Z tym projektem jesteśmy prawie od samego początku (marzec 2017). Zaczęliśmy z gotową stroną dostarczoną przez firmę zewnętrzną. Strona była ładna, ale na tym się kończyły jej zalety.

Struktura podstron była nieprzemyślana, strona nie była zoptymalizowana dla wyszukiwarki Google, treści były szczątkowe. Wiedzieliśmy, że czeka nas wiele pracy.

Na początku zrobiliśmy bardzo solidną analizę fraz kluczowych, z której wyszło nam, że jest parę niszowych fraz kluczowych na które warto się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania.

W oparciu o analizę fraz, stworzyliśmy projekt nowej struktury linkowania wewnętrznego oraz zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem SEO.

Stworzyliśmy również plan linkowania z zewnętrznych źródeł. Jakie są tego efekty, widać na poniższym wykresie. Na prośbę klienta, dane liczbowe zostały utajnione, ale poniższy wykres mówi sam dla siebie.

promocja w wynikach organicznych

 

Dla klienta skonfigurowaliśmy również kampanię Google AdWords, która pozwoliła ocenić nam potencjał sprzedażowy poszczególnych fraz kluczowych na początku naszej przygody z tym projektem.

Na dzień dzisiejszy (początek września 2017), klient wstrzymał kampanię z Google AdWords, gdyż ruch z pozycjonowania zapewnia mu pełne obłożenie pracą i myśli już o zwiększeniu produkcji na przyszły rok.