Jak napisać dobry tekst „o nas” – 6 wskazówek
Tekst „o nas” to jedna z kluczowych sekcji na firmowej stronie internetowej. Może znacząco wpłynąć ona na to, jak odbiorcy postrzegają Twoją firmę oraz czy zdecydują się na współpracę lub zakup w Twoim sklepie. Zdecydowanie warto poświęcić czas na stworzenie przemyślanego i atrakcyjnego tekstu „o nas”. Takiego który odda ducha Twojej firmy i zachęci odwiedzających do działania. W tym artykule omówimy 6 wskazówek, które pomogą Ci napisać tekst o Twojej firmie, jej początkach i celach, tak aby zainteresować potencjalnych klientów. Razem stwórzmy tekst skierowany na budowanie zaufania i wywołanie pożądanej reakcji.
Zakładka „o nas” co to właściwie jest?
„O nas” to zakładka dedykowana realizacji postawionych przed firmą celów. Jej treść skupia się na wzmocnieniu kluczowych punktów przekazu sprzedażowego, wywołując emocje i pozytywne wrażenia u potencjalnych klientów. Co prawda wiele osób w ogóle tam nawet nie zagląda, ale z drugiej strony jest też duże grono osób , które lubią wiedzieć z kim dokładnie mają do czynienia. A jeżeli treść, która tam znajda przypadnie im do gustu? To może wpłynąć na ich przywiązanie do marki i wzięcia jej pod uwagę podczas swoich kolejnych decyzji zakupowych.
Ludzie zaglądają pod adres „o nas”, aby sprawdzić, czy ich wartości pokrywają się z wartościami firmy. Jeżeli tak jest, z pewnością pomoże im to podjąć decyzję, czy chcą dokonać zakupu w Twoim sklepie, czy poszukać innej firmy. W konsekwencji, strona „o nas” może stanowić jeden z ważnych czynników wpływających na decyzję zakupową.
Tekst „o nas” – 6 oznak tego, że jest dobrze zrobiony
Różnego rodzaju badania dotyczące tego na czym użytkownicy stron internetowych skupiają swoja uwagę przeglądając stronę w Internecie wykazują, że najwięcej czasu poświęcają na przeglądanie treści umieszczonych w górnej części strony. Informacje te są dostępne od razu po otworzeniu strony bez konieczności jej przewijania. Skutkuje to ich częstszym odczytem w porównaniu do tekstu umieszczonego niżej. Warto wykorzystać te obserwacje. Dlatego też, jeżeli zależy Ci, aby odbiorcy zapoznali się z treścią dotyczącą działalności Twojej firmy i jej celów, sekcję „o nas” umieść w górnej części strony. Najbardziej naturalnie wygląda umieszczenie tej zakładki jako pozycji w menu, w górnym, lewym rogu strony. Tam też zresztą użytkownicy szukają jej intuicyjnie.
Jak więc stworzyć stronę „o nas”, która wzbudzi zainteresowanie, będzie oryginalna i skłoni do podjęcia współpracy? Zostań z nami, a pokażemy Ci, jak kreować atrakcyjną sekcje „o nas”, które zbudują zaufanie, a może także wpłynie na zwiększenie konwersji?
1. Tekst „o nas” musi być unikalny
Twoja firma ma swoją wyjątkową historię i wartości. Unikalny tekst „o nas” pomoże wyróżnić się spośród konkurencji. Unikaj ogólników i używaj specyficznych informacji, które oddają to, co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa. Pamiętaj, że obecnie prawie każda strona posiada sekcję dotyczącą jej historii, działalności i celów. Dlatego często spotykamy się z podobnymi lub wręcz duplikującymi się treściami zamieszczanymi tam. Warto zadbać o to, aby opis Twojej firmy wyróżniał się na tle konkurencji. Nie wpisuj tam np. oklepanych: „Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w branży.” lub „Realizując zamówienia naszych klientów dbamy o każdy szczegół.” Te teksty każde z nas widziało przynajmniej kilkadziesiąt razy, dlatego też nie ma po co kolejny raz ich powielać.
Sekcja „o nas” jest stworzona z myślą o odwiedzających, zatem ważne jest zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań oraz przedstawienie tego co robimy i jakie usługi świadczymy w unikalny sposób. Większości przypadków podstron „o firmie” cierpi także na brak emocji oraz szczegółów. Dlatego też dobrze jeżeli takie treści pisze osoba, która faktycznie jest związana z firmą, a jej rozwój leży jej na sercu.
