Skip to content

Zobacz Case Studies sklepu internetowego

Gotową realizację zobaczysz pod linkiem promotor.store

sklep internetowy

UX sklepu, treści, opisy produktów

marketing online

content marketing, SEO

promotor store

Kim jest KLIENT? Producent z branży budowlanej

Naszym klientem jest polski producent materiałów budowlanych, głównie workowanego betonu. Jest to firma, która za pośrednictwem sklepu internetowego, który funkcjonuje od kilku lat, sprzedaje beton… wysyłkowo. Z jakim problemem zgłosił się do nas Klient? Z małą liczbą odwiedzin i jeszcze mniejszą sprzedażą za pośrednictwem tego właśnie kanału.

kalkulator oblicz ile potrzebujesz

UX sklepu zaczęliśmy od przygotowania konfiguratora – oblicz ile potrzebujesz kupić betonu. 

Widoczność strony klienta w sieci Jakie efekty udało nam się wypracować w ciągu ostatnich 16 miesięcy?

Klient trafił do nas w czerwcu 2022 roku, ze sklepem internetowym opartym o WooCommerce z bardzo słabą widocznością i sprzedażą na poziomie bliskim zeru. W pierwszej kolejności zapoznaliśmy się z tym w jaki sposób funkcjonuje Klient i zadaliśmy kluczowe pytania:

  • dla kogo jest sklep internetowy (dla osób prywatnych czy dla podmiotów firmowych)
  • czy produkty budowlane sprzedawane są z dostawą
  • jak kształtują się koszty dostawy produktów
  • czy produkty marki Promotor wyróżniają się czymś na tle pozostałych produktów z tej kategorii dostępnych na rynku

Kolejny etap naszych działań to rozległa analiza fraz kluczowych. Wydawało by się, że sekcja materiałów budowlanych i produkty kategoryzowane jako „beton” to przysłowiowa bułka z masłem. Okazało się jednak inaczej. Po dogłębnej analizie, wyselekcjonowaliśmy frazy kluczowe na których chcieliśmy skupić swoje działania. 

Następny krok to optymalizacja techniczna sklepu, który choć sam w sobie był poprawny, przeładowany był ilością niepotrzebnych wtyczek, a produkty nie były dobrze zoptymalizowane. Dokonaliśmy zmian w opisach produktów, opisach kategorii, zadbaliśmy o odpowiednie linkowanie wewnętrzne. 

Pierwsze znaczące efekty prac pojawiły się po dwóch miesiącach. Udało nam się podnieść pozycje na kluczowe frazy i poprawić widoczność strony w internecie.  

Stale rośniemy w siłę

W nowy rok (2023) sklep Klienta wszedł już w dużo lepszej formie i stale poprawia widoczność w sieci. Udało nam się uzyskać widoczność na poziomie około 15 tysięcy wyświetleń dziennie, a to na pewno nie nasze ostatnie słowo. Dziś widoczność strony Klienta to ponad 2000 słów kluczowych w wynikach wyszukiwania organicznego, podczas gdy rok temu było to zaledwie 500 słów kluczowych. 
 organiczne słowa kluczowe - przyrost
Organiczne słowa kluczowe – przyrost na przestrzeni ostatnich lat

Sprzedaż w sklepie Jak zmieniła się sprzedaż w sklepie internetowym po zwiększeniu widoczności?

Oczywiście wzrost sprzedaży on-line jest zauważalny, jednak nie jest spektakularny. Wynika to ze specyfiki produktu oraz poważnego utrudnienia, które napotkaliśmy. Mianowicie dostawa produktów budowlanych do użytkowników indywidualnych jest stosunkowo droga, co sprawia, że wolą oni towar odebrać osobiście lub kupić go we wskazanym punkcie odbioru.

Klient zauważył znaczący wzrost sprzedaży telefonicznej, zarówno w sektorze B2C, jak i B2B. Dodatkowym źródłem zamówień stała się wtyczka do zamawiania łatwego kontaktu CallPage, dzięki której codziennie Dział Obsługi Klienta po stronie naszego kontrahenta realizuje kilka zamówień. Zwiększona widoczność w sieci na frazy interesujące z punktu widzenia sektora B2B doprowadziły również do rozszerzenia sieci dystrybucyjnej produktów Klienta, dzięki czemu zyskał on nowych dystrybutorów swoich produktów w kolejnych zakątkach kraju.

Jak zmieniała się sprzedaż w sklepie z betonem w ostatnim roku?
Jak zmieniała się sprzedaż w sklepie z betonem w ostatnim roku?

Jak to osiagnęliśmy? Na co postawiliśmy?

Najważniejszym działaniem, które zrewolucjonizowało podejście właściciela sklepu była Analiza Fraz Kluczowych. To ona nakreśliła nam kierunek działania oraz frazy na których powinniśmy się skupić. Po wykonanej optymalizacji technicznej oraz optymalizacji contentu, rozpoczęliśmy sukcesywny przemyślany linkbuilding. Odpowiednio zdywersyfikowane anchory w linkach, cenne i dobrze merytorycznie dobrane źródła linków. W kolejnym etapie rozwój contentu, by zbierać również ruch na frazy z coraz dłuższego ogona. 

Odsyłające domeny

 

Czy odnieśliśmy sukces?

Wzrost sprzedaży o ponad 2000% zdecydowanie daje nam satysfakcję, podobnie jak widoczność strony i stale rosnący cenny ruch. 

Współpracujemy z Klientem i systematycznie dokładamy towar do sklepu z nadzieją, że sprzedaż wciąż będzie rosła. Niemniej jednak, ze względu na pewne ograniczenia logistyczne (droga dostawa B2C), część zasobów skupiliśmy na marketingu tradycyjnym, dzięki czemu zapewnimy Klientowi również rozwinięcie relacji w sektorze B2B.