» » » Marketing szeptany, czyli buzz marketing

Marketing szeptany, czyli buzz marketing

w kategorii: Aktualności | 0

Buzz marketing ważne narzędzie marketingowe

Buzz marketing, czyli buzz marketing jest jednym z wielu narzędzi marketingowych. Niestety za sprawą wielu amatorów często uznawany jest jako działalność spamowa. Profesjonalnie przeprowadzona “szeptanka” przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszymi produktami. Badania pokazują, że ponad połowa Internautów przed dokonaniem zakupu szuka opinii o danym produkcie w sieci. Czy warto więc inwestować w marketing szeptany?

Główne zadania szeptanki

Naszym zdaniem warto prowadzić kampanie buzz marketingowe. Dobrze przemyślane działania buzz marketingowe przyczynią się z pewnością do budowania komunikacji z klientem. Zadaniem marketingu szeptanego jest zachęcenie potencjalnych klientów do podejmowania interakcji – pisania komentarzy, wyrażania opinii, wymiany zdań. Dzięki temu możemy lepiej poznać zdanie klienta. Generalnie im więcej się rozmawia o danej marce, tym lepiej.

Gdzie prowadzić kampanie buzz marketingowe?

Do przeprowadzania kampanii buzz marketingowych wykorzystuje się przede wszystkim różnego rodzaju fora internetowe. To głównie tam Internauci wymieniają się poglądami, czy opiniami. Spora część działań marketingowych przeniosła się także do Social Media. Na Facebooku powstaje wiele grup tematycznych, gdzie można się wypowiedzieć o danym produkcie, lub polecić go innym użytkownikom. Warto więc być aktywnym na swoim fun page’u i mieć dobrego influencera, który w sposób właściwy zareaguje na wszelkie wpisy. Dobry influencer inicjuje i moderuje dialogi z potencjalnymi klientami, oczywiście w sposób etyczny.

Buzz marketing a amatorzy

W sieci aż roi się od amatorów oferujących działania buzz marketingowe dosłownie za grosze za wpis. Jeżeli jednak zależy Ci na pozytywnym wizerunku swojej firmy, zwróć się lepiej do wykwalifikowanych marketerów. Lepiej zapłacić więcej, niż stracić dobre imię. Dobre agencje marketingowe nie pozwalają sobie na spamowanie i działają zgodnie z zasadami etyki. Amatorzy często przedstawiają konkurencję w niekorzystnym świetle,lub przekazują kłamliwe informacje na temat produktu. Amatorzy piszą o danej marce w samych superlatywach, bardzo często w nachalny sposób. Już to może się Internautom wydać podejrzane. Jeśli chcesz więc wdrożyć buzz marketing dla swojej marki, skontaktuj się lepiej z profesjonalistami. UKONTENTowani chętnie Ci w tym pomogą.

Pozytywne działania buzz marketingu:

  • pozytywny wizerunek firmy
  • zwiększenie widoczności marki
  • prowadzenie dialogu z klientem
  • dotarcie do większego grona odbiorców
  • zapamiętanie marki przez klienta