Rebranding – z czym to się je?
Co to jest rebranding?
Rebranding jest to nic innego jak strategia marketingowa, polegająca na odświeżeniu wizerunku firmy (np. zmiana logo, nazwy produktu). Polega ono także na przekształceniu jednej firmy w drugą (np. przekształcenie TP S.A Orange). Modyfikacje wizerunkowe mają na celu zmianę postrzegania marki przez klientów oraz zbudowaniu zupełnie nowej reputacji firmy.Sprzedaż spada, nie ma popytu na Twoje produkty, a całość Twojej oferty wygląda nijako i nieatrakcyjnie? Przyjrzyj się bliżej rebrandingowi.
Co zyskasz?
Dzięki rebrandingowi możesz zyskać większą liczbę klientów oraz zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy. Wtedy zacznie być postrzegana jako nowoczesna i idąca z duchem czasu. Z reguły refresh wizerunku firmy to kosztowna sprawa, ale czasem nawet niewielka zmiana kolorystyczna może wywołać niespodziewany efekt i przyciągnąć klientów.
Poinformuj odbiorców, że robisz rebranding
Pamiętaj także, że ważna jest odpowiednio przygotowana kampania informacyjna. Musisz przecież poinformować swoich odbiorców o zmianach. Możesz do tego wykorzystać np. Social Media, z których korzystają przecież miliony ludzi każdego dnia, ale nie zapominaj także o spotach reklamowych, reklamie w prasie czy zwykłych ulotkach, banerach i plakatach.
Rebranding – przykłady
Oto kilka przykładów firm, które zastosowały rebranding:
CPN zmieniło się w PKN Orlen
Tablica przekształciła się w OLX
Telekomunikacja Polska połączyła się z Orange
Lucas Bank zmienił nazwę na Credit Agricole
mBank zmienił logo
Takich rebrandingów dokonywaliśmy również i my, a ich efekty możecie zobaczyć w projektach stron internetowych.