Copywriter – kim jest i co robi?
Internet jest pełen treści. Artykuły na blogach, opisy produktów, treści informacyjne, żeby wymienić kilka. Skąd one się biorą i komu by się chciało to wszystko pisać? I tu właśnie pojawia się copywriter – bohater, którego potrzebujemy, ale na którego nie zasługujemy. Jeśli wydaje Ci się, że treści może pisać każdy, a post na FB tworzy się sam w minutę, to masz rację – wydaje Ci się.
Kto to jest copywriter?
Niestety nie ma polskiego odpowiednika dla tego zawodu, dlatego skazani jesteśmy na angielskie nazewnictwo. Co prawda można powiedzieć, że jest to sprzedawca treści, twórca treści internetowych itp. ale nie do końca odda to całkowity charakter tego zawodu. W kilku słowach copywriter to ktoś kto zajmuje się copywritingiem czyli procesem tworzenia skutecznych, perswazyjnych i funkcjonalnych tekstów. I wbrew nazwie wcale nie chodzi o przepisywanie bądź też kopiowanie treści z jednej strony na drugą. To bardzo kreatywny zawód wymagający sporej wiedzy – nie tylko lingwistycznej. Niezbędna jest również wiedza z dziedziny pozycjonowania i marketingu.
Copywriter – co robi?
Copywriter tworzy przejrzyste, atrakcyjne treści sprzedażowe, edukujące i angażujące konsumentów. Ponadto tworzy teksty na stronach internetowych, wpisy blogowe, opisy produktów, hasła reklamowe na banerach, biuletynach, platformach mediów społecznościowych oraz innych narzędziach w komunikacji marketingowej. Ponadto wymaga się od niego świetnych umiejętności wyszukiwania informacji na każdy temat. W końcu tworzone przez niego treści internetowe są z najróżniejszych dziedzin.
Praca copywritera może również obejmować koncepcje burzy mózgów i tworzenie scenariuszy sprzedażowych. Copywriter współpracuje z działami marketingu i innymi kreatywnymi działami w celu opracowania strategii komunikacji. Jednym słowem to osoba, która dba o spójny przekaz informacji o marce.
Content marketing czyli co pisze copywriter?
Najczęstszymi treściami pisanymi przez copywriterów są wszelkiego rodzaju artykuły czy wpisy blogowe, opisy produktów lub usług, newslettery i teksty reklamowe. Zobacz też jakie oferujemy usługi content marketingowe.
-
Wpisy blogowe
wszelkiego rodzaju publikacje umieszczane w witrynach internetowych i blogach firmowych. Teksty informujące, branżowe, mające za zadanie przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie odbiorcy. Dobry tekst ułatwia promocję Twojej oferty, zachęca do zakupu produktu oraz wpływa na pozycjonowanie.
-
Opisy produktów i opisy usług
Ciekawie przedstawiona oferta potrafi generować wysoką sprzedaż towarów i usług. Wzbogacona o właściwie dobrane frazy kluczowe wspomaga pozycje i generuje ruch na stronie.
-
Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie, które w sposób dokładny i wyczerpujący opiszą temat. Takie materiały pomagają budować profesjonalny wizerunek Twojej marki oraz stworzyć status specjalisty w danej dziedzinie. Artykuły white papers tworzone są we współpracy z właścicielem biznesu, który dostarcza wiedzę, którą potem copywriter ubiera w słowa.
-
Teksty reklamowe
Treści sprzedażowe pisane na potrzeby płatnych kampanii, newsletterów i haseł reklamowych.
Współpraca z grafikiem w przygotowaniu tekstów i opisów do infografik.
-
Recenzje
Specjalnie przygotowane recenzje czy to produktów czy usług – zasadniczo wszystkiego, co jest związane lub może być z profilem działalności firmy. Takie materiały także pomagają w tworzeniu pozycji eksperta w dziedzinie, którą się zajmujesz.
Jak pisać treści czyli cechy dobrego copywritera
Podstawową umiejętnością osoby zajmującej się tworzeniem treści jest oczywiście umiejętność pisania. Tzw. lekkie pióro to warunek podstawowy. Jednak sama łatwość pisania i znajomość gramatyki i ortografii, choć ważna, nie wystarczy by zostać copywriterem. Bądź co bądź copywriter to co innego niż pisarz. Jako profesjonalista copywriter musi wiedzieć jak pisać teksty sprzedażowe dostosowane pod konkretny model odbiorcy. Pisanie treści pod konkretne wskazówki, frazy kluczowe to również znamiona dobrego copywritera.
Chociaż wśród twórców treści internetowych wyróżnia się też content writera i SEO writera, często wszystkie te funkcje w agencji marketingowej pełni jedna osoba, którą nazywa się copywriter. Content writer skupia się przede wszystkim na pisaniu wysokiej jakości treści na strony internetowe. Taki content ma pomóc budowaniu statusu eksperta i wzmacnianiu pozytywnego wizerunku marki.
Pisanie pod SEO czyli copywriting SEO
SEO czyli działania mające na celu optymalizację strony internetowej pod narzędzia wyszukiwarki, to umiejętne posługiwanie się słowem. I to słowem kluczowym sprytnie umieszczonym w tekście. Tym właśnie zajmuje się ktoś taki jak copywriter SEO. Taka osoba nie tylko umie pisać perswazyjne treści, które są poprawne gramatycznie, ale posiada też umiejętność dobrej ich optymalizacji przy użyciu odpowiednio dobranych słów kluczowych.
My robimy to z powodzeniem od wielu lat. Wykorzystujemy specjalne narzędzia do analizy tekstu, które wspierają nas w pisaniu dobrych tekstów i opisów dla klientów. Mało tego – regularnie sprawdzamy wyniki i dostosowujemy gotowe teksty by wciąż były aktualne i atrakcyjne dla czytelników. Nasza praca zatem nie polega tylko na oddaniu gotowego testu, ale skrupulatnej mierzalności jego efektywności oraz odpowiedniej edycji. Poniżej przedstawiamy wykres ilustrujący rok naszej pracy z treścią na stronie klienta. Odpowiednia optymalizacja i dopisanie treści w opisach produktów oraz wpisach blogowych zaowocowało wzrostem wyświetleń oraz sprzedaży.
Jeśli Ty także chciałbyś aby na Twojej stronie znalazły się teksty, które generują ruch i sprzedają, zapraszamy do współpracy. Wypełnij krótki formularz i bądź z nami w kontakcie.