Reklama graficzna Google Ads
Reklama graficzna Google Ads wyświetla się w sieci reklamowej Google Display Network (GDN). To strony należące do sieci partnerskiej Google, które są w zasięgu ponad 90% użytkowników internetu. Dzięki temu reklama graficzna Google ma niemal nieograniczony zasięg, który pozwoli Ci dotrzeć z Twoim przekazem do milionów użytkowników w Polsce i na świecie.
Reklama graficzna – co to jest?
Reklamy graficzne Ads (dawniej AdWords) to internetowe banery reklamowe w postaci pliku graficznego .jpg, .png lub .gif., lub w postaci kodu html. Na banerze umieszcza się zazwyczaj atrakcyjną grafikę/zdjęcie w połaczeniu z niewielką ilością tekstu. Taka reklama w internecie jest rodzajem odnośnika do promowanego produktu lub usługi. Reklama graficzna to inaczej reklamą display. Odpowiednia nazwa, ponieważ w pewnym sensie jest wystawą tego, co chcesz sprzedawać w internecie.
Jak zrobić reklamę graficzną Google Ads?
Reklama graficzna to nic innego jak plik graficzny w odpowiednim formacie. Niestety, nie ma jednego uniwersalnego formatu i przygotowanie takich grafik jest niejednokrotnie pracochłonne. Najpopularniejsze rozmiary banerów w pikselach to: 250×250, 300×250, 200×200, 336×280, 468×60, 728×90, 120×600, 1600×600. Aby stworzyć takie grafiki, będziesz potrzebował znajomości programów graficznych lub pomocy grafika.
Reklama graficzna – specyfikacja
Wszystkie typowe wymiary banerów są jednoznacznie określone przez specyfikację Google. Następnie inteligentny algorytm sam dopasuje odpowiednią grafikę pod witrynę, gdzie ma się wyświetlić.
Jeśli myślisz, że osiem różnych formatów jednej grafiki to dużo, mam dla Ciebie złe wieści. To są tylko najpopularniejsze formaty grafik, a wszystkich jest 20. Dlatego dobrze jest najpierw ustalić wspólnie założenia, które reklama graficzna ma spełnić. Wówczas łatwiej wybierzecie odpowiednią grupę odbiorców i zdecydujecie się na kilka najlepszych dla Was formatów. Szkoda tracić czas na banery o wymiarach, w które klika mało użytkowników.
A gdybyś tak nie musiał nic przygotowywać, bo reklama graficzna zrobiłaby się sama? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Na szczęście Google pomyślał i o tym rozwiązaniu.
Elastyczne reklamy displayowe czyli zrób to sam, wujku Google
Jeśli nie masz możliwości przygotowania banerów graficznych, Google przyszedł z pomocą (jak zawsze). Najprostszym sposobem jest wykorzystanie wewnętrznego kreatora Google, który jest dostępny z poziomu konta reklamowego. Dzięki niemu po przesłaniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych, system sam tworzy reklamy, dostosowując ich format do dostępnej przestrzeni reklamowej w danej witrynie. Są to tak zwane reklamy elastyczne.
Wytyczne odnośnie grafik do reklam elastycznych:
- Kwadrat – proporcja 1:1, min.: 300x300px.
- Prostokąt – orientacja pozioma, proporcje 1,91:1, min.: 600 x 314px.
Maksymalna waga plików graficznych to 5Mb. Tekst na grafice nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni obrazu.
Wytyczne odnośnie logo do reklam elastycznych:
- Kwadrat– proporcje 1:1, minimalny rozmiar 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200).
- Prostokąt w orientacji poziomej – proporcje 4:1, o rozmiarze co najmniej 512 x 128 (zalecany rozmiar logo w orientacji poziomej: 1200 x 300).
Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.
Wytyczne odnośnie treści reklamowych do reklam elastycznych:
- 5 różnych wariantów nagłówka, maksymalna ilość znaków – 30.
- długi nagłówek – 1 wariant, wyświetla się jeśli jest wystarczająca ilość miejsca reklamowego, maksymalna ilość znaków – 90.
- nazwa firmy
Na podstawie przesłanych przez Ciebie elementów graficzno-tekstowych Google tworzy dynamiczne kombinacje. Następnie je optymalizuje i wybiera tylko te najbardziej skuteczne.
Zalety reklam elastycznych
- Kreują się same bez potrzeby angażowania grafika i pasują do niemal każdej przestrzeni reklamowej w sieci.
- Większy zasięg, bo mogą być wyświetlane w większej ilości miejsc
- Oszczędzają Twój czas
- Są lepiej zoptymalizowane dzięki dostosowaniu kombinacji przesłanych zasobów przez algorytm
- Można zintegrować je z remarketingiem dynamicznym
Wady reklam elastycznych
Największą wadą jest brak kontroli nad ostatecznym wyglądem reklamy. W niektórych miejscach będą wyświetlane tylko teksty, a w innych tekst i grafika. Jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad ostatecznym wyglądem grafik reklam elastycznych, możesz skorzystać z zewnętrznego narzędzia Google Web Designer.
Gdzie wyświetli się reklama graficzna?
Reklamy displayowe wyświetlają się na wielu rozmaitych witrynach należących do partnerów Google. Miejsce docelowe Twojej reklamy zależy w głównej mierze od metod kierowania kampanii, wyboru grupy odbiorców i dostosowania przekazu do poszczególnych urządzeń.
Zobacz także – Opinie klientów, jak je pozyskać i wykorzystywać w marketingu?
Jak stworzyć reklamy graficzne Google, które są skuteczne?
Dobra reklama to taka, która jest skuteczna i sprzedaje. A jeśli do tego jest estetyczna, wzbudza pozytywne emocje i jest zapamiętana przed odbiorców, to już w ogóle majstersztyk. Jak taką reklamę stworzyć? Jest kilka zasad, których dobrze jest się trzymać. Przede wszystkim – im mniej tym lepiej. Mnogość kolorów, fontów i krzykliwych obrazów może i będzie zauważone, ale niekoniecznie kliknięte, a już z pewnością odbiór takiej grafiki nie będzie pozytywny. Reklama graficzna to swojego rodzaju plakat, zaproszenie na Twoją witrynę. Nie musisz na tę grafikę wrzucać wszystkich informacji. Pamiętaj, żeby zachować równowagę pomiędzy grafiką, a ilością tekstu. Raczej zaciekaw odbiorcę, zachęć do kliknięcia. Możesz to uczynić umieszczając na grafice chwytliwe hasło reklamowe i dobrany Call To Action.
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu grafik i kampanii reklamowych w Google? Świetnie trafiłeś, bo robimy to z powodzeniem od wielu lat dla naszych ukontentowanych klientów. Śmiało, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy i też bądź zadowolony!