Skip to content
Menu
agencja marketingowa ukontentowani
  • Oferta
    • Konsultacje i doradztwo
      • Strategie Marketingu Internetowego
    • Analityka Internetowa
      • Google Analytics
      • Google Tag Manager
      • Piksel Facebook
    • Pozycjonowanie
      • Optymalizacja stron internetowych
      • Pozycjonowanie Lokalne
      • Pozycjonowanie Stron Internetowych
      • Pozycjonowanie Sklepów Internetowych
      • Audyt SEO
      • Analiza Słów Kluczowych
    • Social Media
    • Reklama Google Ads
    • Strony i Sklepy Internetowe
      • Sklepy Internetowe
      • Strony Internetowe
    • Content Marketing
  • Portfolio
  • O Nas
    • Historia
    • Polityka jakości
    • Wartości
    • Referencje
  • Kariera
  • Blog
  • Kontakt
  • Wycena
Close Menu
copywriter czym się zajmuje

Copywriter – kim jest i co robi?

Internet jest pełen treści. Artykuły na blogach, opisy produktów, treści informacyjne, żeby wymienić kilka. Skąd one się biorą i komu by się chciało to wszystko pisać. I tu właśnie pojawia się copywriter – bohater, którego potrzebujemy, ale na którego nie zasługujemy. Jeśli wydaje Ci się, że treści może pisać każdy, a post na FB tworzy się sam w minutę, to masz rację – wydaje Ci się.

Kto to jest copywriter?

Niestety nie ma polskiego odpowiednika dla tego zawodu, dlatego skazani jesteśmy na angielskie nazewnictwo. Co prawda można powiedzieć, że jest to sprzedawca treści, twórca treści internetowych itp. ale nie do końca odda to całkowity charakter tego zawodu. W kilku słowach copywriter to ktoś kto zajmuje się copywritingiem. I wbrew nazwie wcale nie chodzi o przepisywanie bądź też kopiowanie treści z jednej strony na drugą. To bardzo kreatywny zawód wymagający sporej wiedzy – nie tylko lingwistycznej. Niezbędna jest również wiedza z dziedziny pozycjonowania i marketingu.

Co robi copywriter?

Copywriter tworzy przejrzyste, atrakcyjne treści sprzedażowe i / lub edukujące i angażujące konsumentów. Ponadto tworzy teksty na stronach internetowych, postach na blogach, opisach produktów, reklamach banerowych, biuletynach, platformach mediów społecznościowych oraz innych narzędziach w komunikacji marketingowej. Ponadto wymaga się od niego świetnych umiejętności wyszukiwania informacji na każdy temat. W końcu tworzone przez niego treści internetowe są z najróżniejszych dziedzin.

Praca copywritera może również obejmować koncepcje burzy mózgów i tworzenie scenariuszy sprzedażowych. Współpracuje z działami marketingu i innymi kreatywnymi działami w celu opracowania strategii komunikacji. Jednym słowem copywriter dba o spójny przekaz informacji o marce.

Content marketing czyli co pisze copywriter?

Najczęstszymi treściami pisanymi przez copywriterów są wszelkiego rodzaju artykuły czy wpisy blogowe, opisy produktów lub usług, newslettery i teksty reklamowe. Zobacz też jakie oferujemy usługi content marketingowe.

  • Wpisy blogowe

wszelkiego rodzaju publikacje umieszczane w witrynach internetowych i blogach firmowych. Teksty informujące, branżowe, mające za zadanie przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie odbiorcy. Dobry tekst ułatwia promocję Twojej oferty, zachęca do zakupu produktu oraz wpływa na pozycjonowanie.

  • Opisy produktów i  opisy usług

Ciekawie przedstawiona oferta potrafi generować wysoką sprzedaż towarów i usług. Wzbogacona o właściwie dobrane frazy kluczowe wspomaga pozycje i generuje ruch na stronie.

  • Artykuły eksperckie

Artykuły eksperckie, które w sposób dokładny i wyczerpujący opiszą temat. Takie materiały pomagają budować profesjonalny wizerunek Twojej marki oraz stworzyć status specjalisty w danej dziedzinie. Artykuły white papers tworzone są we współpracy z właścicielem biznesu, który dostarcza wiedzę, którą potem copywriter ubiera w słowa.

  • Teksty reklamowe

Treści sprzedażowe pisane na potrzeby płatnych kampanii, newsletterów i haseł reklamowych.

