Porywające nagłówki reklamowe – jak je tworzyć?
Pisanie efektywnych nagłówków to kluczowa część copywritingu. Na zainteresowanie odbiorcy swoim tekstem masz tylko kilka sekund. Nie zmarnuj ich! Poznaj sekret o tym, jak tworzyć hipnotyzujące nagłówki reklamowe i kreuj własne, aby docierać do osób zainteresowanych Twoimi treściami oraz do klientów skłonnych wydać pieniądze na proponowane przez Ciebie produkty lub usługi.
Dobre nagłówki reklamowe – cechy
W obecnych czasach ludzie chcą, aby wszystko było szybciej, lepiej i bez większego wysiłku. Jeżeli chcesz odnieść sukces musisz wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Nagłówki możesz tworzyć na wiele różnych sposobów, ale też i z różnym skutkiem, a przecież nie na tym Ci zależy. Postaw na łatwiejsze rozwiązanie i sprawdź, jakie były wyniki dogłębnych analiz nagłówków, które odniosły sukces. Tak jest zdecydowanie prościej, nie uważasz?
Cechy wspólne najlepszych nagłówków to:
1. Wzbudzanie ciekawości i zainteresowania.
2. Informowanie o korzyściach.
3. Przekazywanie przydatnych dla odbiorcy informacji.
Potencjalny klient szukając wiadomości kieruje swoją uwagę w pierwszej kolejności na nagłówki i na tej podstawie wybiera teksty blogowe, oferty czy artykuły. Zwykle najlepiej sprawdzają się te, które „mówią” językiem korzyści, przekazują myśl przewodnią całego tekstu, podkreślają atuty i zachęcają do interakcji. Aby spełnić te warunki najpierw musisz gruntowanie przemyśleć, do kogo chcesz trafić ze swoim przekazem. Najlepiej wyobraź sobie osoby, które będą chętne do przeczytania tekstu lub skorzystania z oferty i zwracaj się do nich w sposób najbardziej do nich dopasowany.
Niestety nie ma siły, żeby jeden nagłówek trafiał do wszystkich odbiorców. Zresztą słowa takie jak: zawsze i wszyscy sprawiają, że treść jest podejrzana i mało prawdopodobna, więc lepiej ich po prostu unikać.
Słowa klucze w nagłówkach
Nagłówek dobrze jest oprzeć na wyselekcjonowanych i dobrze przemyślanych słowach kluczowych. Generalnie dobrze jest zrobić analizę słów kluczowych dla strony, przeczytasz o tym TUTAJ. Ale wracając do tematu – frazy kluczowe mają znaczenie, a ich badanie to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej, bo najlepsze nagłówki reklamowe przemawiają językiem swojej publiczności. Oczywiście, co jest logiczne, tymi bardziej popularnymi będzie trzeba dzielić się z konkurencją, dlatego sukcesem byłoby znalezienie tych jak najbardziej unikalnych. Niszowe zwroty są bardziej szczegółowe, a to sprawia, że w roli słów kluczowych sprawdzą się znacznie lepiej, ponieważ Google i inne wyszukiwarki chcą odzwierciedlać to, co jest dobrze dopasowane do ich odbiorców. Podsumowując – odniesiesz sukces, jeśli w swoim nagłówku opiszesz istotę produktu lub usługi, którą proponujesz w kilku słowach, a następnie tych najbardziej sprecyzowanych użyjesz w zdaniu kierując się poniższymi zasadami.
Top 10 zasad tworzenia perswazyjnych nagłówków
- Pisz prosto i bezpośrednio
Nagłówek musi być prostym komunikatem i trafiać w sedno zagadnienia, którego dotyczy tekst lub oferta. Nie ma sensu na tym etapie zaciemniać sprawy i popisywać się dowcipem. Lepiej jasno przekazać swój komunikat.
„Zamów stronę internetową – domena i serwis gratis.” - Posługuj się językiem korzyści
Przemyśl swoją ofertę, znajdź jej główną korzyść i … poinformuj o niej w nagłówku! To proste, a przy okazji zwiększysz swoje szanse na trafienie z komunikatem do przedstawicieli swojej grupy docelowej i zainteresowanie ich Twoją ofertą.
„Dla każdego klienta ochrona przed wirusami w pakiecie!” - Zadaj pytanie
Zaangażuj odbiorcę pytaniem, które odnosi się do Twojej oferty lub produktu i które jednocześnie podkreśla ich najważniejszą zaletę. To sprytny trick, bo po przeczytaniu pytania człowiek zaczyna zastanawiać się nad odpowiedzią, a to skłoni go, aby zainteresować się zadanym przez Ciebie tematem.
