Marketing szeptany, czyli buzz marketing
Marketing szeptany jako ważne narzędzie marketingowe
Marketing szeptany, czyli buzz marketing jest jednym z wielu narzędzi marketingowych. Niestety za sprawą wielu amatorów często uznawany jest jako działalność spamowa. Profesjonalnie przeprowadzona “szeptanka” przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszymi produktami. Badania pokazują, że ponad połowa Internautów przed dokonaniem zakupu szuka opinii o danym produkcie w sieci. Czy warto więc inwestować w marketing szeptany?
Marketing szeptany – główne zadania
Naszym zdaniem warto prowadzić kampanie buzz marketingowe. Dobrze przemyślane działania buzz marketingowe przyczynią się z pewnością do budowania komunikacji z klientem. Marketing szeptany ma za zadanie zachęcenie potencjalnych klientów do podejmowania interakcji – pisania komentarzy, wyrażania opinii, wymiany zdań. Dzięki temu możemy lepiej poznać zdanie klienta. Generalnie im więcej się rozmawia o danej marce, tym lepiej.
Gdzie prowadzić kampanie buzz marketingowe?
Do przeprowadzania kampanii buzz marketingowych wykorzystuje się przede wszystkim różnego rodzaju fora internetowe. To głównie tam Internauci wymieniają się poglądami, czy opiniami. Spora część działań marketingu szeptanego przeniosła się także do Social Media. Na Facebooku powstaje wiele grup tematycznych, gdzie można się wypowiedzieć o danym produkcie, lub polecić go innym użytkownikom. Warto więc być aktywnym na swoim fun page’u i mieć dobrego influencera, który w sposób właściwy zareaguje na wszelkie wpisy. Dobry influencer inicjuje i moderuje dialogi z potencjalnymi klientami, oczywiście w sposób etyczny.
Marketing szeptany a amatorzy
W sieci aż roi się od amatorów oferujących działania buzz marketingowe dosłownie za grosze za wpis. Jeżeli jednak zależy Ci na pozytywnym wizerunku swojej firmy, zwróć się lepiej do wykwalifikowanych marketerów. Lepiej zapłacić więcej, niż stracić dobre imię. Dobre agencje marketingowe nie pozwalają sobie na spamowanie i działają zgodnie z zasadami etyki. Amatorzy często przedstawiają konkurencję w niekorzystnym świetle, lub przekazują kłamliwe informacje na temat produktu. Amatorzy piszą o danej marce w samych superlatywach, bardzo często w nachalny sposób. Już to może się Internautom wydać podejrzane. Jeśli chcesz więc wdrożyć marketing szeptany dla swojej marki, skontaktuj się lepiej z profesjonalistami. UKONTENTowani chętnie Ci w tym pomogą.
Zobacz także – Co to jest remarketing?
Pozytywne działania buzz marketingu:
- pozytywny wizerunek firmy,
- zwiększenie widoczności marki,
- prowadzenie dialogu z klientem,
- dotarcie do większego grona odbiorców,
- zapamiętanie marki przez klienta.
Dlaczego warto wybrać marketing szeptany?
- z badań wynika, że ludzie kierują się sugestią, rekomendacją, a nie reklamą jako źródłem przekonania o wyższości produktu nad pozostałymi;
- buzz marketing to działania stopniowe, więc są bardzo wiarygodne;
- marketing szeptany (przeprowadzony skrupulatnie i bezpiecznie) sprawia, że marka staje się godna zaufania;
- jest to stosunkowo tania forma promocji;
- w każdej chwili można rozpocząć i zakończyć tę formę promocji;
- buzz marketing jest subtelną formą reklamy – nikomu się nie narzucamy, informacje o nas znajdują tylko ci, którzy szukają produktów/usług z zakresu naszej działalności.
Kiedy potrzebny jest marketing szeptany?
- kiedy Twoja marka nie jest popularna w sieci;
- wówczas gdy chcesz wypromować nowy produkt lub usługę;
- gdy w sieci pojawia się wiele negatywnych komentarzy na temat Twojego produktu lub usługi;
- gdy Twoja pozycja w sieci nie jest stabilna;
Co nasza agencja oferuje w zakresie marketingu szeptanego?
- Przygotowanie strategii kampanii buzz marketing;
- dokładna selekcja wartościowych punktów (miejsc, np. forów, portali, mediów społecznościowych itp.) i kanałów promocji;
- Prowadzenie działań marketingu szeptanego w określonym przedziale czasowym ( wg częstotliwości określonej w strategii);
- Regularne raportowanie z wykonywanych działań oraz efektów;