Pozycjonowanie sklepów internetowych jest znacznie trudniejsze od promowania stron z usługami. Największą różnicę robi ilość podstron z produktami, którymi nasz klient ma w ofercie. Bardzo często mamy do czynienia z projektami, gdzie ilość podstron w serwisie idzie w tysiące.

Tak jak w przypadku każdego promowanego projektu, również tutaj najważniejszą rzeczą do przygotowania jest wnikliwa analiza fraz kluczowych. Jest ona zawsze bardzo obszerna, gdyż produktów jest zazwyczaj dużo, ale bez niej, tak jak w przypadku innych projektów w ogóle nie przystępujemy do działań.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce google na określoną frazę kluczową jest tylko jedno i niemożliwym jest znaleźć się na pierwszych miejscach w Google na każdą wymarzoną frazę kluczową. Dobór promowanych fraz kluczowych jest bardzo ważny. Należy się im dokładnie przyglądnąć i wybrać takie, które sprzedadzą Państwa produkty.

Pozycjonowanie sklepów internetowych składa się z dwóch elementów. Pierwszym są działania optymalizacyjne w sklepie internetowym, zwane często on-site SEO.

Elementy optymalizacji on-site:

  • Optymalizacja skryptu sklepu, tak by wczytywała się on możliwie szybko,
  • Optymalizacja linkowania wewnętrznego, czyli wdrożenie tzw. przyjaznych linków, również dla podstron kategorii, czy produktów,
  • Jeżeli sklep internetowy był już wcześniej dostępny, niezwykle istotne jest zrobienie przekierowań na nowe, przyjazne adresy www,
  • Uzupełnienie znaczników META na podstronach produktów i kategorii (opis strony dla wyszukiwarki Google, niewidoczny dla “zwykłego” użytkownika),
  • Uzupełnienie nagłówków podstron, tzw h1, h2,…
  • Optymalizacja rozmiarów grafik na stronie,
  • Zadbanie o odpowiednie nazwy fotografii umieszczonych na stronie.
  • Przygotowanie pliku robots.txt, który ułatwia wyszukiwarce Google zaznajomieniem się z całością materiałów zawartych w witrynie.

Drugim etapem prac pozycjonerskich są działania off-site. Polegają one przede wszystkim na pozyskiwaniu dobrego linkowania zewnętrznego do sklepu internetowego. Linkowania ze źródeł uważanych przez Google za dobre, najlepiej ze stron o podobnej tematyce zbliżonej do sprzedawanych produktów. Miejsc gdzie możemy pozyskać linki do naszego sklepu internetowego jest wiele, ale tylko niektóre z nich to linki, o które warto zabiegać. Znamy te miejsca, gdyż pozycjonujemy naszych klientów parunastu lat.

Każde z powyższych zadań wykonywane jest w oparciu o analizę fraz kluczowych, dlatego właśnie jest to, w naszej opinii, najważniejszy dokument analityczny bez którego w ogóle nie ruszamy projektu.

Szacuje się, że jest ponad 400 czynników rankingowych wpływających na pozycję danej witryny. Oprócz wymienionych powyżej, bardzo ważne są również elementy związane z Social Mediami. Dlatego w dobrej strategii promocji strony bardzo ważny jest również ten element.

Zasadniczo promocja sklepu internetowego w odniesieniu do “zwykłej” strony www, różni się tym, że działań optymalizacyjnych on-site jest znacznie więcej, no i konkurencyjnych sklepów internetowych jest również wiele.

Jak wygląda efekt dobrze prowadzonych działań promocyjnych dla sklepu internetowego mogą Państwo zobaczyć na poniższym zrzucie ze statystyk jednego z naszych klientów. Dane liczbowe zostały częściowo ukryte na prośbę klienta. Niebieska linia przedstawia statystykę z 2017 roku, pomarańczowa sytuację zastaną w 2014 roku.