Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
SEO w czase pandemii - dlaczego warto

SEO w czasie pandemii, czyli dlaczego nie warto wstrzymywać działań przez koronawirusa

Koronawirus, kwarantanna, epidemia – teraz te słowa królują we wszystkich mediach i to one zaprzątają myśli wszystkich. Przedsiębiorcy łapią się za głowy i już planują, jak zwalczyć kryzys, ograniczając jednocześnie wydatki na działania marketingowe. A to właśnie działania SEO w czasie pandemii mogą uratować wiele firm przed bankructwem. Odpowiadamy więc, dlaczego warto dbać o wyniki w internecie również w tych niełatwych chwilach.

Misja ratunkowa „SEO w czasie pandemii”

Na świecie było tyle dżum co wojen. Mimo to dżumy i wojny zastają ludzi zawsze tak samo zaskoczonych.* I choć wszyscy naukowcy zgodnie zapowiadali, że kolejna epidemia to kwestia czasu, to raczej nikt nie spodziewał się, że wiosnę 2020 roku rozpoczniemy zamknięci w czterech ścianach. Nie mogli tego przewidzieć oczywiście również przedsiębiorcy przy planowaniu strategii marketingowej na cały rok. Gdy koronawirus w Polsce zaczął szaleć, wiele firm stanęło przed arcytrudnym zadaniem – jak przetrwać w czasach zarazy (tak, teraz wszystko robimy w czasach zarazy i cytujemy Marqueza niezliczoną ilość razy). Nie ma jednego skutecznego lekarstwa na to, by obyło się bez ofiar w ludziach (braki kadrowe z powodu kwarantanny lub choroby, ale także zwolnienia przez kłopoty finansowe) i bez strat pozycji w internecie. Możemy jednak wyjaśnić, dlaczego warto prowadzić SEO w czasie pandemii i jakie działania będą najskuteczniejsze. Dla wielu firm może to być prawdziwe koło ratunkowe i antykryzysowe.

google trends a seo w czasie pandemi

* Cytat z “Dżumy” A. Camusa. Zainteresowanie powieścią w czasie epidemii rośnie, co widać na wykresie w Google Trends. 

Internet jak wielki market

Już od ładnych kilku lat obserwowaliśmy trend na zakupy online. Coraz więcej czasu spędzamy przed komputerem, tabletem czy smartfonem, coraz więcej rzeczy więc wykonujemy przez internet. Będąc w sieci możemy słuchać muzyki, rozmawiać ze znajomymi, szlifować swój język obcy, składać urzędowe wnioski oraz oczywiście kupować niemalże wszystko. Można powiedzieć, że świat już od dawna nieświadomie szykował się na taki czarny scenariusz i przymusowy lockdown, przenosząc praktycznie wszystkie biznesy do sieci. Teraz zakupy przez internet to nie tylko najwygodniejszy, ale i najbezpieczniejszy sposób na zdobycie potrzebnych rzeczy. Jeśli więc sprzedajesz swoje produkty lub usługi przez stronę internetową, to teraz jest dobry czas na wypromowanie swojej firmy. Właśnie teraz, kiedy większość osób buszuje po internecie całymi dniami. Nawet jeśli użytkownik nie zdecyduje się jeszcze na zakupy, to jest duża szansa, że zostaniesz zapamiętany i klient powróci do ciebie w spokojniejszych czasach.

Mądre i dopasowane SEO w czasie pandemii

Epidemia wirusa SARS-CoV-2 znacząco zmieniła zachowania użytkowników w sieci. Diametralnie inne są też wyszukiwania w internecie. Wiadomo, że ludzie szukają głównie informacji o koronawirusie (jakie są objawy koronawirusa, jak uchronić się przed wirusem itp.), ale nie tylko. Furorę robią środki ochronne, jak maseczki i rękawiczki oraz płyny do dezynfekcji i żele antybakteryjne. Jeśli nie działasz w takiej branży, nie znaczy, że nie możesz prowadzić efektywnego SEO w czasie pandemii. Sklepy kosmetyczne mogą promować np. środki pielęgnujące skórę wysuszoną szorowaniem mydłem i dezynfekowaniem. Firmy meblowe mogą skupiać się na inspirowaniu ludzi – w końcu większość czasu spędzamy teraz w domu, to i wielu z nas może właśnie teraz planować gruntowny remont po epidemii. I skrupulatnie zapisze sobie linki z meblami czy dekoracjami z twojej najnowszej kolekcji. Rozkwit mogą przeżywać sklepy z artykułami dla zwierząt – w końcu psy to dla właścicieli przepustka na legalne wyjście z domu.

produkty topowe w czasie koronawirusa

A oto potwierdzenie, czego szukali Polacy po wybuchu pandemii. 

