» » » Rebranding – z czym to się je

Rebranding – z czym to się je

w kategorii: Artykuły | 0

Co to jest rebranding?

Sprzedaż spada, nie ma popytu na Twoje produkty, a całość Twojej oferty wygląda nijako i nieatrakcyjnie? Przyjrzyj się bliżej rebrandingowi.
Rebranding to nic innego jak strategia marketingowa, polegająca na odświeżeniu wizerunku firmy (np. zmiana logo, nazwy produktu) bądź na przekształceniu jednej firmy w drugą (np. przekształcenie TP S.A Orange). Modyfikacje wizerunkowe mają na celu zmianę postrzegania marki przez klientów oraz zbudowaniu zupełnie nowej reputacji firmy.

Co zyskasz?

Dzięki rebrandingowi możesz zyskać większą liczbę klientów oraz zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy, która zacznie być postrzegana jako nowoczesna i idąca z duchem czasu. Z reguły refresh wizerunku firmy to kosztowna sprawa, ale czasem nawet niewielka zmiana kolorystyczna może wywołać niespodziewany efekt i przyciągnąć klientów.

Poinformuj odbiorców

Pamiętaj także, że ważna jest odpowiednio przygotowana kampania informacyjna. Musisz przecież poinformować swoich odbiorców o zmianach. Możesz do tego wykorzystać np. social media, z których korzystają przecież miliony ludzi każdego dnia, ale nie zapominaj także o spotach reklamowych, reklamie w prasie czy zwykłych ulotkach, banerach i plakatach.

Przykłady rebrandingu

Oto kilka przykładów firm, które zastosowały rebranding:

• CPN zmieniło się w PKN Orlen
• Tablica przekształciła się w OLX
• Telekomunikacja Polska połączyła się z Orange
• Lucas Bank zmienił nazwę na Credit Agricole
• mBank zmienił logo