2. Przedstaw pracowników
Jeżeli na sukces Twojej firmy pracuje cały zespół ludzi, warto odbiorcom przedstawić te osoby. Dlatego wprowadź czytelników w świat Twojego zespołu. Opowiedz o różnorodności kompetencji i pasjach pracowników. Podkreślaj, że sukces zawdzięczacie współpracy i dążeniu do wspólnych celów. To pomoże pokazać ludzką stronę firmy. Możesz wstawić zdjęcie grupowe i napisać coś o pracownikach jako grupie zgranych ludzi. Jeżeli zespół pracowników nie jest bardzo duży możesz na stronę dodać zdjęcie każdego z nich i napisać o nim kilka zdań. To będzie dla Ciebie również przydatne jeżeli zdecydujesz się powiększyć zespół i rozpocząć rekrutację.
Zobacz także:
3. Opowiedz o historię firmie
Wprowadź czytelników w fascynującą opowieść o tym, jak powstała Twoja firma. Skup się na kluczowych momentach i wydarzeniach w życiu firmy, które przyczyniły się do jej rozwoju. Opowiedz historię z pasją, angażując emocje odbiorców, czyli stwórz storytelling na jej temat. Ta metoda jest jedną z bardziej kreatywnych sposobów prezentacji naszej działalności. To sposób przekazywania informacji w postaci historii lub narracji, który ma na celu wzbudzenie zaangażowania oraz emocji u odbiorcy. Oczywiście, aby storytelling był skuteczny, powinniśmy opierać się na autentycznych wydarzeniach i sytuacjach, ponieważ nawet niewielkie nieprawidłowości mogą zaburzyć cały przekaz tworzonego tekstu. W opowieściach szczególnie efektowne będą prezentować się ciekawe anegdoty, opis zabawnych sytuacji oraz cytaty. To może być także doskonały sposób np. na odczarowanie stereotypowego wizerunku poważnej firmy oraz jej właścicieli i pokazanie nieco swobodniejszej strony nawet bardzo poważnych biznesów. Opisując ważne wydarzenie z życia firmy warto też pokusić się o stworzenie graficznego kalendarium i umieszczenie go na podstronie.
4. Prosty przekaz
Pisząc tekst „o nas” unikaj zbytniego komplikowania. Korzystaj z prostego i łatwo zrozumiałego języka oraz krótkich zdań. Staraj się wyjaśnić główne aspekty działalności firmy w sposób zrozumiały dla każdego, bez nadmiernych detali. Bardzo łatwo jest przesadzić zarówno z informacjami jak i różnego rodzaju dodatkami, które mają za zadanie uatrakcyjnić tekst. Dlatego skup się na najważniejszych aspektach i nie rozwlekaj się zanadto.
5. Dowód społecznego uznania – Rekomendacje klientów
Opinie zadowolonych klientów stanowią doskonałe narzędzie budowania zaufania. Umieść na stronie krótkie rekomendacje otrzymane od klientów. Mogą być to też screeny opinii z Google lub udostępnienie ich na podstronie z pomocą specjalnej wtyczki. Dobrze sprawdzą się także tzw. casy, czyli bardzo skrótowo opisana współpraca z klientem oraz to co zyskał dzięki niej. Taki zabieg urozmaici opis firmy, a potencjalnie zainteresowanych współpracą klientów utwierdzi w przekonaniu, że mają do czynienia z rzetelną i godną zaufania firmą.
Jeżeli np. pisały o Was media, jak najbardziej można pochwalić się tym w treści i dodać link do artykułów. Oczywiście nie warto opisywać na tej podstronie każdego zamówienia, czy współpracy z jaką mieliście do czynienia. W tym celu można utworzyć osobna podstronę np. z „case study” lub „realizacjami” i zostawić do niej link, tak aby zainteresowane osoby mogły zgłębić temat jeżeli zechcą. Tym sposobem zapewnimy naszej stronie także bardzo istotne dla pozycjonowania linkowanie wewnętrzne.
