Skip to content

Opisy produktów

Dlaczego opisy produktów na stronie są ważne?

Dobry opis produktu wpływa na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ponieważ jest pomocny w podejmowaniu decyzji zakupowej i dobrze przyjmowany przez klientów. Oddziałuje także na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach. Zatem opis produktu sprowadza na stronę nowych użytkowników. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania zależy między innymi od unikalnych i napisanych pod kątem SEO opisów produktów. Sekretem jest wprowadzenie ich na stronę w taki sposób, aby były atrakcyjne zarówno dla klientów jak i dla robotów wyszukiwarek. Jedno jest pewne! Zdecydowanie warto postawić na dobrze zrobione opisy, aby później móc czerpać z tego długotrwałe korzyści.

Zadania opisu produktowego

Pamiętaj – Twoim klientem nie są roboty wyszukiwarek, a użytkownicy Internetu, dlatego teksty powinny być atrakcyjne przede wszystkim dla nich.

Opis produktu zastępuje sprzedawcę

Sposób zaprezentowania produktu, czyli jego zdjęcie i opis, ma znaczący wpływ na to, czy klient będzie rozważał dokonanie zakupu czy też nie. Opis jest w tym wypadku swojego rodzaju sprzedawcą internetowym, który udziela klientowi wszystkich niezbędnych informacji o produkcie. Dlatego też powinien być jak najpełniejszy i napisany w przystępny sposób. Klient, który zawita na Twoją stronę, nie znajdując poszukiwanych informacji, wyjdzie z niej po chwili niezadowolony.

Opis produktu zwiększa ruch na stronie

Poprzez wprowadzenie do opisów produktowych wartościowego contentu Twój sklep ma również szansę zwiększyć liczbę indeksowanych stron przez wyszukiwarki internetowe. To właśnie one wpływają na ruch na Twojej stronie. Dlatego też należy zadbać, aby każdy produkt posiadał wyczerpujący opis, który będzie nasycony słowami i frazami kluczowymi.

Dobry opis produktu. Na co zwrócić uwagę?

Nazwa produktu – zawiera najważniejsze informacje

Dobra nazwa to taka, która spełni funkcję informacyjną, a zarazem poprawi wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Nie warto używać nazw z informacjami technicznymi niezrozumiałymi dla odbiorców. Najlepiej wybierać takie, które mogą być wpisywane przez osoby szukające konkretnego produktu, czyli np. pełna nazwa aparatu fotograficznego wraz z najistotniejszymi parametrami. Bardziej techniczne informacje powinny zostać zawarte już w samym opisie produktu. Dobrze sprawdzają się też zamieszczone w opisie opinie klientów dotyczące produktów, cytaty z bloga lub krótkie poradniki – wszystko po to, aby teksty były unikalne.

Zdjęcie produktu – jego wizytówka

Tego elementu z pewnością nie należy pomijać nawet jeżeli w swoim sklepie sprzedajesz najbardziej popularne przedmioty. Sposobów prezentowania produktów jest bardzo wiele, np. na jednolitym tle z tej samej perspektywy, z różnych perspektyw lub w środowisku, dla jakiego zostały przeznaczone. Wszystko zależy od możliwości i chęci. Zdecydowanie warto też na zdjęciach umieszczać adres strony sklepu lub logo, aby w razie udostępniania w Internecie przez klientów lub influencerów było wiadomo, skąd dany produkt pochodzi.
Dysponujesz dużą ilością zdjęć swoich produktów? To świetnie! Z powodzeniem można je umieścić w opisie naprzemiennie z tekstem lub zaprojektować slider na karcie produktowej i tam prezentować je potencjalnym klientom.

