Zaprezentuj swoją ofertę przy pomocy niepowtarzalnej infografiki, którą wykonamy specjalnie dla Ciebie!

 

ukontentowani dlaczego infografika
Poznaj swojego odbiorcę

To decyduje o całym charakterze infografiki. Czy ma być to po prostu graficzny wykres, czy może rysunkowa ilustracja z nałożonymi danymi? Wszystko zależy czy Twoim odbiorcą są biznesmeni, którym przekazujesz najnowsze dane finansowe, czy przykładowo rodzice małych dzieci, dla których dane na grafice mają być tylko ciekawostką przyciągającą ich uwagę na stronę.

Zbierz dane

Nie da się zrobić infografiki bez informacji. Skąd brać takie dane? Z Internetu. Na wielu stronach znajdziesz darmowe zbiory statystyk, danych i tym podobnych ciekawostek, gotowych do wykorzystania w Twoich grafikach.

Inspiruj się

Zobacz jak robią to inni. Na portalach społecznościowych, w wyszukiwarce jest od groma grafik, które mogą Cię zainspirować do stworzenia własnej. Form przekazu graficznego jest naprawdę wiele. Możesz wykorzystać storytelling, oś czasu, wykresy – każdy znajdzie coś dla siebie.

Zaskakuj odbiorcę

Nie trzymaj się utartych schematów. Musisz przyciągnąć uwagę czytelnika/widza. Stosuj graficzne kontrasty, by porównać elementy ze sobą. Używaj koloru, stosuj logiczną kolejność. I przede wszystkim używaj niekonwencjonalnych form przekazu. Kto powiedział, że wykres bankowy nie może być przedstawiony jako ścigający się ze sobą biznesmeni?

Trzymaj się prostej formy

Nie zapychaj grafiki zbyt dużą ilością tekstu. Przecież infografika ma być do oglądania, a nie do czytania. Przekazuj tylko najważniejsze dane i trzymaj się jednego tematu. W ten sposób zachowasz czytelność i przejrzystość. Pamiętaj też, by zostawić trochę wolnej przestrzeni na grafice. Zbyt dużo elementów wprowadza chaos, a to powoduje, że grafika staje się nieczytelna.

Zachowaj spójność graficzną

Pilnuj, aby kolory elementów graficznych ze sobą współgrały, trzymaj się jednej/dwóch czcionek. Traktuj infografikę jak obraz, na który się patrzy. Jeśli „coś nie gra”, widz od razu to wychwyci, co spowoduje, że nie będzie się chciał zagłębiać w dane przedstawione przez Ciebie na grafice.

Rozmiar infografiki ma duże znaczenie

Często są to formaty pionowe w wymiarach 600×1000 pikseli lub 1000×2500 pikseli. Plik nie może być zbyt duży, aby ładował się w miarę szybko. Powinien być też łatwy do udostępniania, aby wzmocnić zasięg wiralowy. Dlatego też najbezpieczniej zapisać go jako .jpg lub .png w rozmiarze nie większym niż 600×1000 pikseli.

I najważniejsze – nie musisz wszystkiego robić sam

Choć jest dużo darmowych narzędzi online, nie każdy ma czas i ochotę się w to zagłębiać. My z chęcią wykonamy dla Ciebie spersonalizowaną infografikę, spójną z Twoją wizją i wizją Twojej marki. Nie zwlekaj!