Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Eangine Optymalization) jest procesem, a nie jak się wielu wydaje, usługą jednorazową.Dobre pozycjonowanie to dobrze zaplanowany proces, który jest potem konsekwentnie wdrażany. Tak jak optymalizację on-site (poniżej) robi się od razu, na początku projektu, tak działania off-site (również poniżej) powinny być wprowadzane w taki sposób by ilość linków przyrastała systematycznie w czasie.

Takie konsekwentne i systematyczne działania pozwalają na bezpieczne osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google, bez ryzyka dostania kary od Google. Jest to bardzo ważne, bo strona, która raz uzyskała “status spamera” za pozyskiwanie linków niezgodnie z regulaminem Google praktycznie nie ma szans na odzyskanie dobrych pozycji.

Zanim przystępujemy do pracy zasadniczej jest jeszcze szereg prac przygotowawczych do zrobienia, które determinują skuteczność naszych działań na przyszłość. Najważniejsza jest wnikliwa analiza fraz kluczowych bez której w ogóle nie przystępujemy do zlecenia, gdyż doświadczenie nauczyło nas, że pozycjonowanie bez wiedzy płynącej z analizy zazwyczaj nie ma sensu. Skutek jest taki, że nikt nie jest zadowolony a jest to totalnym zaprzeczeniem naszych wartości.

Nie da się być na pierwszych miejscach w Google na każdą wymarzoną frazę kluczową, dlatego tak niezwykle istotny jest dobór fraz, najlepiej takich, które sprzedają Państwa produkty.

Pozycjonowanie stron internetowych składa się z dwóch elementów. Pierwszym są działania optymalizacyjne na stronie internetowej, zwane często on-site SEO.

Elementy optymalizacji on-site:

  • Optymalizacja skryptu strony, tak by strona wczytywała się tak szybko jak to możliwe,
  • Optymalizacja linkowania wewnętrznego, czyli wdrożenie tzw. przyjaznych linków,
  • Jeżeli witryna była już wcześniej dostępna, niezwykle istotne jest zrobienie przekierowań na nowe, przyjazne adresy www,
  • Uzupełnienie znaczników META na stronie (opis strony dla wyszukiwarki Google, niewidoczny dla “zwykłego” użytkownika),
  • Uzupełnienie nagłówków strony, tzw h1, h2,…
  • Optymalizacja rozmiarów grafik na stronie,
  • Zadbanie o odpowiednie nazewnictwo grafik umieszczonych na stronie.
  • Przygotowanie pliku robots.txt, który ułatwia wyszukiwarce Google zaznajomieniem się z całością materiałów zawartych w witrynie.

Drugim elementem prac pozycjonerskich są działania off-site. Polegają one głównie na pozyskiwaniu dobrego linkowania zewnętrznego do strony. Linkowania ze źródeł uważanych przez Google za dobre, najlepiej ze stron o podobnej zawartości merytorycznej. Źródeł linkowania zewnętrznego jest wiele, ale niewiele z nich to linki, o które warto zabiegać. My wiemy co działa a co jest jedynie stratą czasu, nauczyło nas tego paru nastoletnie doświadczenie.

Każdy z powyższych punktów wykonywany jest w oparciu o analizę fraz kluczowych, dlatego właśnie jest to, w naszej opinii, najważniejszy dokument analityczny bez którego w ogóle nie ruszamy projektu.

Szacuje się, że jest ponad 400 czynników rankingowych wpływających na pozycję danej witryny. Oprócz wymienionych powyżej, bardzo ważne są również elementy związane z Social Mediami. Dlatego w dobrej strategii promocji strony bardzo ważny jest również ten element.

Jak wygląda efekt dobrze prowadzonych działań promocyjnych mogą Państwo zobaczyć na poniższym zrzucie ze statystyk jednego z naszych klientów. W statystyce został uwzględniony jedynie ruch z organicznych wyników wyszukiwania.

pozycjonowanie stron internetowych