„Chcesz zdobyć więcej klientów przez internet?” - Zaspokój ciekawość
Ludzie są ciekawscy. Wystarczy tą ciekawość podsycić np. ogłaszając w nagłówku odkrycie lub częstując ich ciekawym newsem. Przekazanie informacji w formie ciekawostki, a nie reklamy zdecydowanie wpłynie na jej popularność.
„Czy wiesz, że prędkość Twojej strony ma ogromny wpływ na pozycjonowanie?” - Powiedz co robić
Powiedz odbiorcom co mają zrobić. Wydaj komendę, polecenie lub zasugeruj np.:
„Chcesz, by Twoja firma była widoczna dla wszystkich w internecie? Zadzwoń do nas!” - Podaj przydatną informację
Wskazówki, porady, zasady, przepisy, recepty – wszystko, co porządkuje natłok informacji, które docierają do odbiorców, jest przez nich pożądane.
„Dowiedz się, jak wypozycjonować stronę w 3 miesiące” - Użyj pozytywnej opinii
W nagłówku możesz też zawrzeć pozytywne opinie innych klientów. W ten sposób przedstawisz odbiorcom swój produkt/usługę, a jednocześnie nacechujesz go pozytywnie. Na końcu najlepiej dodać wykrzyknik!
„Przesiadka na WooCommerce zwiększyła sprzedaż trzykrotnie” - Skup się na potrzebach…
…swoich czytelników. W ten sposób odniesiesz się do odwiecznej potrzeby ludzi do podnoszenia komfortu swojego życia. W nagłówku doradzaj, jak mogą wpłynąć na rzeczywistość, aby osiągnąć lepsze rezultaty w określonych działaniach i osiągnąć zadowolenie.
„Jak skutecznie prowadzić profil na Facebooku?” - Bądź jak…
Znajdź autorytet w konkretnej dziedzinie i postaw go za wzór do naśladowania.
„Bądź jak najlepsi w Twojej branży” - Odwołaj się do próżności, niezadowolenia lub wstydu.
„Stań się liderem swojej branży i zostaw w tyle konkurencję.”
Potrzebujesz więcej przykładów działających nagłówków? TUTAJ znajdziesz listę 21 najlepszych, które umieszczane są w wszelkich rankingach dotyczących tego tematu.
„Jak…” – treści, które zwracają uwagę
Chcielibyśmy rozwinąć jeden z wyżej opisanych przykładów działającego typu nagłówka, a mianowicie punkt 8, czyli skupienie się na potrzebach czytelnika. Naszym zdaniem najważniejsza kwestia to dobra znajomość swojego produktu/usługi oraz świadomość potrzeb swoich klientów. Czytelnicy poszukują informacji, które pomogą im w realizacji ich pomysłów. Jeżeli okaże się, że to co im zaproponujesz będzie pomocne, chętnie podzielą się tym z innymi. W ten sposób Twój tekst lub oferta może zdobyć popularność i dotrzeć do dużej grupy odbiorców, a o to przecież nam chodzi.
Nagłówki rozpoczynające się od „Jak…” są faworyzowane przez czytelników, ponieważ w jasny sposób instruują o sposobie skutecznego działania. To dla czytelnika łatwy i przyjemny sposób na znalezienie odpowiedzi na poszukiwane pytania.
Pomyśl, jaka jest największa korzyść jaką oferujesz, a następnie wymyśl, jak ją przekazać w interesujący i zwracający uwagę sposób.
Jak zacząć pisać skuteczne nagłówki reklamowe?
Jedno jest pewne! Pisania nagłówków można się nauczyć. Nie podejmuj decyzji zbyt pochopnie, daj sobie trochę czasu do namysłu. Stwórz kilka wersji i wybierz najlepszą. Nigdy nie wiadomo, co chcesz powiedzieć zanim tego nie powiesz, więc danie sobie kilku możliwości będzie najlepszym sposobem na stworzenie tego najlepszego nagłówka. Czytaj nagłówki innych i inspiruj się. Z czasem pisanie własnych będzie przychodziło Ci coraz łatwiej. Skup się na tym, aby nagłówki, które tworzysz były spójne z całością przekazywanej przez Ciebie treści.
Jeżeli potrzebujesz pomocy skontaktuj się z nami. Z radością pomożemy Ci stworzyć nie tylko skuteczne nagłówki reklamowe, ale także opisy produktów, opisy usług, wpisy do bloga firmowego, a nawet infografiki.
Czekamy na kontakt i pozdrawiamy!