Dobre wykonana analiza fraz kluczowych jest czynnikiem, który determinuje późniejszy sukces projektu, dlatego jest to wg nas NAJWAŻNIEJSZY dokument przed przystąpieniem do realizacji projektu (strony, czy sklepu internetowego).

Jest on na tyle istotny, że jeżeli klient nie chce go zrealizować to my nie podejmujemy się jakichkolwiek dalszych działań. Doświadczenie nauczyło nas, że brak tego dokumentu bardzo utrudnia sukces projektu tak więc docelowo NIKT nie jest zadowolony, co absolutnie zaprzecza wartościom, które reprezentuje nasza firma (…bo KAŻDY ma być zadowolony).

Jeżeli nie przeprowadzimy gruntownej analizy fraz kluczowych to bardzo często okazuje się, że pomimo tego, że ruch na stronie jest to nic nie sprzedajemy…

W pracy nad analizą fraz kluczowych bardzo często mamy do czynienia z tzw. “klątwą kompetencji”. Polega to na tym, że nasz klient, robiąc to co robi zazwyczaj od lat, przesiąka nomenklaturą z którą ma do czynienia na co dzień. Po weryfikacji tego w drodze analizy fraz kluczowych, prawie zawsze okazuje się, że jego potencjalni klienci używają innego języka do opisania produktu bądź usługi, którą posługuje się bezpośrednio zainteresowany.

Kolejną trudnością tego etapu jest fakt, że mamy do czynienia z paroma typami fraz kluczowych z czego jedne są przydatne (sprzedają) bardziej, inne nie… Analiza fraz kluczowych pozwala na określenie, które ze słów kluczowych są częściej szukane, bardziej bądź mniej konkurencyjne (łatwe do wypromowania), które z nich są typowo informacyjne no i wreszcie które z fraz kluczowych mają potencjał sprzedażowy.

Na podstawie takiej analizy jesteśmy w stanie przygotować projekt architektury linków wewnętrznych w sklepie bądź na stronie internetowej. Jesteśmy w stanie zaplanować rentowną kampanię promocyjną jak harmonogram promocji w czasie. Harmonogram taki pozwala nam na osiągnięcie spójności w działaniach pozycjonerskich oraz w przekazie reklamowym. Daje również potężnego “kopa”, korzystając z efektu synergii działań w wielu kanałach pozyskania ruchu (SEO, AdWords, FaceBook, Google +, Mapy Google, Blog,…). Na podstawie analizy fraz kluczowych jesteśmy w stanie również określić sezonowość zainteresowania, gdzie dla wielu branż jest to niezwykle istotny czynnik.

Innymi słowy, jesteśmy w stanie reklamować te produkty i usługi, które są pożądane przez potencjalnego klienta, w czasie kiedy są przez niego pożądane! Czy można lepiej? Tak, bo również inne kanały informacji o naszych produktach i usługach (FaceBook, Google +, Mapy Google, Blog,…) są optymalizowane pod kontem tych czynników 🙂 .