Zmiany na Facebooku 2018
Zmiany na Facebooku 2018. Dlaczego Facebook się zmienia.
Zmiany na Facebooku były od zawsze. Portal Zuckerberga ciągle się rozwija i powołuje do życia nowe algorytmy. Twórcy Facebooka obawiają się utraty użytkowników oraz skróceniem czasu, jaki użytkownicy spędzają w serwisie. Permanentne zmiany na Facebooku spędzają sen z powiek firmom marketingowym. Celem Facebooka jest m.in. walka z fake newsami, odbudowanie więzi społecznych oraz wywołanie większej ilości dyskusji. Internauci skarżyli się, że widzą więcej reklam, czy firmowych postów zamiast informacji od znajomych. Nowy algorytm zmienia te proporcje.
News feed – nowy algorytm
Mark Zuckerberg zapowiedział wprowadzenie nowego algorytmu News feedu, dotyczącego lokalnych treści. Założeniem jest wyświetlanie się większej ilości lokalnych newsów i treści, które powinny być zdaniem marketingowców bardziej interesujące dla użytkowników.
Dzięki temu rozwiązaniu zyskają z pewnością lokalne gazety, czy wydawnictwa, których informacje będą się wyświetlały w pierwszej kolejności w aktualnościach i których treści będą aktywnie poszukiwane przez Internautów w wyszukiwarkach internetowych. Dodatkowo użytkownicy Facebooka wskażą, które źródła newsów są według nich najbardziej rzetelne i ciekawe. Te zmiany na Facebooku z punktu widzenia odbiorcy są dobre. Ale co z kontami firmowymi?
Problemy fanpage’y firmowych
Nowe zmiany na Facebooku w News feedach uderzają przede wszystkim w profile firm, marek i mediów. Mark Zuckerberg postanowił, dać pierwszeństwo postom naszych znajomych. W pierwszej kolejności będą wyświetlały się posty, które mają największe szanse na dyskusje, bądź przyczynią się do pogłębienia relacji ze znajomymi. Treści udostępniane na profilach firmowych mają mieć niższą rangę ze względu na mniejszą ilość udostępnień, czy komentarzy. Nie są prognozowane jakieś wielkie spadki zainteresowania fanpage’ami firmowymi, a jedynie wahania w interakcjach. Z pewnością honorowane będą płatne reklamy.
Zmiany na Facebooku – jak sobie z nimi radzić?
Zmiany na Facebooku mocno ucięły zasięgi firmowym fanpage’om. Istnieją jednak sposoby, aby chociaż trochę obejść nowe ograniczenia Facebooka. Wystarczy kliknąć w profilu firmy button “Obserwowanie”, a następnie “Wyświetlaj najpierw”, aby treści firmowe nie spadły w rankingu wyświetlań postów. Można także tworzyć grupy wokół naszego fanpage’a, które będą aktywizowały Internautów.
Facebook będzie bardzo przychylnie patrzył na funkcję live stream. Firmy powinny więc rozważyć wprowadzenie na swoim fanpage’u relacji na żywo np. z jakichś ważnych wydarzeń. Także wydarzenia organizowane przez marki będą pozytywnie oceniane przez serwis.
Nowe funkcje
Dodatkowo jeżeli jesteśmy fanami jakiejś firmy na Facebooku możemy “uśpić” wyświetlanie postów danej firmy na 30 dni. Wystarczy kliknąć na button “snooze”, aby nie docierały do nas treści danej marki.
Facebook postanowił także walczyć z baitingiem, czyli pozyskiwaniem fanów poprzez organizowanie różnego rodzaju głosowań na profilach, czy tagowaniu znajomych. Takie posty będą miały ograniczony zasięg. Facebook będzie też blokował profile publikujące tzw. “fake newsy”.
Wiemy także, że w Messengerze nastąpi wiele zmian. Już dziś możemy zastosować np. FB Unseen, która pozwala ukryć swoją obecność online i aktywność w Messengerze.
Messenger
Zainteresowanie botami ciągle rośnie. Rok 2017 był przełomowy w kwestii ich rozwoju. Odgrywają one olbrzymią rolę w kontakcie z klientem. Aktualnie Messenger podlega wielu testom, które mają otrzymać szereg nowych funkcji i usprawnić jeszcze bardziej komunikację. Automatyzacja komunikacji ma tendencję rozwojową i z pewnością będzie podlegała ulepszeniom w 2018.
Kiedy nastąpią zmiany?
Nie można określić dokładnej daty wprowadzenia zmian na Facebooku. Z pewnością będą one następowały stopniowo.
Zobacz także:
Ile tekstu na grafice do reklamy na FB?