Jak prowadzić blog firmowy?
Blog firmowy jest bardzo skutecznym i dosyć tanim narzędziem marketingowym. Jest to doskonała forma pozyskiwania nowych klientów i leadów sprzedażowych. Aktualne, wartościowe treści z pewnością przyciągną wielu nowych użytkowników. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, aby nasza strona internetowa osiągnęła wyższą konwersję.
Jak prowadzić blog firmowy?
Aktualne treści
Jeżeli już zdecydowaliśmy się na bloga firmowego, warto zadbać, aby pojawiały się na nim aktualne treści. Przyjmuje się, że powinno się publikować artykuł na blogu firmowym średnio raz na tydzień lub dwa. Jeżeli będziemy publikować treści raz na trzy miesiące nie przyniesie to oczekiwanych skutków. Google bardzo lubi świeże, aktualne treści.
Unikalny content
Nie trzeba chyba dodawać, że unikalny i jedyny w swoim rodzaju content to podstawa sukcesu. Ważne jest też, aby treści były zróżnicowane i interesujące dla odbiorcy. Musimy pamiętać, że nasz blog firmowy odwiedzają nie tylko nasi klienci, ale i nowi użytkownicy, których w jakiś sposób musimy zachęcić, aby pozostali z nami na dłużej.
Optymalizacja treści
Jeśli publikujemy artykuł dotyczący naszych produktów lub usług warto zoptymalizować go pod kątem słów i fraz kluczowych. Blog firmowy świetnie sprawdza się w pomocy w pozycjonowaniu strony, czy sklepu internetowego w Google. Warto również unikać specjalistycznego słownictwa zarezerwowanego dla znawców danej branży – dla wielu klientów może może się ono okazać niezrozumiałe.
Sposób przedstawienia
Gdy mamy już napisany bardzo ciekawy artykuł nie wystarczy go tylko opublikować. Warto pokusić się o podzielenie tekstu na akapity i nadanie im odpowiednich nagłówków. Wówczas treść będzie bardziej przejrzysta i czytelna dla oka. Także grafiki, filmy wideo, różnego rodzaju wykresy, infografiki przyciągają wzrok. Oczywiście przed dodaniem zdjęcia do strony należy zadbać o odpowiednie nazwanie pliku.
Blog firmowy – zalety:
- wyższa pozycja w Google,
- wartościowe treści,
- budowanie świadomości marki,
- pozyskiwanie unikalnych linków,
- wzrost konwersji na stronie,
- kontakt z klientem,
- budowanie leadów sprzedażowych