Analiza słów kluczowych

Dlaczego analiza słów kluczowych jest ważna?

Dobrze wykonana analiza słów kluczowych jest czynnikiem, który determinuje późniejszy sukces projektu. Dlatego jest to według nas NAJWAŻNIEJSZY dokument przed przystąpieniem do realizacji projektu (strony, czy sklepu internetowego).

Jest on na tyle istotny, że jeżeli klient nie chce go zrealizować, to my nie podejmujemy się jakichkolwiek dalszych działań. Doświadczenie nauczyło nas, że brak tego dokumentu bardzo utrudnia sukces projektu.

Bez gruntownej analizy fraz kluczowych okazuje się, że pomimo tego że ruch na stronie jest, to nic nie sprzedajemy.

Sprawdź, co wpisują Twoi klienci szukając Twoich produktów czy usług

W pracy nad analizą fraz kluczowych bardzo często mamy do czynienia z tzw. “klątwą kompetencji”. Mianowicie nasz klient przesiąka nomenklaturą z którą ma do czynienia na co dzień. Po weryfikacji tego w drodze analizy fraz kluczowych może się okazać, że jego potencjalni klienci używają innego języka do opisania produktu bądź usługi.

Kolejną trudnością tego etapu jest fakt, że mamy do czynienia z paroma typami fraz kluczowych. Z czego jedne są przydatne (sprzedają) bardziej, inne nie. Analiza słów kluczowych pozwala na określenie, które frazy są częściej szukane, bardziej konkurencyjne (łatwe do wypromowania), a które z nich są typowo informacyjne. W konsekwencji widzimy, które ze słów kluczowych mają potencjał sprzedażowy.

Dzięki analizie jesteśmy w stanie przygotować projekt architektury linków wewnętrznych w witrynie internetowej. Jak również jesteśmy w stanie zaplanować rentowną kampanię promocyjną np. harmonogram promocji w czasie. Harmonogram taki pozwala nam na osiągnięcie spójności w pozycjonowaniu oraz w przekazie reklamowym. 

Analizując słowa kluczowe jesteśmy w stanie też określić sezonowość zainteresowania produktem czy usługą.  A to dla wielu branż jest to niezwykle istotnym czynnikiem.

Innymi słowy jesteśmy w stanie reklamować te produkty i usługi, które są pożądane przez potencjalnego klienta. I w czasie kiedy są przez niego pożądane! Czy można lepiej? Tak, bo również inne kanały informacji o naszych produktach i usługach (media społecznościowe,  mapy Google, blog) są optymalizowane pod kątem tych czynników.

Chcesz zwiększyć sprzedaż na Twojej stronie? Zapraszamy do KONTAKTU. Przeprowadzimy dla Ciebie wnikliwą analizę słów kluczowych i rozkręcimy Twój biznes.

Pamiętaj, analiza fraz kluczowych to pierwszy i najistotniejszy krok do dobrego pozycjonowania Twojej strony.