Jak prowadzić blog firmowy?
Blog firmowy jest bardzo skutecznym i dosyć tanim narzędziem marketingowym. Jest to doskonała forma pozyskiwania nowych klientów i leadów sprzedażowych. Aktualne, wartościowe treści z pewnością przyciągną wielu nowych użytkowników. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, aby nasza strona internetowa osiągnęła wyższą konwersję.
Jak prowadzić blog firmowy?
Aktualne treści
Jeżeli już zdecydowaliśmy się na bloga firmowego, warto zadbać, aby pojawiały się na nim aktualne treści. Przyjmuje się, że powinno się publikować artykuł na blogu firmowym średnio raz na tydzień lub dwa. Jeżeli będziemy publikować treści raz na trzy miesiące nie przyniesie to oczekiwanych skutków. Google bardzo lubi świeże, aktualne treści. Ponadto warto zaglądać do swoich starych wpisów i uaktualniać je o nowe dane i rozszerzać content. Takie ponowne wykorzystywanie treści nazywa się recyclingiem treści. Pisaliśmy o tym na naszym blogu we wpisie Jak tworzyć eco content.
Unikalny content
Nie trzeba chyba dodawać, że unikalny i jedyny w swoim rodzaju content to podstawa sukcesu. Ważne jest też, aby treści były zróżnicowane i interesujące dla odbiorcy. Musimy pamiętać, że nasz blog firmowy odwiedzają nie tylko nasi klienci, ale i nowi użytkownicy, których w jakiś sposób musimy zachęcić, aby pozostali z nami na dłużej.
Optymalizacja treści
Jeśli publikujemy artykuł dotyczący naszych produktów lub usług warto zoptymalizować go pod kątem słów i fraz kluczowych. Blog firmowy świetnie sprawdza się w pomocy w pozycjonowaniu strony, czy sklepu internetowego w Google. Warto również unikać specjalistycznego słownictwa zarezerwowanego dla znawców danej branży – dla wielu klientów może może się ono okazać niezrozumiałe.
Zobacz także – Jak udostępnić post na Facebooku oraz jak publikować, aby można było udostępniać?
Forma przedstawienia
Gdy mamy już napisany bardzo ciekawy artykuł nie wystarczy go tylko opublikować. Warto pokusić się o odpowiednie sformatowanie swojego tekstu. Dobrze jest podzielić tekst na akapity i nadać im odpowiednie nagłówki zawierające słowa kluczowe. Nie dość, że dzięki temu wbijemy się z wpisem na frazy długiego ogona, to jeszcze nasz tekst będzie łatwiejszy w odbiorze. Dużo łatwiej czyta się tekst podzielony na sekcje niż jedną długą ścianę tekstu. Wówczas Twój blog firmowy będzie bardziej przejrzysty i czytelny dla użytkownika. Także grafiki, filmy wideo, różnego rodzaju wykresy, infografiki przyciągają wzrok. Oczywiście przed dodaniem zdjęcia do strony należy zadbać o odpowiednie nazwanie pliku oraz skompresowanie grafiki np. przez tinyjpg.
Zalety pisania bloga:
- wyższa pozycja w Google,
- wartościowe treści,
- budowanie świadomości marki,
- pozyskiwanie unikalnych linków,
- wzrost konwersji na stronie,
- kontakt z klientem,
- budowanie leadów sprzedażowych