Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
Posiadasz stronę firmową? Jeśli tak, Menedżer firmy na Facebooku jest dla Ciebie. Pozwoli Ci usprawnić pracę. Dzięki korzystaniu z niego wszystko stanie się jasne i przejrzyste. W prosty sposób nadasz role innym użytkownikom, a jeżeli zdecydujesz się promować swoją firmę, wszystkie jej zasoby będziesz mieć w jednym miejscu.
Menedżer firmy powstał po to, aby ułatwić życie administratorom stron na Facebooku, zwłaszcza jeżeli zarządzają więcej niż jedną stroną lub kilkoma kontami reklamowymi. Nie jest to nowość , jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z jego istnienia i możliwości. Dlatego właśnie powstał ten artykuł.
Menedżer firmy na Facebooku – co to jest?
Jak sam Facebook wyjaśnia:
Menedżer firmy ułatwia reklamodawcom integrowanie działań marketingowych na Facebooku w obrębie firmy oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi. Ta bezpłatna platforma zapewnia następujące możliwości:
Emitowanie i monitorowanie reklam Zarządzanie zasobami (takimi jak strony i konta reklamowe) Dodawanie agencji i partnerów marketingowych do pomocy w zarządzaniu firmą
Zasadniczą zaletą Menedżera jest to, że pozwala on oddzielić życie prywatne od pracy. Jest po prostu przestrzenią do zarządzania firmą. Dzięki niemu możesz przydzielić zadania w obrębie platformy swoim pracownikom lub zlecić je agencji marketingowej.
Dlaczego warto korzystać z Menedżera firmy na Facebooku?
Menedżer firmy na Facebooku pozwala na “utrzymanie porządku”- wszystkie zasoby firmowe są w jednym miejscu. Jest do nich stały dostęp i są bezpieczne, gdyż Facebook wprowadza w tym obszarze szereg narzędzi zabezpieczających, które pomagają skutecznie kontrolować wszystkie zasoby. Więcej na ten temat dowiesz się u źródła >> Centrum zabezpieczeń w Menedżerze firmy.
Tak jak wspomniałam wcześniej, to rozwiązanie pozwala skutecznie oddzielić pracę od życia prywatnego. Jeżeli masz fanpage, powiadomienia dotyczące go pojawiają się na Twoim prywatnym koncie. Natomiast w przypadku kiedy korzystasz z Menedżera firmy na Facebooku będziesz otrzymywać powiadomienia dopiero po zalogowaniu się do niego.
Ponad to dzięki kontu firmowemu w prosty i wygodny sposób możesz zarządzać osobami i ich rolami na fanpage’ach. Łatwo można dodać do niego dostęp do określonych zasobów lub go odebrać w przypadku np. zakończenia współpracy.
Najważniejsze funkcje Menedżera firmy
Do tych najbardziej istotnych należy:
- Możliwość założenia konta reklamowego, a co za tym idzie publikowanie i monitorowanie reklam. A także łatwy sposób ich edycji.
- Łatwość w zarządzaniu zasobami Menedżera firmy. Mam tu na myśli strony strony (jeżeli oferujesz swoim klientom różne produkty lub usługi, przeznaczone do różnych grup docelowych to warto stworzyć dla nich osobne fanpage’e) konta reklamowe, piksele, katalogi produktów, aplikacje, konta na Instagramie. Z jednego miejsca można przydzielać dostęp do poszczególnych zasobów osobom, a także dodawać i usuwać osoby.
- Wygodne udzielanie dostępu do zasobów firmowych osobom spoza firmy np. agencjom marketingowym lub partnerom działań promocyjnych.
Menedżera firmy na Facebooku zakładają duże firmy, ale także te mniejsze, których właściciele myślą o ich rozwoju. Dlatego nawet jeżeli w tym momencie nie masz wielkich planów, ani ambicji prowadząc stronę firmową swojej firmy zastanów się jak ma ona wyglądać za rok. Może warto usystematyzować swoją pracę i poznać nowe możliwości?