Opis produktu – pełen korzyści i przydatnych informacji

Po pierwsze przygotowując opis produktu należy opierać się tylko na sprawdzonych informacjach na jego temat. Najlepiej korzystać z danych otrzymanych bezpośrednio od producenta z prasy branżowej lub swojego doświadczenia i dopiero przy ich pomocy tworzyć własne unikalne opisy. Musisz pamiętać, że na Twoją stronę trafią klienci zorientowani w branży i tacy, którzy nie wiedzą o niej prawie nic, a więc najlepiej dostosować opisy do tej drugiej grupy. Nie ma sensu zamykać się na nowych użytkowników Twojego serwisu.
Kolejnym ważnym punktem jest przeanalizowanie, kim jest Twoja grupa docelowa i dostosowanie do niej tonu i języka wypowiedzi. Dla przykładu – jeżeli sprzedajesz hiphopowe bluzy dla młodzieży nie zastosujemy w tekstach bardzo oficjalnej formy wypowiedzi, ponieważ ona nie trafi do tej grupy docelowej.

Perswazja opisu

Przy konstruowaniu opisu produktu ważne jest również posługiwanie się językiem korzyści. Należy potencjalnemu klientowi przedstawić, w jaki sposób dana cecha produktu może być dla niego przydatna, np. w opisie kurtki jesiennej można skrupulatnie opisać korzyści z tego, że kurtka jest przeciwdeszczowa i ma odpinany kaptur. Opis warto wzbogacić też o specjalistyczną informację dotyczącą specjalnej membrany, którą owa kurtka posiada. Oczywiście jeżeli dostępne są dodatkowe materiały dotyczące produktu jak np. tabela lub instrukcja w formacie pdf, również warto dołączyć je do opisu. Zamieszczony w karcie produktu tekst musi być przyjazny i czytelny, oraz z wyróżnionymi najważniejszymi informacjami. Opisy natomiast powinny wyprzedzać pytania klientów, być dla nich pomocne oraz skłaniać ich do dokonania zakupu poprzez wytworzenie potrzeby posiadania danej rzeczy.

Poprawność językowa i przejrzysta forma opisu produktowego

Oczywiście opis musi być wolny od błędów stylistycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. Dobrze też jest popracować nad jego formą. Pogrubić najważniejsze informacje, podzielić na nagłówki, zastosować punktowanie – czyli uczynić go bardziej miłym dla oka.

Adres www karty produktu

W optymalizacji sklepu internetowego pod kątem SEO duże znaczenie ma prawidłowa i przyjazna struktura adresów url. Najlepiej zrezygnować z ciągu cyfr lub niezrozumiałych technicznych wyrazów i postawić na atrakcyjniejszy dla klientów i robotów wyszukiwarek, przyjazny i czytelny opis, który poinformuje użytkownika, na jaką stronę trafi po kliknięciu w link.

Linkowanie wewnętrzne

Bardzo dobrym pomysłem jest linkowanie pomiędzy kartami produktów na stronie sklepu. Ten zabieg ułatwi robotom poruszanie się po witrynie, a klientom zasugeruje, co jeszcze mogą obejrzeć na Twojej stronie. Żeby w pełni wykorzystać tę możliwość można na stronie produktu umieścić np. slidery z podobnymi lub uzupełniającymi produktami lub po prostu produktami tego samego producenta.

Jeżeli zdecydujesz się na współpracę w zakresie content marketingu z naszą agencją to:

  • Zbadamy strukturę Twojego sklepu i zweryfikujemy, czy jest ona właściwa. Jeżeli nie, znajdziemy rozwiązania i zaproponujemy Ci je.
  • Przystąpimy do analizy fraz kluczowych dla Twojej branży i poszczególnych produktów, które oferujesz na swoim sklepie internetowym.
  • Sprawdzimy, jakie zapytania sprowadzają na stronę Twojego sklepu internetowego użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania. Do tego celu zastosujemy między innymi Google Search Console oraz Google Analytics.

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług przez stronę internetową? Postaw na profesjonalne opisy usług!

Zleć nam to zadanie i obserwuj zwiększony ruch w swojej witrynie. Skontaktuj się z nami.