Skip to content

Blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego

Co to jest blog firmowy?

Nazwa blog pochodzi od angielskich słów: web log, co znaczy – sieciowy dziennik. Obecnie blogi znane są niemal każdemu użytkownikowi Internetu, a ich tematy dotyczą niemal wszystkich aspektów życia -poczynając od gotowania, poprzez modę, podróże, politykę, design aż po konstruowanie maszyn. Początkowo blogi funkcjonowały jako osobiste internetowe pamiętniki, ale z biegiem czasu ich rozwój znacznie ewoluował i aktualnie wiele blogów jest narzędziem wspomagającym rozwój działalności gospodarczej, czyli blogiem firmowym.

Czemu służy blog?

Dzięki blogom firmowym firmy mogą pisać o swoich produktach lub świadczonych przez siebie usługach, wchodzić w interakcję z czytelnikami i zachęcać ich do zapoznania się ze swoja ofertą. Ponadto mają możliwość publikowania porad związanych ze swoją profesją oraz prezentowania aktualności z życia firmy, wprowadzając w ten sposób wartościowy content. Dobrze prowadzony blog firmowy z powodzeniem wspiera także proces pozycjonowania strony i uzyskiwanie przez nią wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Zastanawiasz się nad prowadzaniem bloga firmowego?

Jak najbardziej warto podjąć się tego działania, ale należy wziąć pod uwagę kilka kwestii.

Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z nami, w pierwszej kolejności ustalimy z Tobą kwestie techniczne, takie jak: wygląd strony blogowej, sposób prezentowania tekstu, uzgodnimy, czy blog będzie prowadzony na stronie, w katalogu czy też na subdomenie. Jeżeli tematyka na to pozwoli, zaproponujemy posegregowanie treści artykułów na kategorie tematyczne. Dopracujemy adresy URL tak, by były przyjazne dla użytkowników Internetu. I ostatnie, najważniejsze! Wspólnie nakreślimy strategię content marketingową, czyli w oparciu o informacje uzyskane od Ciebie, przedstawimy plan działań – jakiego rodzaju treści, jak często i w jakiej formie będą publikowane oraz kto będzie odpowiedzialny za ich dostarczenie.

Blog firmowy powinien być częścią strategii marketingowej. Wówczas pozytywnie zadziała na proces pozycjonowania strony, zwiększy zaangażowanie użytkowników i wesprze generowanie konwersji.

Dla sukcesu bloga firmowego bardzo ważne jest:

  • Ustalenie, dla kogo blog ma być prowadzony
    Przed rozpoczęciem działania koniecznie warto zastanowić się, do jakich osób chcesz dotrzeć. Należy zdecydować, jaka forma jest atrakcyjna dla Twojej grupy odbiorczej i w tej formie publikować treści. Istotne jest również zadbanie, aby język przekazu był dostosowany do tej grupy. Przy budowaniu tekstów nie zalecamy używania specjalistycznego słownictwa, niezrozumiałego dla potencjalnych klientów, chyba że blog firmowy kierowany jest do specjalistów z danej branży. Bardzo dobrym pomysłem jest stosowanie artykułów poradnikowych, recenzji produktów tekstowych i video, czyli treści evergreen – które mają długi termin przydatności i posiadają potencjał pozyskiwania ruchu na stronie.

  • Optymalizacja tekstów pod SEO
    Przy przygotowywaniu tekstu na bloga firmowego należy pamiętać, aby zoptymalizować go pod wyszukiwarki i zastosować odpowiednie słowa i frazy kluczowe. To działanie wpłynie na lepsze pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach, a Twoja strona będzie miała szanse na pozyskanie użytkowników poszukujących w Internecie określonych informacji.

  • Zróżnicowany content
    Publikowany content musi być unikalny i zróżnicowany. Należy pamiętać, że bloga będą odwiedzać Twoi klienci, ale także nowi użytkownicy i warto zainteresować ich na tyle, aby zostali z Twoją firmą na dłużej. Bez przeszkód można łączyć różne formy contentu np. wzbogacając artykuł lub poradnik o dopasowane tematycznie zdjęcia, infografiki lub video, które jest szczególnie lubiane przez użytkowników.

  • Systematyczna praca
    Ważne jest, aby blog firmowy generował aktualne treści publikowane w miarę regularnie. Po pierwsze dlatego, że Google lubi świeży content, a po drugie, żeby nie tracić zainteresowania pozyskanych czytelników. Co jakiś czas dobrze jest więc zweryfikować, czy na blogu nie ma nieaktualnych artykułów, a jeżeli tak jest, dokonać ich modyfikacji.

  • Prezentacja tekstu
    Przed publikacją warto zastanowić się, jak tekst ma zostać zaprezentowany, aby był przejrzysty i jasny w odbiorze. Najlepiej podzielić go na akapity, zastosować punktowanie, pogrubić najważniejsze informacje i dodać infografiki, zdjęcia lub video. Oczywiście należy też zadbać, aby teksty były poprawne stylistycznie i nie zawierały błędów ortograficznych ani interpunkcyjnych.

Blog firmowy jest stosunkowo niedrogim, ale skutecznym narzędziem marketingowym dla firm dzięki możliwości pozyskiwania nowych kontaktów i leadów. Zdecydowanie warto użytkowników trafiających na bloga wprost z wyszukiwarki lub firmowych profili w Social Media kierować bezpośrednio do sklepu internetowego lub na stronę ofertową. W tym celu do publikowanych tekstów wprowadzić można następujące działania: zamieszczanie w tekście wewnętrznych linkowań lub przycisków/banerów zachęcających do zapoznania się z ofertą, kierujących na stronę ofertową, kartę wybranego produktu lub kategorii. Nie należy jednak przesadzać w stosowaniu takich rozwiązań, aby nie zmęczyć tym czytelników.

Co daje prowadzenie bloga firmowego?

  • wprowadza wartościowe treści;
  • buduje świadomość marki;
  • wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach;
  • zwiększa konwersję na stronie;
  • pomaga w zbieraniu leadów sprzedażowych;
  • jest nowym polem do kontaktu z klientem;
  • umożliwia zbieranie opinii o produktach lub usługach;

Więcej informacji na temat prowadzenia bloga firmowego znajdziesz na naszym blogu TUTAJ.

WhatsApp ukontentowani.pl