednich i skutecznych słów kluczowych, które zadziałają na naszych klientów, trudno będzie odnieść sukces. Analiza fraz kluczowych jest zatem kolejnym obowiązkowym elementem.
Po trzecie: MIEJSCA
Promocja marki, produktu, firmy to nie tylko optymalizacja strony www. To również poprawa widoczności marki w sieci. Tworząc wizerunek firmy online warto więc zadbać o wpisy na forach internetowych, blogach, portalach społecznościowych i w innych ewentualnych miejscach, w których publikować będziemy informacje o naszych produktach i usługach. Jeżeli Twoja strona lub sklep posiada kod Google Analytics, wykorzystaj dane, które dla Ciebie pozbierał – mogą się okazać zaskakujące, a na pewno przydatne!
Po czwarte: OPTYMALIZACJA STRONY WWW/SKLEPU
Jeżeli posiadasz już stronę internetową i uważasz, że jej efekty mogłyby być o wiele lepsze, sprawdź czy jest ona dobrze zoptymalizowana. Zadbaj o to by content bogaty był w twoje frazy kluczowe. Z drugiej strony jednak bez przesady – musi to być sensowne i w miarę naturalne. Nadaj odpowiednie tytuły oraz uzupełnij meta znaczniki. Pisz teksty rzeczowe, konkretne i ciekawe – nie mogą być oderwane od tematyki strony.
SEO PR ma olbrzymie znaczenie dla tego jak będzie odbierana Twoja marka w sieci. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, ciekawe teksty, odpowiednio dobrane słowa kluczowe, promocja w innych miejscach w sieci oraz aktywność na portalach społecznościowych zapewnią Twojej marce i produktom sukces.
Zobacz także – Wywiad z Rafałem Wachnikiem z Linkhouse