Ciężkie zadanie mają biura podróży, ale i one mogą i powinny wykorzystać ten czas na działania SEO. Oczywiście nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie teraz reklamował wycieczek zagranicznych, ale możesz użytkownikom przybliżyć świat. Nie promuj wycieczek do Bergamo, pokaż za to, jak piękne to miejsce o bogatej tradycji i przypomnij, dlaczego warto dbać o zdrowie swoje i innych – żeby móc jak najszybciej wrócić do normalności, a regiony świata dotknięte pandemią mogły znów zacząć tętnić życiem.

Edukacja użytkowników

Czas kwarantanny społecznej możesz wykorzystać także na edukowanie społeczeństwa – zarówno prezentować im swój produkt, ale też przypominać o zachowaniu środków ostrożności. Pytasz, dlaczego firma sprzedająca części samochodowe ma uczyć ludzi jak myć ręce? Ano dlatego, że już dawno udowodniono, że klient nie kupuje tylko produktu. Kupuje też pośrednio markę, z której filozofią chce się utożsamiać. Zaangażowanie twojej firmy w pomoc innym na pewno nie zostanie zapomniane.

SEO w czasie pandemii, czyli ratuj co masz

Obawiamy się strat wywołanych koronawirusem i liczymy już, ile czasu zajmie powrót do normalności. A czy ty pamiętasz, ile czasu walczyłeś o uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w Google’u? Ile razy analizowałeś frazy kluczowe, by trafić w gusta użytkowników? Dobre SEO nie bierze się z kapelusza, to efekt wielu złożonych działań. To także nie sprint, a maraton i na efekty trzeba długo poczekać. To teraz zastanów się, czy chcesz przekreślić cały ten wysiłek i potem budować wszystko od nowa? Podstępny wirus spowoduje wystarczająco dużo kłopotów, bez sensu dokładać sobie kolejnych i narażać się na dodatkowe straty finansowe.

dlaczego kupujemy w internecie

Trzy główne czynniki wpływające na zakupy przez internet (dane z 2019 r.). Teraz pewnie bezpieczeństwo i troska o zdrowie byłyby na pierwszym miejscu. 

Kluczowa optymalizacja działań

Warto przemyśleć, czy nie trzeba wprowadzić korekty do działań promocyjnych. Przydatna będzie tu ponowna analiza fraz kluczowych oraz wyników w Google Search Console. Wskażą kierunek działań SEO w czasie pandemii, ukazując czasem dość zaskakujące wyniki. Być może konieczne będą znaczące zmiany w działalności firmy, ale to właśnie one mogą uchronić ją przed poważnymi skutkami koronawirusa. Nie ma się co bać – pewne zmiany są nieuniknione. Dobrze też zasięgnąć rady Google Trends i przejrzeć aktualnie najpopularniejsze tematy. Może zainspirują cię do czegoś nowego.

Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie

Chociaż może teraz ciężko w to uwierzyć, to pandemia koronawirusa kiedyś się skończy. Może nie za dwa tygodnie, ale jednak – kiedyś w końcu będzie lepiej. I już teraz musisz przygotować swoją firmę na życie po koronawirusie. W tym czasie nie pozwól robotom Google’a o sobie zapomnieć. Nie prześpij też zmian na rynku i reaguj na bieżąco na zmiany trendów społecznych. Nie musisz tego robić sam, lepiej zasięgnąć rady doświadczonych marketingowców i specjalistów od SEO. Po wnikliwych analizach doradzą ci, na czym warto skupić działania SEO w czasie pandemii, ale i po jej zakończeniu. Ten czas firmy mogą wykorzystać jeszcze w jeden sposób – poszerzać wiedzę i zadbać o projekty, na które nie było czasu. Może właśnie teraz nadszedł ich moment.

Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto robić SEO w czasie pandemii, to zgłoś się do nas. Wspólnie zastanowimy się nad strategią działania i obierzemy prawidłowy kierunek. I oczywiście życzymy wszystkim dużo zdrowia.

Projektowanie grafik do social media Profesjonalny profil firmowy na Facebooku – Jak go stworzyć i prowadzić?

Related Posts

błędy w pozycjonowaniu

Artykuły

Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu

Legalny konkurs na Facebooku - jak go zorganizować?

Artykuły

Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

memy jak ich używać

Artykuły

Memy – co to jest i jak ich używać?

Najnowsze wpisy

  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?
  • Memy – co to jest i jak ich używać?
  • Marketing w czasie kryzysu – na jakich działaniach należy się skupić?
  • Jak analizować statystyki na Facebooku

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.