» » » Trendy marketingowe 2018

Trendy marketingowe 2018

w kategorii: Aktualności | 0

Jesteś właścicielem dobrze prosperującej firmy? Działasz aktywnie na rynku e-commerce? Sprawdź, co przyniesie rok 2018 w branży reklamowej i w co warto zainwestować swoją energię i pieniądze.

Reklama w Internecie

Reklama w Internecie ma tendencję rosnącą i ten trend będzie się utrzymywać. Coraz więcej ludzi aktywnie korzysta z sieci, co przekłada się na zwiększenie kosztów promocji firm w Internecie. Potężna marka, jaką jest Adidas zrezygnowała w 2017 z reklam telewizyjnych i stawia na marketing internetowy. Najważniejsi odbiorcy tej marki poszukują produktów Adidas przez urządzenia mobilne, więc wybór marketingowców był oczywisty.

Personalizacja marketingu

W Nowym Roku dużą rolę odegra personalizacja działań marketingowych w Internecie. Marketingowcy skupią się na grupach docelowych, co powinno przełożyć się na generowanie zysków firm. Personalizacja marketingu stanie się już standardem. Content w witrynach internetowych, czy w Social Media będzie coraz bardziej spersonalizowany, co spowoduje większą ilość udostępnień treści w sieci. Szybka reakcja na wpisy Internautów na naszym fanpage skutecznie będzie budować nasze relacje z potencjalnym odbiorcą.

Mobile first

Prognozuje się, że w 2018 r. coraz więcej użytkowników sieci będzie korzystać z Internetu za pomocą urządzeń przenośnych. Dostosowanie desktopowej strony internetowej do wyświetlania jej mobilnie jest już koniecznością. Algorytm Google Mobile First Index preferuje strony responsywne i umieszcza je wyżej w rankingu stron.

Social Media i chatboty

Od dawna wiadomo, że Social Media generują spore zyski w handlu internetowym i wpływają na rozpoznawalność marki. Obecność firm w kanałach Social Media to już standard. W 2018 nadal największą rolę będzie odgrywał Facebook. Ważnym kanałem jest też YouTube, gdyż format video jest najczęściej oglądanym formatem przez Internautów. Działania influencerów w Social Media z pewnością przełożą się na wyniki reklamowe.

Chatboty w postaci Messengera, czy WhatsApp już dziś usprawniają nasze relacje z klientem, gdyż pozwalają na udzielanie szybkich odpowiedzi. Prognozuje się, że do 2020 r. chatboty staną się najważniejszym kanałem komunikacji na rynku e-commerce.

Content marketing

Content marketing będzie działać na wielu poziomach. Coraz większą rolę będzie odgrywać video. Oglądanie filmów w serwisach Social Media ma coraz więcej odbiorców. Mówi się już o zjawisku “video first”. Szczególnie transmisje video na żywo odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę. W 2018 pojawi się również więcej infografik i webinariów. Warto się więc skupić na tych aspektach marketingowych. Nadal dużą rolę będą odgrywać wartościowe treści z dużą dozą kreatywności.