6. Atrakcyjne dodatki
Tekst „o nas” zdecydowanie warto wzbogacić dodatkowymi treściami. Może to wpłynąć na jego atrakcyjność, a tym samym na odbiór treści. Dobrym pomysłem jak już pisałam jest dodanie zdjęć pracowników. Mogą być to także pomysłowe avatary, które będą oznaczać poszczególnych pracowników. Wszystko zależy od branży w jakiej działasz, otwartości pracowników na takie działania oraz kreatywności. Jeżeli masz taką możliwość, rozważ dodanie krótkiego filmu przedstawiającego np. codzienne życie firmy. Obejrzenie takiego video nagranego w przestrzeni biurowej przez klienta sprawi, że wydacie mu się bardziej przystępni. Z pewnością pomoże to w komunikacji na linii pracownik -klient, jeżeli Twoi pracownicy świadczą usługi konsultacyjne. Ciekawym rozwiązaniem będzie też dodanie infografiki przedstawiającej rozwój firmy na przestrzeni lat lub galerii zdjęć z ważnych wydarzeń firmowych. W treść warto wpleść niekonwencjonalne elementy, takie jak ciekawostki czy dane statystyczne. Dodadzą one treści atrakcyjności i pomogą w przystępny sposób przekazać kluczowe treści.
Czy tekst „o nas” – potrzebny jest każdej firmie?
To pytanie często pojawia się w kontekście projektowania witryn internetowych. Odpowiedź brzmi: tak, tekst „o nas” jest ważnym elementem strony firmowej i powinien się na niej znaleźć. Dlaczego? Prześledźmy kilka istotnych powodów, które podkreślają wagę tej sekcji. Przede wszystkim, sekcja „o nas” to coś w rodzaju wizytówki firmy. W momencie, gdy odwiedzający po raz pierwszy trafiają na Twoją stronę internetową, zwykle są ciekawi, kto stoi za całą tą ofertą. A tam od razu znajduje odpowiedzi na swoje pytania. Dodanie takiego tekstu to doskonała okazja, aby dostarczyć potencjalnym klientom informacji na temat historii firmy, jej celów i wartości którymi się kieruje.
Sekcja „O nas” pozwala również na budowanie zaufania. Ludzie lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia – jakie wartości reprezentuje dana firma. Poprzez opisanie misji, wizji i sposobu działania, tworzysz więź z potencjalnymi klientami lub partnerami biznesowymi. W rezultacie, mogą oni czuć się bardziej skłonni do nawiązania współpracy. Ponadto taka treść daje możliwość wyeksponowania cech, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji. Warto wykorzystać tę okazję. Oryginalne podejście do opowiadania historii firmy może skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców i utrwalić Twoją pozycję na rynku.
Nie zapominajmy również, że tekst „o nas” może mieć wpływ na decyzje zakupowe lub te dotyczące współpracy. Ludzie chcą mieć pewność, że wybierają wiarygodnego partnera lub dostawcę. Opisując swoje doświadczenie, podejście do pracy i sukcesy, budujesz argumenty przemawiające za tym, dlaczego warto wybrać właśnie Twoją firmę. Pamiętaj, aby w tekście dodać również call to action nawołujący do zapoznania się z ofertą dostępną po kliknięciu w przycisk. Możesz też na końcu umieścić wezwanie do wykonania telefonu, wypełnienia formularza lub umówienia się na konsultacje.
Tekst „o nas” – jak zacząć go tworzyć?
Pisząc tekst „o nas” skup się na tym, co chcesz przekazać potencjalnym klientom. Wyobraź sobie swojego klienta, to jakie ma problemy, a co za tym idzie jakimi rozwiązania możesz mu zaoferować. „Mów” do niego jego językiem, czyli dopasuj sposób wypowiedzi, tak aby był dla niego jak najbardziej zrozumiały. Wskaż, w jaki sposób Twoja pomoc może skutecznie rozwiązać wyzwania z którymi się mierzy. Przedstaw korzyści, jakie niesie ze sobą Twoja oferta. Zastanów się, jak zachęcić odbiorców do poznania Twojej oferty. Zacznij od stworzenia planu ramowego, który będzie zawierał elementy, które chcesz umieścić w tekście. Następnie rozbuduj je i stwórz z nich zgrabną całość okraszając atrakcyjnymi dodatkami.
Podsumowując te wywody: warto zainwestować czas w wykreowanie autentycznego, wyjątkowego opisu firmy. Takiego który nie tylko odpowie na pytania potencjalnych klientów, ale również podkreśli charakter naszej firmy. Tekst „o nas” to nie tylko standardowy element stron internetowych, ale też strategiczne narzędzie budowania wizerunku i zaufania. Warto się postarać, aby stworzyć przemyślany, atrakcyjny i autentyczny opis firmy, który odda jej ducha i przekona odwiedzających do zakupu lub nawiązania kontaktu z nami.