Menedżer firmy na Facebooku – jak go założyć?
Decydujesz się? I dobrze 🙂
Aby utworzyć konto w wejdź na stronę business.facebook.com i skonfiguruj swoje konto. Warto też od razu zapisać sobie tę stronę, bo to z niej będziesz się logować do narzędzia. Wystarczy, że klikniesz przycisk UTWÓRZ KONTO w prawym górnym rogu strony.
W okienku, które wyskoczy, zgodnie z instrukcją, podaj nazwę firmy, Twoje imię i nazwisko oraz adres mailowy, który będzie powiązany z kontem. Następnie Facebook poprosi Cię o uzupełnienie danych firmowych oraz zapyta o cel biznesowy Twojego konta. Należy zaznaczyć zgodnie z prawdą jedną z dwóch propozycji.
I to wszystko. Od tego momentu masz Menedżera firmy na Facebooku.
Jak dodać stronę firmową do Menedżera firmy?
Oczywiście po co komu to narzędzie jeżeli nie będzie właściwie skonfigurowane. Na samym początku musisz dodać do niego stronę swojej firmy na Facebooku. Aby to zrobić z menu umieszczonego po lewej stronie panelu wybierz Ustawienia firmowe, a następnie Strony, które znajdziesz w zakładce Konta.
Kliknij przycisk Dodaj. Facebook zapyta Cię wówczas jaką stronę chcesz dodać. Masz trzy możliwości: możesz utworzyć nową stronę, poprosić o dostęp do strony, której właścicielem jest ktoś inny lub dodać swoją stronę, która już istnieje.
Jak dodać osoby?
Kolejne zadanie jakie przed tobą stoi to dodanie osób. Oczywiście tylko jeżeli chcesz to zrobić. Ze swojej strony dodam tylko, że warto ponieważ jeżeli zdarzy się tak, że utracisz dostęp do strony (takie rzeczy się zdarzają), osoba dodana do Menedżera firmy może dać ponowny dostęp Tobie lub wykonać inne działania związane ze strony. Zawsze dobrze jest mieć takie wyjście awaryjne.
Osoby możesz dodać w poziomu strony firmowej nadając jej odpowiednią rolę na stronie lub z poziomu Menedżera firmy. Aby to zrobić wejdź ponownie na Ustawienia firmowe i z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Osoby. Kliknij niebieski przycisk Dodaj, a następnie podaj adres mailowy osoby, której chcesz przydzielić rolę w Twoim Menedżerze. Musi to być adres e-mail powiązany z profilem tej osoby na Facebooku, ponieważ do Menedżera firmy logujemy się profilem prywatnym.
Następnie wybierz rolę jaką chcesz nadać tej osobie. Możesz wybierać między dostępem:
- pracownika, który ma ograniczone możliwości.
- analityka, który może wyświetlać informacje finansowe firmy – faktury, transakcje, wydatki na koncie.
- redaktor finansowy, który poza dostępem analityka może dodatkowo edytować informacje finansowe firmy i dane karty kredytowej.
- administratora, który ma pełną kontrolę nad Twoim Menedżerem – może edytować ustawienie konta, dodawać osoby i narzędzia.
Kliknij Zaproś i gotowe.
Jeżeli chcesz aktywnie działać w imieniu swojej firmy na niebieskim portalu, zacznij od założenia Menedżera swojej firmy. Niesie on za sobą wiele możliwości. Możesz założyć konto reklamowe dla swojej strony firmowej i zacząć ją promować. Możesz uruchomić piksel Facebooka na stronie, dzięki temu dowiesz się co jest klikane i oglądane na Twojej stronie. Później na wiele sposobów wykorzystasz to w swoich działaniach reklamowych.
A o tym już niebawem na naszym blogu.
Zobacz także:
Jak pobrać rozmowy z Messengera?