  • Infografiki

Współpraca z grafikiem w przygotowaniu tekstów i opisów do infografik.

  • Recenzje

Specjalnie przygotowane recenzje czy to produktów czy usług – zasadniczo wszystkiego, co jest związane lub może być z profilem działalności firmy. Takie materiały także pomagają w tworzeniu pozycji eksperta w dziedzinie, którą się zajmujesz.

co robi copywriter
Copywriter to praca wielozadaniowa

Jak pisać treści czyli cechy dobrego copywritera

Podstawową umiejętnością osoby zajmującej się tworzeniem treści jest oczywiście umiejętność pisania. Tzw. lekkie pióro to warunek podstawowy. Jednak sama łatwość pisania i znajomość gramatyki i ortografii, choć ważna, nie wystarczy by zostać copywriterem. Bądź co bądź copywriter to co innego niż pisarz. Jako profesjonalista copywriter musi wiedzieć jak pisać teksty sprzedażowe, dostosowane pod konkretny model odbiorcy. Pisanie treści pod konkretne wskazówki, frazy kluczowe to również znamiona dobrego copywritera.

Chociaż wśród twórców treści internetowych wyróżnia się też content writera i SEO writera, często wszystkie te funkcje w agencji marketingowej pełni jedna osoba, którą nazywa się copywriter. Content writer skupia się przede wszystkim na pisaniu wysokiej jakości treści na strony internetowe. Taki content ma pomóc budowaniu statusu eksperta i wzmacnianiu pozytywnego wizerunku marki.

Pisanie pod SEO czyli copywriting SEO

SEO czyli działania mające na celu optymalizację strony internetowej pod narzędzia wyszukiwarki, to umiejętne posługiwanie się słowem. I to słowem kluczowym sprytnie umieszczonym w tekście. Tym właśnie zajmuje się ktoś taki jak copywriter SEO. Taka osoba nie tylko umie pisać perswazyjne treści, które są poprawne gramatycznie, ale posiada też umiejętność dobrej ich optymalizacji przy użyciu odpowiednio dobranych słów kluczowych.

My robimy to z powodzeniem od wielu lat. Wykorzystujemy specjalne narzędzia do analizy tekstu, które wpierają nas w pisaniu dobrych tekstów i opisów dla klientów. Mało tego – regularnie sprawdzamy wyniki i dostosowujemy gotowe teksty by wciąż były aktualne i atrakcyjne dla czytelników. Nasza praca zatem nie polega tylko na oddaniu gotowego testu, ale skrupulatnej mierzalności jego efektywności oraz odpowiedniej edycji. Poniżej przedstawiamy wykres ilustrujący rok naszej pracy z treścią na stronie klienta. Odpowiednia optymalizacja i dopisanie treści w opisach produktów oraz wpisach blogowych zaowocowało wzrostem wyświetleń oraz sprzedaży.

copywriting seo

 

Jeśli Ty także chciałbyś aby na Twojej stronie znalazły się teksty, które generują ruch i sprzedają, zapraszamy do współpracy. Wypełnij krótki formularz i bądź z nami w kontakcie.

 

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć? Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

Related Posts

ile kosztuje pozycjonowanie

Artykuły

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?

menedżer na facebooku

Artykuły

Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?

błędy w pozycjonowaniu

Artykuły

Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu

Najnowsze wpisy

  • Ile kosztuje pozycjonowanie stron i sklepów? Dlaczego ceny SEO są tak wysokie?
  • Copywriter – kim jest i co robi?
  • Menedżer firmy na Facebooku – dlaczego warto go mieć?
  • Błędy SEO – 6 podstawowych błędów w pozycjonowaniu
  • Legalny konkurs na Facebooku – jak go zorganizować?

Kategorie

  • Artykuły

Oferta

  • Analityka Internetowa
  • Content Marketing
  • Konsultacje i doradztwo
  • Reklama Google Ads
  • SEO
  • Social Media
  • Strony i Sklepy Internetowe

Działania w social mediach

  • Prowadzenie Kanału Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Kampania Reklamowa Facebook Ads

Kontakt

uKONTENTowani Sp. z o.o.
uKONTENTowani.pl
ul. Łużycka 17
Zielona Góra 65-601
+48 571 255 124
biuro@ukontentowani.pl
opinia google
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu w polityce prywatności. Polityka prywatnościAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT