Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – porady dla właścicieli sklepów www
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i znalazłeś/aś się na tej stronie, zapewne zadajesz sobie pytanie: jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, prawda? To naturalne, że chcesz intensyfikować sprzedaż w swoim sklepie www – chyba każdy chce, przecież o to w tym wszystkim chodzi. Co jeśli wydaje Ci się, że masz dobry i ładny sklep, a mimo to, sprzedaż leży i kwiczy albo wcale nie rośnie i wciąż jest na tym samym poziomie? Z naszego artykułu dowiesz się jak zdiagnozować swój problem ze sklepem lub jeśli nie ma problemu to co zrobić, by rozhulać sprzedaż w sklepie.
Dobra strona internetowa to podstawa! Dotyczy to również sklepów internetowych.
Nowoczesna i szybka witryna to podstawa każdego e-commerce. Jeśli nie jesteś monopolistą w branży, nie wierz w cuda – nikt nie zrobi zakupów na wolnej, niedopracowanej, podejrzanie wyglądającej stronie internetowej. Twój sklep to wizytówka twojej firmy, marki i to ona ma zachęcić Klienta do zrobienia zakupów. Aby tak było, Twój sklep internetowy musi spełniać kilka podstawowych kryteriów.
Szybki sklep www – jak przyspieszyć stronę internetową, by sprzedawała jeszcze więcej?
Czas jest dzisiaj towarem deficytowym. Wszyscy mamy go za mało, spieszymy się, bo doba jest za krótka. Dotyczy to wszystkich czynności – jeśli coś zabiera nam za dużo czasu, denerwujemy się, bo uważamy, że go tracimy. Podobnie jest w przypadku zakupów internetowych – nikt nie lubi, gdy trwa to za długo, bo strona się ładuje, bo wczytywanie obrazków trwa godzinami etc. Jeśli chcesz, by Twój sklep dobrze sprzedawał, musi być szybki, dopasowany do wymagań Klienta, ale i wyszukiwarki Google.
Prędkość jest również istotna ze względu na wyszukiwarki, głównie Google, która jest w zasadzi1e monopolistą na rynku wyszukiwarek. Pozycja strony w wyszukiwarce w sporym stopniu uzależniona jest od jej parametrów jakościowych i technicznych takich jak szybkość ładowania czy ciężar strony.
Jakie elementy spowalniają stronę www czy sklep internetowy:
- kiepskie oprogramowanie
- dużo wtyczek/dodatkowych zbędnych skryptów
- niezoptymalizowane obrazy
- nieodpowiednio umieszczone filmy
- nieaktualizowany sklep
- wolny i słaby serwer
Sklep nie sprzedaje? Nagle zatrzymała się sprzedaż?
Jeśli zauważyłaś/eś, że Twój sklep internetowy stoi w miejscu, nie rozwija się, sprzedaż jest na niesatysfakcjonującym poziomie, a Ty nie wiesz jaki jest powód – zgłoś się do nas. Sprawdzimy co jest na rzeczy i pomożemy Ci poprawić konwersję oraz sprzedaż w sklepie.
MOBILNA STRONA WWW to obowiązkowy element!
Stawiaj na mobile!
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że większość użytkowników przegląda dziś sieć głównie w telefonie. Podobnie też rzecz ma się z zakupami. To właśnie z pomocą smartphone’ów robimy dziś najwięcej zakupów. Nic dziwnego – aplikacje sklepowe są na wyciągnięcie dłoni, a zrobienie w nich zakupów to kilka kliknięć. Jeśli chcesz sprzedawać przez internet, również Twój sklep musi być mobilny, szybki, intuicyjny. Zbyt dużo klikania i wypełniania zbędnych formularzy może zniechęcić Klienta do zrobienia zakupów w Twoim sklepie. Zadbaj o to, by Twoja platforma byłą przyjazna Klientowi.


Atrakcyjne opisy produktów czyli dobry sposób na to, by zwiększyć konwersje w sklepie
Jak przygotować opisy produktów, które po prostu „sprzedają”?
Osiągnij mistrzowski poziom w opisach produktów. Zrób to w taki sposób, abyś zachęcił do swojego produktu nawet największego sceptyka.
Zadbaj o zróżnicowane i wygodne formy płatności
Daj swoim Klientom wybór. Wielu z nas ma swoje ulubione metody płatności – niektórzy kochają BLIK-a, inni wolą zapłacić kartą kredytową, jeszcze inni czują się bezpieczniej płacąc w aplikacji bankowej. Nie ograniczaj się do wyłącznie jednej metody płatności – pozwól swoim Klientom zdecydować.
Nie rezygnuj z formy płatności „za pobraniem” – wciąż są osoby, które wybierają ten sposób uiszczenia płatności za zamówienie. Zwłaszcza w przypadku pierwszych zakupów.
Co najbardziej doceniają polscy konsumenci? Obecność bramek płatniczych Przelewy24, PayU, łatwe i szybkie płatności kartą oraz BLIK-a, którego popularność wciąż rośnie. Najważniejsze jednak by dać wybór.
Tanie i szybkie dostawy, czyli jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym
Również kwestia dostawy jest niezwykle istotna dla potencjalnych Klientów. Dziś już nie tylko szybkość dostawy jest ważna, ale i cena. Konsumenci, którzy zamawiają dużo i często, szukają oszczędności. Jeśli mogą ten sam produkt kupić w kilku miejscach, ale zapłacić mniej za dostawę, naturalnym jest, że wybiorą sklep z możliwie atrakcyjną dostawą.

Forma dostawy ma znaczenie. Nie można tutaj wyróżnić jednoznacznie najlepszej i najpowszechniejszej – część produktów chętniej zamawiamy z dostawą pod drzwi, inne z odbiorem w punkcie, np. paczkomacie. Od kilku lat najwięcej paczek ląduje w paczkomatach, jednak nie wszystko da się wysłać tą formą i nie każdy ją preferuje. Dawanie klientowi wyboru jest najlepszym co możesz zrobić. Nie każdy ma czas siedzieć w domu i czekać na kuriera – tacy użytkownicy chętniej wybiorą dostawę do punktu (paczkomaty, punkty odbioru sieci partnerskich np. w Żabce, na Orlenie, na Poczcie czy w punktach Pick-Up firm kurierskich).
Stosuj atrakcyjną politykę cenową
Wszyscy szukamy dziś oszczędności. Takie są fakty. Inflacja szaleje, więc jako konsumenci, szukamy tańszych rozwiązań, a sprawdzone i ulubione produkty kupujemy najtaniej, jak tylko się da. Niestety, wiele sklepów w dobie kryzysu nie poradziło sobie, a te, które jeszcze trwają, muszą między sobą walczyć o Klienta. Co możesz zrobić w tej sytuacji? Jeśli nie możesz zastosować niższych cen niż konkurencja (lub przynajmniej równie niskich), spróbuj zapewnić Konsumentowi rekompensatę w postaci:
- taniej dostawy (tańszej niż konkurencja)
- bonusów do zamówienia (np. próbek producenta)
- gratisów dla składających zamówienie, np. w formie e-booka czy video kursu
- gwarancji najlepszej obsługi posprzedażowej
- ciekawej polityki rabatowej
Stosuj Cross-selling i Up-selling
Pomagaj uzupełniać koszyk, podpowiadaj konsumentowi, że ma większy wybór, pokazując mu produkty pokrewne i uzupełniające. W ten sposób nie tylko masz szanse zwiększyć średnią wartość koszyka, ale też pokażesz swojemu Klientowi, że dbasz o jego komfort. Dzięki Tobie i Twoim podpowiedziom zaoszczędzi czas, a może i pieniądze. Podpowiadaj mądrze, nie nagabuj, nie nadwyrężaj zaufania.
Sklep nie sprzedaje? Nagle zatrzymała się sprzedaż?
Jeśli zauważyłaś/eś, że Twój sklep internetowy stoi w miejscu, nie rozwija się, sprzedaż jest na niesatysfakcjonującym poziomie, a Ty nie wiesz jaki jest powód – zgłoś się do nas. Sprawdzimy co jest na rzeczy i pomożemy Ci poprawić konwersję oraz sprzedaż w sklepie.
Obsługa w trakcie i po sprzedaży
Dobra komunikacja z klientem
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Pozostawać otwartym na potrzeby Klienta.
Badania jednoznacznie wskazują, że brak szybkiego kontaktu ze sklepem zniechęca do zrobienia zakupów. Czasami karta produktu nie daje odpowiedzi na wszystkie pytania konsumenta. Czasami Klient chce dopytać, upewnić się, potrzebuje pomocy w wyborze najlepszego produktu dla siebie. Nie zamykaj się na Klienta – daj mu możliwość szybkiego kontaktu. Formularz w sklepie to za mało. Zadbaj o łatwy kontakt, który umożliwi mu zdobycie odpowiedzi w kilka minut:
- infolinia
- chat
- Messenger zintegrowany z Facebookiem
- firmowy WhatsApp

Popraw swój UX i UI w sklepie internetowym
Wczuj się w swojego klienta, poproś o to samo kilka zaprzyjaźnionych osób. Wypiszcie na kartkach co sprawia Wam trudność, co Wam się nie podoba, co waszym zdaniem powinno wyglądać/zachowywać się inaczej. Następnie przedyskutujcie wasze wnioski – czy są spójne? Jeśli tak, to może najwyższy czas na zmiany? Jeśli nie wiesz jak poprawić user experience swojego sklepu – zgłoś się do profesjonalistów, którzy sprawdzą Twoj sklep pod kątem UX/UI, a następnie zaproponują optymalne rozwiązania. Robienie zakupów w Twoim sklepie musi być łatwe i przyjemne.
Co to jest UX czyli User Experience?
W dużym skrócie można powiedzieć, że UX to całość wrażeni, jakich doświadczy twój Klient w trakcie odwiedzin w sklepie i w trakcie realizowania procesu zakupowego. Dobre doświadczenie użytkownika (UX) jest niezbędne dla powodzenia sklepu internetowego, ponieważ wpływa na zaufanie i lojalność klientów oraz ich skłonność do ponownych zakupów. Najważniejsze elementy dobrego UX (ale oczywiście nie wszystkie) to:
- UI czyli User Interface zaprojektowany tak, by był maksymalnie intuicyjny i przyjazny userowi
- Funkcjonalność i łatwość obsługi strony, w tym łatwość wyszukiwania produktów, filtrowania i sortowania
- Projektowanie i estetyka strony, która jest przyjazna dla użytkownika
- Szybkość i wydajność strony, zapewniające bezproblemowe i szybkie dokonywanie zakupów
- Personalizacja, tak aby oferta i sposób prezentacji produktów odpowiadały indywidualnym potrzebom i preferencjom klienta
- Bezpieczeństwo i prywatność danych, które są ważne dla każdego użytkownika.
Dlaczego trzeba zadbać o UX i UI?
Nawet najlepsza reklama skierowana do beznadziejnego sklepu internetowego, w którym trudno zrobić zakupy lub co gorsza znaleźć produkt, na którym powinno się wylądować, nie sprzeda. Wydawanie pieniędzy na reklamy bez zoptymalizowanego sklepu to wyrzucanie środków w błoto. Czy chcesz marnotrawić swoje budżety?
Słaby UX i kiepski UI są w dużej mierze odpowiedzialne za porzucanie koszyków. Definicja UX/UI stale się zmienia i ulega rozszerzeniu – do zbioru pozytywnych doświadczeń należą chociażby dodatkowe koszty: wysyłka, czy płatne dodatkowo pakowanie, ale też nieoptymalne formy płatności czy brak kontaktu z obsługą klienta.
Poznaj 5 grzechów głównych UX/UI w kontekście sklepów internetowych
Dowiedz się co najbardziej zniechęca Klientów do robienia zakupów. Czy któryś z tych przypadków identyfikujesz ze swoim sklepem? Jeśli tak, najwyższy czas to poprawić 🙂
Nieoptymalna nawigacja
Jeśli poruszanie po twojej stronie sprawia kłopot, potencjalny Klient albo ucieknie ze sklepu od razu albo w momencie, gdy jego frustracja sięgnie zenitu. Zadbaj o prawidłową nawigację, która powinna być oparta o analizę fraz kluczowych, ale i zdrowy rozsądek. Ułatwiaj, nie utrudniaj.
Wielkość jednak ma znaczenie
Paradoksalnie, w branży internetowej wielkość ma znaczenie – działa to w dwóch płaszczyznach: ciężaru plików oraz rozmiaru elementu, w który trzeba kliknąć chociażby na urządzeniu mobilnym. Po wprowadzeniu przez Google indeksu Mobile First Index szybko stało się jasne, że w większości przypadków najważniejsza jest strona mobilna, a raczej użytkownicy korzystający z Twojej strony na telefonie czy smartfonie. Twoja strona musi mieć odpowiednio duże guziki na telefonie, w które łatwo będzie kliknąć. To samo z tekstem, hiperłączami tekstowymi. Cała strona musi dynamicznie dostosowywać się do urządzenia – to podstawa!
Niejasne komunikaty
W niektórych sklepach retoryka poleceń w sklepie jest skomplikowana i nieintuicyjna. Stosuj zasadę less is more – liczy się prostota i przejrzyste, transparentne zasady, co do których nikt nie ma wątpliwości co oznaczają.
Czas to pieniądz – nie marnuj klientowi jego pieniędzy
Oczywiście wszyscy chcemy, by Klient spędzał w naszym sklepie jak najwięcej czasu, bo potencjalnie oznacza to większe zakupy, budowanie więzi etc. I to jest w porządku. To co nie jest fajne, to fakt, że każesz klientowi uzupełniać zbędne bola, godzić się na tysiące różnych polityk, masz wolny serwer lub co gorsza – wyświetlasz mu reklamy przed zakupem w koszyku. Szanuj czas swojego klienta, będzie ci za to wdzięczny i chętnie wróci do sklepu, w którym kupi to czego potrzebuje szybko i wygodnie.
Nie zmuszaj
Nic nie działa tak demotywująco jak przymus. Sprzedawcy chcą zdobyć jak najwięcej informacji o swoich klientach, co pozwala im na lepsze dostosowanie ofert i komunikacji. Niestety, wymuszanie rejestracji przed zakupem nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ może odstraszać klientów. Dlaczego?
Klienci nie chcą tworzyć kolejnego konta, szczególnie jeśli jest to tylko jednorazowy zakup. Wymysłanie loginu i hasła zabiera czas. Wiele sklepów pozwala na zakupy bez rejestracji, co jest uważane za wygodniejsze dla klientów. W rezultacie zamiast przyciągnąć klientów, możesz ich odstraszać. Aby uniknąć tego problemu, warto zachęcać klientów do rejestracji, np. poprzez oferowanie im specjalnych promocji i wygodnego procesu zakupowego.

AKTUALIZUJ SKLEP
Aktualny Sklep Internetowy
Na szczęście coraz więcej sklepów dba o to, by były aktualne i i aktualizowane na bieżąco. Ważne jest to co najmniej z kilku powodów:
po pierwsze: bezpieczeństwo sklepu
Aktualne wersje aplikacji, wtyczek, wersji PHP, certyfikatu SSL etc. Wszystko to świadczy o Tobie i o Twoim sklepie – jeśli coś jest przestarzałe i nie jest aktualizowane, albo przestanie działać, albo spowolni znacząco sklep albo uniemożliwi poprawne działanie niektórych funkcji. Dla klientów równie ważne jest bezpieczeństwo danych, które u ciebie pozostawiają, wypełniając różnego typu formularze.
po drugie: atrakcyjność oferty
Jeśli obiecujesz swoim Klientom produkty w reklamach, których potem nie znajdują w sklepie – strzelasz sobie w kolano. Zadbaj o automatyczne aktualizacje stanów magazynowych. Podobnie w przypadku cen – one również muszą być aktualne, by nie było rozczarowania u klienta.
po trzecie: trendy
Śledź trendy, by zapewniać swoim Klientom nowoczesne opcje i rozwiązania. Pamiętaj, że raz zrobiony sklep internetowy pozostawiony sam sobie „przeterminuje się” z czasem – dotyczy to wartwy estetycznej, programistycznej, contentowej. Twój sklep internetowy, by sprzedawać, musi „żyć”.

Zwiększ SPRZEDAŻ w swoim sklepie
Nie czekaj – to nie zrobi się samo – Umów się na bezpłatną konsultację!